![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() PÄTEVÄÄ HJ:n korjaajaa!!! LAHTI,KOUVOLA ETC!!!Oma hoojii saanu nyt viikon valohoitoa *******lla ![]() Nelikko pomppii pois päältä, etuperän ja jakolaatikon öljyt paenneet. Nelikko toimii kuitenkin pakottamalla, niin ei ihan paskana voi olla. Joku veikkasi, että uudet stefat ja öljyt riittää... Tai ainakin itse olin stefojen vaihdon kannalla kun etuperseessä ei pysy öljyt. Summa summarum, suostuivat katsomaan etuperän öljyt ja kappas, nelikko pysyy päällä päällä, eli stefojen vaihtoon ![]() nelikoihin perehtynyttä asiallista korjaajaa etsitään kouvola, kuusaa, lahti, heinola- alueelta!!! Jos valohoito on jatkunu maanantaihin niin haen auton pois nykyiseltä pajalta.
Viimeksi muokannut Timoboy : 19.11.2012 16:01 |
#2
|
|||
|
|||
![]()
ei auttanut öljytäyttö. toi korjaaja kehotti hankkimaan suoraan toimivan jakiksen.. minkähän hintanen mistä? saako mistää tilattua jakolaatikon osia, muualta kuin toyotalta?
ato siis 5v vm-83 hj60 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Taisin mainita jo tuossa öljy topicissa että etuvedon siirtohaarukka ja kenties kytkentä holkkikin on tullu tiensä päähän. Ja nuo tuhoaa se että sillä ajetaan ilman jakiksen öljyjä.
Toyotalta tai tamgearssilta nuo osat löytyy ja sen siirtäjän voi korjata hitsaamalla jos ei ole vielä täysin loppu. Jos meinaa vaihtaa jakiksen niin se on jokatapauksessa purettava siihen pisteeseen että nuo osat on näkösällä ja nuo alkaa olla jo sen ikäisiä vehkeitä että pitää olla hyvää tuuria että sattuu semmonen osakasa mille ei ole jo käynyt samalla tavalla. Ja Jos ei ole ainut auto taloudessa niin tuo kannattaa ottaa auki ja kattoa niiden osien kunto ja sitten hankkia niitä sen mukaan mitä tarvii. Etukardaanin stefa ja laakeri olisi helppo vaihtaa tuossa kohtaa myös ja muitakin tarpeen mukaan. Muutenkin niin millä se perusteltiin että öljyn lisäys auttaisi tuohon vaivaan ???
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#4
|
|||
|
|||
![]()
"Muutenkin niin millä se perusteltiin että öljyn lisäys auttaisi tuohon vaivaan ???"
siis lähinnä sillä ettei jakiksessa ollut öljyä... |
#5
|
|||
|
|||
![]()
eli siis pitääkö jakis purkaa ennen vaaihtoa? eli sitä ei niin vaan tiputeta tieltä pois?
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ja sitten tuohon jakiksen kasaamiseen; vaatii huolellisuutta jonkin verran. Sillä ei olisi ensimmäinen jakis, missä väliakselin päittäislaakerit väärässä asennossa. Jos hyvän haluat, niin uusi etuvedon holkki, haarukka ja tiiviste. -> n.200 euroa stefat kannattaa myös vaihtaa. ja väliakselin ja laakereiden kunto kannattaa tarkistaa, tuossa ohutakselisessa tuppaa kulumaan. ->n.200e osat saa mm. tamgeas http://www.tamgears.com/ Viimeksi muokannut BJ-40/76 : 16.11.2012 18:31 |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Mää just korjasin saman vaivan eli täytehitsasin kuluneen nelivedon kytkentähaarukan ja käänsin kytkentäholkin ja toistaiseksi toimii.
Joutui ostamaan vain uuden tiivisteen jakiksen puolikkaiden väliin.
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it. |
#8
|
|||
|
|||
![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Kytkentäholkki kulunut , muistaakseni sen voi kääntää toisinpäin ja sitten sen pitäis toimia jos ei ole ihan hampaattomaksi kulunut, jos on niin noita jakiksia kyllä on purettuna siellä täällä, joista saa toimivan holkin, ettei siihen mitään uutta osaa kannata laittaa.
Samalla sitten vaihtaa uuden stefan siihen päälaatikon ja jakiksen väliin, koska jos jakis ei vuoda ulospäin niin sitten ne öljyt menee sieltä päälaatikkoon. Ton voi todentaa aukaisemalla päälaatikon täyttöpropun ja jos sieltä tulee vaikka yli litra öljyä niin silloin ne jakiksen öljyt on siellä. Etuakseli vuotaa yleensä vetareiden stefoista sinne pyörännapoihin, sen huomaa mm. siitä jos eturenkaiden sisäkyljissä on öljyroiskeita. toinen vuotopaikka on pinion akselin stefa. NOi hommat tekee kokematonkin parissa päivässä, jos on kerran aukaissu ton jakiksen niin sen purkaa ja kasaa tunnissa. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Vuokrata halutaan halli/varastotila, kouvola | wuntzikka | O/M/V Muut | 1 | 16.08.2012 19:08 |
Asentajaa/Korjaajaa HJ61 | Forest | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 11.09.2011 13:45 |
M: Hj 45,OK-auto kouvola | nuppi | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 26.05.2006 00:49 |
freelancer korjaajaa etsitään suzuki samuraille | katjansamurai | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 24.11.2005 10:30 |
Kouvola on Suomen Turku! | Lars | Niilo Paasivirta - Correct Opinions | 0 | 18.12.2001 17:50 |