![]() |
kun Hiluxin laatikot ei kestä?
Jep jep... elikkäs ei tunnu oikeen ln65:n pää laatikko kestävän, nyt jo toista kertaa auki kun kytkinakseli ja sivuakseli laitto välit poikki. Kertokaas onko tuo ln110 hilun loota yhtään jämäkämpi ja miten se käy 65:n jakikseen? Tai oikeastaan onko tuo 110 hiluxin loota+jakis paketti kuinka poikkeava 65:n paketista et jos vaihtas koko 110:n paketin?
Saa tarjota jos on jääny nurkkiin lojumaan! |
Samat.
Käyvät ristiin LN65 ja LN110,jakolaatikot käy ristiin myös. Muistaakseen 110 koppasissa oli kahtakin eri hammastusta,tiettävästi hieman vahvempia mitä 65 koppasissa. Silti laatikon tyyppi on sama G52,ja samaa tyyppiä olevat hammas pyörät ei käy välttämättä ristiin paitsi vaihtamalla koko sisuskalut kun kuoret on samat,siirtäjät tais olla eri 65 ja 110 koppasissa. Laakerit on samat 65 ja 110, 65 koppasen ryhmäpyörästön päässä on mutteri kun uudemmissa sokka. Jossain vaiheessa rautaset siirtäjät muuttu alumiinisiks. Yleensä ei G52 lootaa saa rikki kun ajamalla puol miljoonaa tai suurella teholla. Noin lonkalta heittäen 150hv jälkeen alkaa hammaspeikko vierailla. Toki olemattomalla huollolla nopeuttaa asiaa,tiedän myös tapauksia kun pakkivaihteen välipyörä on kuorinut hampaita tosin aura-autoina olleista.
|
110:ssä on kyllä G58 loota.
|
Onko kellään tietoa että minkälainen kobinaatio on lj:n aski kokonaisuus (ja kuinka kestävä)...?? jakis näyttäs pahasti sukua HJ:n jakikselle..
|
V6 tai 3.0TD 4Runnerista R-sarjan laatikko + Kytkinkoppa LJ-70:stä.
Tällä adapterilla Hiluxin jakis tuohon: http://www.trail-gear.com/v6-adapter-plate Hiluxin jakikseen tarvii 23-uraisen akselin: http://www.trail-gear.com/23-spline-input-gear Tai sitten käyttää 4Runnerin "ketjujakista". Samalla voi vaihtaa LJ:n laatikosta 4.31:1 ykkösen rattaat 4Runnerin 3.83:1:n tilalle. |
Mikäs se on tuo lj:n päälootan tyyppi?? Itellä on tuo hiluxi ihan tieauto ni aika budjetti virityksillä mennään. Tuli jo haettua lj:n vaihteistokokonaisuus että sen varmaan lykkään paikalleen.
|
Voi olla.
Lainaus:
|
R151f.
Lainaus:
|
Mulla oli -89 mallissa G58. Ihan vakiomallin dieseli. Tyyppikilvestäkin voisi jopa olla kuva jossain arkistossa...
|
Lainaus:
|
Voi jäädä etukardaani aika lyhyeksi jos tunkee LJ:n lootan semmoisenaan 65:n alle, ja voi joutua koloamaan runkoa vänkärin puolelta että edes mahtuu sinne alle. Kotosalla oli joskus kymmenkunta 110 hiluskia, 89-97 ikähaitarilla, ja kaikissa oli G58 laatikko.
|
Kas kummaa.
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Sivu luotu: 09:10 (GMT +2). |