Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.09.2012, 15:36
HJ-Heikki HJ-Heikki ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.10.07
Sijainti: Ylöjärvi
Viestit: 53
Perusasetus

Vetoakselin lyhennys ?


Onkos kukaan lyhentänyt vetoakselia ja millai ?? Mun pitäs kaventaa Transiitin perää ja siksi vetoakseleita pitää lyhentää....... Ajattelin että jos sorvais akselin 20-22mm halkaisiaan ja siihen päälle ulkohalkaisialtaan 35mm "holkin" jonka sisäreikä olis muutaman satkun pienempi kuin sisälle tulevan akselin , lämmittämällä tietysti akselit sisäkkäin...........niin ja "holkki" olis 250-300mm pitkä.................

Onko tuhoon tuomittu vai ? Parempia ehdotuksia ????

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 08.09.2012, 15:39
0ltzi:n Avatar
0ltzi 0ltzi ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Karjalohja
Viestit: 4.617
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HJ-Heikki Näytä viesti
Onkos kukaan lyhentänyt vetoakselia ja millai ?? Mun pitäs kaventaa Transiitin perää ja siksi vetoakseleita pitää lyhentää....... Ajattelin että jos sorvais akselin 20-22mm halkaisiaan ja siihen päälle ulkohalkaisialtaan 35mm "holkin" jonka sisäreikä olis muutaman satkun pienempi kuin sisälle tulevan akselin , lämmittämällä tietysti akselit sisäkkäin...........niin ja "holkki" olis 250-300mm pitkä.................

Onko tuhoon tuomittu vai ? Parempia ehdotuksia ????
mimmones se renkaan puoleinen pää on? jos sieltä laippa irti, pätkä pois ja laippa takas?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 08.09.2012, 17:32
Ruusulehto:n Avatar
Ruusulehto Ruusulehto ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 25.12.09
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 332
Perusasetus

noihin ralli ekkereihin kun ovat laittaneet hiacen periä ja kaventaneet niin on riittänyt sisäpään boorissa mitta lyhentää ihan vaan katkasemalla sieltä pätkä pois
__________________
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys eivät ratkaisisi.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 08.09.2012, 18:39
HJ-Heikki HJ-Heikki ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.10.07
Sijainti: Ylöjärvi
Viestit: 53
Perusasetus

noihin ralli ekkereihin kun ovat laittaneet hiacen periä ja kaventaneet niin on riittänyt sisäpään boorissa mitta lyhentää ihan vaan katkasemalla sieltä pätkä pois


pitäs lyhentää 20cm / akseli , eli 40 cm kokonais leveydestä pois , ei riitä boorit................
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 08.09.2012, 17:46
Jeeper:n Avatar
Jeeper Jeeper ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: PäHäMa/FJDC
Viestit: 4.133
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 0ltzi Näytä viesti
mimmones se renkaan puoleinen pää on? jos sieltä laippa irti, pätkä pois ja laippa takas?
Jep, Mielummin laippa irti ja takas kiinni vetariin krymppisovituksella + hitsaus laipan ulkopäähän. Sisäpuolelle ei kannata saumaa hitsailla...... katkeaa siitä.
__________________
www.classicjeepparts.com
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 08.09.2012, 18:43
HJ-Heikki HJ-Heikki ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.10.07
Sijainti: Ylöjärvi
Viestit: 53
Perusasetus

Jep, Mielummin laippa irti ja takas kiinni vetariin krymppisovituksella + hitsaus laipan ulkopäähän. Sisäpuolelle ei kannata saumaa hitsailla...... katkeaa siitä.

Ajattelin että krymppaa ton holkin niin ettei tarvis ollenkaan hitsata ( akseli keskeltä poikki versiossa) , mitä mieltä tästä ??
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 08.09.2012, 18:56
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.333
Perusasetus

Ei taida krymppiholkiin pitokyky riittää.

Minkämoisella moottorilla sitä meinaat pyörittää? Jos kyseessä on Briggs & Stratton, niin sitten varmaan kestää.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 08.09.2012, 19:04
HJ-Heikki HJ-Heikki ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.10.07
Sijainti: Ylöjärvi
Viestit: 53
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Ei taida krymppiholkiin pitokyky riittää.

Minkämoisella moottorilla sitä meinaat pyörittää? Jos kyseessä on Briggs & Stratton, niin sitten varmaan kestää.
Joku 100hp moottori tulee.......... Meinasin noi mitat aikaslailla ristiin , sisempi akseli nestemäiseen typpeen ja ulompi tietysti lämpöön...............
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
oho hj-61 lyhennys maket3 Tekniikka & Jutustelu 11 30.12.2011 18:49
hj:n lyhennys vexi4x4 Tekniikka & Jutustelu 5 18.01.2011 19:01
Vetoakselin lyhennys ja pooritus Nevakiitäjä Tekniikka & Jutustelu 6 11.01.2007 17:13
hoijakan lyhennys.. Tekniikka & Jutustelu 3 06.02.2006 19:17
cruiserin lyhennys ttapio Tekniikka & Jutustelu 11 02.01.2005 14:47


Sivu luotu: 03:22 (GMT +2).