Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   kun Hiluxin laatikot ei kestä? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=101084)

TeaM-PKR 05.09.2012 18:00

kun Hiluxin laatikot ei kestä?
 
Jep jep... elikkäs ei tunnu oikeen ln65:n pää laatikko kestävän, nyt jo toista kertaa auki kun kytkinakseli ja sivuakseli laitto välit poikki. Kertokaas onko tuo ln110 hilun loota yhtään jämäkämpi ja miten se käy 65:n jakikseen? Tai oikeastaan onko tuo 110 hiluxin loota+jakis paketti kuinka poikkeava 65:n paketista et jos vaihtas koko 110:n paketin?

Saa tarjota jos on jääny nurkkiin lojumaan!

RIPAX 05.09.2012 23:03

Samat.
 
Käyvät ristiin LN65 ja LN110,jakolaatikot käy ristiin myös. Muistaakseen 110 koppasissa oli kahtakin eri hammastusta,tiettävästi hieman vahvempia mitä 65 koppasissa. Silti laatikon tyyppi on sama G52,ja samaa tyyppiä olevat hammas pyörät ei käy välttämättä ristiin paitsi vaihtamalla koko sisuskalut kun kuoret on samat,siirtäjät tais olla eri 65 ja 110 koppasissa. Laakerit on samat 65 ja 110, 65 koppasen ryhmäpyörästön päässä on mutteri kun uudemmissa sokka. Jossain vaiheessa rautaset siirtäjät muuttu alumiinisiks. Yleensä ei G52 lootaa saa rikki kun ajamalla puol miljoonaa tai suurella teholla. Noin lonkalta heittäen 150hv jälkeen alkaa hammaspeikko vierailla. Toki olemattomalla huollolla nopeuttaa asiaa,tiedän myös tapauksia kun pakkivaihteen välipyörä on kuorinut hampaita tosin aura-autoina olleista.

Jappi 06.09.2012 03:42

110:ssä on kyllä G58 loota.

TeaM-PKR 06.09.2012 15:09

Onko kellään tietoa että minkälainen kobinaatio on lj:n aski kokonaisuus (ja kuinka kestävä)...?? jakis näyttäs pahasti sukua HJ:n jakikselle..

Jeeper 06.09.2012 16:57

V6 tai 3.0TD 4Runnerista R-sarjan laatikko + Kytkinkoppa LJ-70:stä.
Tällä adapterilla Hiluxin jakis tuohon: http://www.trail-gear.com/v6-adapter-plate
Hiluxin jakikseen tarvii 23-uraisen akselin: http://www.trail-gear.com/23-spline-input-gear
Tai sitten käyttää 4Runnerin "ketjujakista".

Samalla voi vaihtaa LJ:n laatikosta 4.31:1 ykkösen rattaat 4Runnerin 3.83:1:n tilalle.


TeaM-PKR 06.09.2012 21:23

Mikäs se on tuo lj:n päälootan tyyppi?? Itellä on tuo hiluxi ihan tieauto ni aika budjetti virityksillä mennään. Tuli jo haettua lj:n vaihteistokokonaisuus että sen varmaan lykkään paikalleen.

RIPAX 06.09.2012 21:35

Voi olla.
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jappi (Viesti 912876)
110:ssä on kyllä G58 loota.

Epäilempä et joissain viimesissä 110 koppasissa oli G58 lootaa mut enimmäkseen G52. Joissain tuonti vehkeissä myös. En oo koskaan nähny G58 lootaa ku kuvissa,omakohtaisia kokemuksia on useista hilukseista vm. 88-97 pensa sekä diesel koneisista ja kaikissa on ollu G52. Tyyppikilvestähän tuo selviää.

RIPAX 06.09.2012 21:39

R151f.
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja TeaM-PKR (Viesti 913091)
Mikäs se on tuo lj:n päälootan tyyppi?? Itellä on tuo hiluxi ihan tieauto ni aika budjetti virityksillä mennään. Tuli jo haettua lj:n vaihteistokokonaisuus että sen varmaan lykkään paikalleen.

Kaikissa LJssä on tietääkseni tuo R151f,uudemmissa hilukseisa myös mut on hieman eri laatikko vaik numero on sama. Ljn loota ei käy omalla jakiksellaan hiluksiin.

Jappi 06.09.2012 21:53

Mulla oli -89 mallissa G58. Ihan vakiomallin dieseli. Tyyppikilvestäkin voisi jopa olla kuva jossain arkistossa...

TeaM-PKR 07.09.2012 07:33

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX (Viesti 913098)
Kaikissa LJssä on tietääkseni tuo R151f,uudemmissa hilukseisa myös mut on hieman eri laatikko vaik numero on sama. Ljn loota ei käy omalla jakiksellaan hiluksiin.

Juu ei näy käyvän... :) Tarkotus on askarrella koko pakkaus tonne 65:n alle.. no tietysti kardaani jää vinoon mutta jos alkaa monta paukkua niin "memma" huolestu!! ..on jääny 61 akselit tonne riihen lipan alle niin saa kardaanilinjan taaas kohilleen.. :)

Tollukka 07.09.2012 17:02

Voi jäädä etukardaani aika lyhyeksi jos tunkee LJ:n lootan semmoisenaan 65:n alle, ja voi joutua koloamaan runkoa vänkärin puolelta että edes mahtuu sinne alle. Kotosalla oli joskus kymmenkunta 110 hiluskia, 89-97 ikähaitarilla, ja kaikissa oli G58 laatikko.

RIPAX 07.09.2012 20:58

Kas kummaa.
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Tollukka (Viesti 913255)
Voi jäädä etukardaani aika lyhyeksi jos tunkee LJ:n lootan semmoisenaan 65:n alle, ja voi joutua koloamaan runkoa vänkärin puolelta että edes mahtuu sinne alle. Kotosalla oli joskus kymmenkunta 110 hiluskia, 89-97 ikähaitarilla, ja kaikissa oli G58 laatikko.

Joo,tätäkin vähä eppäilin,mul oli tossa pari lootaa ln110 ja vuosimallit oli-92 ja -94 sekä loota yn110-89 hiluksista joka oli G52. Loodat näyttivät identtisiltä ja välitykset oli samat,ainut ero jonka löysin et koko laatikon hammaspyörät oli aavistuksen erilaiset hammastukseltaan. Olisikohan G52 ja G58 erot juurikin hampaan koneistuksessa? Hatara muistikuva että olisi ollu semmonenkin kun G54,no siihen -92 lootaankin otin pakkivaihteen välipyörän -88 2wd hiasen laatikosta,oli tasan sama.

TeaM-PKR 07.09.2012 22:16

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Tollukka (Viesti 913255)
Voi jäädä etukardaani aika lyhyeksi jos tunkee LJ:n lootan semmoisenaan 65:n alle, ja voi joutua koloamaan runkoa vänkärin puolelta että edes mahtuu sinne alle. Kotosalla oli joskus kymmenkunta 110 hiluskia, 89-97 ikähaitarilla, ja kaikissa oli G58 laatikko.

Aski tosiaan jo paikoillaan... Etukardaani jää tosiaan noin 40 senttiseks mutta kulmat jää inhimilliseks koska kyseessä lähinnä tieauto. Nelivedon alipainehässäkällä saa heittää kuikkaa kun ei mahdu, mutta tilalle tulee hj:n mekaaninen keppiratkaisu. Takakardaani noin 15-20cm nafti mutta ei sekkää ole mikhää... hj:sta varaosia... :) Lootan palkille piti tinata uudet kiinnikelätkät. Ei mahoton homma...


Sivu luotu: 09:10 (GMT +2).