Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 05.09.2012, 18:00
TeaM-PKR:n Avatar
TeaM-PKR TeaM-PKR ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 11.05.10
Sijainti: Viitasaari
Viestit: 401
Perusasetus

kun Hiluxin laatikot ei kestä?


Jep jep... elikkäs ei tunnu oikeen ln65:n pää laatikko kestävän, nyt jo toista kertaa auki kun kytkinakseli ja sivuakseli laitto välit poikki. Kertokaas onko tuo ln110 hilun loota yhtään jämäkämpi ja miten se käy 65:n jakikseen? Tai oikeastaan onko tuo 110 hiluxin loota+jakis paketti kuinka poikkeava 65:n paketista et jos vaihtas koko 110:n paketin?

Saa tarjota jos on jääny nurkkiin lojumaan!

__________________
Jos se on Toyota, sen voi korjata
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 05.09.2012, 23:03
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.245
Perusasetus

Samat.


Käyvät ristiin LN65 ja LN110,jakolaatikot käy ristiin myös. Muistaakseen 110 koppasissa oli kahtakin eri hammastusta,tiettävästi hieman vahvempia mitä 65 koppasissa. Silti laatikon tyyppi on sama G52,ja samaa tyyppiä olevat hammas pyörät ei käy välttämättä ristiin paitsi vaihtamalla koko sisuskalut kun kuoret on samat,siirtäjät tais olla eri 65 ja 110 koppasissa. Laakerit on samat 65 ja 110, 65 koppasen ryhmäpyörästön päässä on mutteri kun uudemmissa sokka. Jossain vaiheessa rautaset siirtäjät muuttu alumiinisiks. Yleensä ei G52 lootaa saa rikki kun ajamalla puol miljoonaa tai suurella teholla. Noin lonkalta heittäen 150hv jälkeen alkaa hammaspeikko vierailla. Toki olemattomalla huollolla nopeuttaa asiaa,tiedän myös tapauksia kun pakkivaihteen välipyörä on kuorinut hampaita tosin aura-autoina olleista.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 06.09.2012, 03:42
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

110:ssä on kyllä G58 loota.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 06.09.2012, 15:09
TeaM-PKR:n Avatar
TeaM-PKR TeaM-PKR ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 11.05.10
Sijainti: Viitasaari
Viestit: 401
Perusasetus

Onko kellään tietoa että minkälainen kobinaatio on lj:n aski kokonaisuus (ja kuinka kestävä)...?? jakis näyttäs pahasti sukua HJ:n jakikselle..
__________________
Jos se on Toyota, sen voi korjata
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 06.09.2012, 16:57
Jeeper:n Avatar
Jeeper Jeeper ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: PäHäMa/FJDC
Viestit: 4.133
Perusasetus

V6 tai 3.0TD 4Runnerista R-sarjan laatikko + Kytkinkoppa LJ-70:stä.
Tällä adapterilla Hiluxin jakis tuohon: http://www.trail-gear.com/v6-adapter-plate
Hiluxin jakikseen tarvii 23-uraisen akselin: http://www.trail-gear.com/23-spline-input-gear
Tai sitten käyttää 4Runnerin "ketjujakista".

Samalla voi vaihtaa LJ:n laatikosta 4.31:1 ykkösen rattaat 4Runnerin 3.83:1:n tilalle.

__________________
www.classicjeepparts.com
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 06.09.2012, 21:23
TeaM-PKR:n Avatar
TeaM-PKR TeaM-PKR ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 11.05.10
Sijainti: Viitasaari
Viestit: 401
Perusasetus

Mikäs se on tuo lj:n päälootan tyyppi?? Itellä on tuo hiluxi ihan tieauto ni aika budjetti virityksillä mennään. Tuli jo haettua lj:n vaihteistokokonaisuus että sen varmaan lykkään paikalleen.
__________________
Jos se on Toyota, sen voi korjata
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 06.09.2012, 21:35
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.245
Perusasetus

Voi olla.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
110:ssä on kyllä G58 loota.
Epäilempä et joissain viimesissä 110 koppasissa oli G58 lootaa mut enimmäkseen G52. Joissain tuonti vehkeissä myös. En oo koskaan nähny G58 lootaa ku kuvissa,omakohtaisia kokemuksia on useista hilukseista vm. 88-97 pensa sekä diesel koneisista ja kaikissa on ollu G52. Tyyppikilvestähän tuo selviää.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 06.09.2012, 21:53
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Mulla oli -89 mallissa G58. Ihan vakiomallin dieseli. Tyyppikilvestäkin voisi jopa olla kuva jossain arkistossa...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
LJ laatikot vs LN65 laatikot Tekniikka & Jutustelu 20 23.12.2015 19:02
Myyty L200 vm-91 laatikot 1Chevy80 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 17.10.2009 14:32
M: SJ410 -85 laatikot LaaLaa O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 01.08.2006 20:01
Rockyn laatikot Daidai Tekniikka & Jutustelu 1 24.04.2006 13:13
M: Hiluxin laatikot -MYYTY- IironSika O/M/V Muut 29 19.08.2005 14:34


Sivu luotu: 21:11 (GMT +2).