![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() vitaran keksiminen uudelleen(etupää vetää taasi)elikkä tuli tässä pikku päähänpistona ostettua maasturi projekti, ollut rakennuksen alle aiemmin katuautoksi leveä golffi jossa vähän inspiraatio kadoksissa, piti pikkuinen väliprojekti hommata. eli vitara on 1.6 koneella oleva 92 vuosimallin peli, huoltokirjat tähän päivään asti ja mittavat ruostevauriot, ei lannistanut minua varsinkaan hinnan kuultuani.. eli auton olen viikonverran omistanut ja alkaa jo runko pikkuhiljaa jo näyttämään joltain, kaikki korvakot tulevat uusiksi niin alustaan kuin koriin päin osoittavat. ja takapäähän joutuu tekee osittain kokonaan uuden rungon kun entiset ruostunut poikkeen, mutta ei ole ongelma kun on rautaa ja sähköliimaa, ja taitoakin monen moisten projektien lomassa tullu. ![]() kuvassa jo purettu autoa ![]() puhallellaan. kolmas päivä ostosta ![]() uusia korvakoita ![]() lisää asennettavia kaikki kuvat http://s259.photobucket.com/albums/h...fia/?start=all ![]() ![]()
Viimeksi muokannut BryGgi : 15.12.2009 14:48 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
En ole mikään suzuki lover, mutta hienoa nähdä että vituroitakin rakennetaan.
![]() Itse tehdyt korin korvakkeet, vai jostain ostetut? Siistit joka tapauksessa. Tuleeko tämä auto maastoon vai kadulle...?
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#3
|
|||
|
|||
![]()
olen töissä metallialan firmassa jossa raudalle annetaan kyytiä laserin ja kaikenmaailman työstökoneiden muodossa, ja särmät ja kaikki löytyy, eli korvakot ovat suunnittelusta loppuun asti omaa hengen tuotetta.'
ja kovasti ois yritystä saadaa ihan kadulle peliä tästä, jos ei sinne niin sitten se saa runtua kilvettömänä metsässä. renkaita tässä jo miettiny tähän niin taitaa olla max koko tähän ropposeen ne 235/75-15 pikku pylpyrät. joutunee juukalaisesta firmasta fedimat hommata kun tuttu niitä kehui ihan kohtuullisisksi ajella Viimeksi muokannut BryGgi : 20.12.2008 22:00 |
#4
|
|||
|
|||
![]() ![]() siinä uusi takajousen korvakko. hiukan jämäkäpi kuin omansa, ja näkyypähän koko vehkeessä oma kädenjälki ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Kerrankin asiallista ruostevaurioiden korjausta.
![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Mieki haluan johonkin metallifirmaan töihi..!
![]() |
#7
|
|||
|
|||
![]()
noniin, nyt on taas jokunen tunti vierähtäny tallilla puuhastellessa, uudenvuodenkin vastaanotin sieltä käsin, eipä siinä, mukavaa oli
![]() elikkä etupään korrvakot on asennettuna ja takapäässä myös. etupäähän vaan täytyy tehdä uusi poikkipalkki mihin perä kiinniittyy kun ei saa muuten linjaan sitä. takapäätä tuli eilen linjattua ja kiroiltua ns. tractionbarin kanssa mikä vitarassa on itessään. voi viddu että voi pientä miestä vituttaa leikkaa liimaa irrota ja kiinnitä periaatteella ettiä sopivaa kohtaa yläpään kiinnikkeille että kardaani kulma pysyy samassa koko jouston ajan. kakasi kertaa kokeilin sitä mutuna ja päässä pohtimalla mutta totesin parhaaksi tehä pahvista malli perän ja tukivarret ja sillä testailla, niillä opeilla sen sainkin sitten osumaan ![]() ![]() siinä on sitä haitekkia ![]() ![]() ![]() ![]() siinä ilmenee palkin uusimistarve
__________________
[O]=TOYOTA=[O] |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Onko tuota tukivarsien kiinnityspisteiden suhdetta muutettu kuinka paljon alkuperäisestä tuossa pahvi sapluunasta? Oletuksena on että rungon päässä on kiinnityspisteiden vertikaalinen etäisyys pienempi kuin akselin päässä.
Itselläni on vitarassa toiminut todella hyvin systeemi jossa akaselin päällä olevaa niveltä on ainoastaan nostettu korotuksen määrä ja samalla käännetty perää muutama aste laatikkoa kohden. ![]() |
#9
|
|||
|
|||
![]()
ahaa, siis sitä perän päällä olevaa olet vaan nostanu, sitäkin sietää kokeilla, kun en ole aivan tyytyväinen nykyiseenkään kokoonpanoon, ja kun kaikki poikittaistuet rungossa olen vaihtanu uuteen ja eihän ne koskaan mene samoihin ja mutuenkin korvakot hiukan eri kohdissa korkeus suunnassa siis
![]() joutuu koko etupalkin uusii sinne perän alle kun etuperäkin laskee 50milliä tukkivarsien muikana että ei joudu tiukille noi vetarit suotta. ps. laita laalaa kuvaa siitä sun perän toteutuksesta niin vois vähän yrittää saada ton oman herneen älyämään miten sen pitää oikein olla ![]()
__________________
[O]=TOYOTA=[O] |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Se on tuollainen
![]() |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Ja korotusta audi80 jousilla tuli ~60mm aikaisempaan mutta manuaaleista löytyvään original korkeuteen vain 35-40mm.
Renkaat on 33x12,5x15 ![]() |
#12
|
|||
|
|||
![]()
kuvien oton jälkeen tuli leikattua koko takaoven kehyksen alaosa pois jonka joutuu kokonaan sepittää uudesta lootusta kun entinen häviää ruskean suhteellisen rapena raudan merkeissä
![]() huomenna on taas paljon fiksumpi kun pääsee sepittää syntymäpäivien kunniaksi tallille ihan apumiehen kanssa suikkaa, jospa sitä sais taas takapään siihen kuntoon että sais tuet rapsia sisältä pois että jaksais jo oma kori kantaa, meinaa nyt olla melko melto ilman takapäätä ![]() huomenna jatkuu
__________________
[O]=TOYOTA=[O] |
#13
|
|||
|
|||
![]() takaoveakin käytin paikoillaan ja hienosti se sinne sopi. eli ei ollu purkamisen aikana koppi notkunu. huomenna, jos tänään ei tule iltavuoron jälkeen ratkettua olisi tarkoitus saada takakontin pohjakin paikoilleen että saisi rakenteesta jo niin kantavan että rungon voisi ottaa pois ja pääsisi parit poikittais tuet lattiaan ja takakonttiin laittelee ja hitsailemaan piilossa olevat saumat loppuun ja helmat tekemään loppuun, sitten voisi jo hiukan ajatella penkkien sovitusta jo paikoilleen ja turvavyö hommia. kaikkea pikkusäätö siis tiedossa pyhiksi. tuskin noista puoliakaan kerkeän tehdä mutta katotaan mitä kerkeää toteuttaa, kummasti intoa lisää kun suikka rupeaa jo näyttämään hiukan autolta. ja alkaa tuntuakin siltä että tällä pääsee ajamaankin vielä joskus ![]()
__________________
[O]=TOYOTA=[O] Viimeksi muokannut BryGgi : 09.04.2009 12:23 |
#14
|
||||
|
||||
![]()
Tsemppiä, ei ole helppoa rakentaa koko autoa uudestaan. Onko bensakorkki jostain kaksipyöräisestä?
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#15
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#16
|
|||
|
|||
![]()
dodii, nyt on päivä istuttu lattialla johtosarja sylissä ja merkkailtu mikä mikin liitin on. ja samalla liittimet vaihdettu kunnon suojattuihin liittimiin niin ei ole ongelmia hapetumisen kanssa enää, aluksi oli tarkoitus vaihtaa johdot kokonaan mutta totesin vain liittimien olevan vaihdon tarpeessa joten tyydyin nyt siihen laiskuuksissani, johdot tuntuivat vielä ihan pehmeiltä että eivät kuoretkaan ole vielä päässet kovomaan.
kuvissa näkyy ne uudet littimet, katolle tulevat valotkin tulevat tollaisilla littimillä niin helppo irroittaa ne katkomatta johtoja jos tarvetta tulee, vielä hakusessa vahvistanko kattoa alapuolelt niin että valo pysyy omassa pellissä nätisti kiinni vai teenkö ihan erillisen telineen sinne minne valot ja tunkki tulee kiinni tähän tulee takavalot mallia led ![]() villiä huhua kuulin että sieltä saa sitä alumiini lista levikettä 60e 6m tai kuitenkin ihan pilkka hintaan verrattuna alan liikkeisiin, saa ny nähä kun ite paikalla käyn tiedustelemassa
__________________
[O]=TOYOTA=[O] |
#17
|
||||
|
||||
![]()
Oli noussu sen listan hinta lh.lla. Mutta on se vieläki halvempaa ku muualla. 100€.
|
#18
|
|||
|
|||
![]()
tämän päivän saldoa
2metrinen koripalloa pelaava kaveri ottaa kylmätyyppejä koritunkki paikalle hiiop helma tuettu sisältä johdot suojattu huomiseksi teräsharjalle hommia ![]() (jep kävinkin jo tilaamassa listan laho-osalle, halpaa oli)
__________________
[O]=TOYOTA=[O] Viimeksi muokannut BryGgi : 17.05.2009 19:20 |
#19
|
||||
|
||||
![]()
Paskat 3D-ohjelmista. Riittää kun löytyy pahvia ja kaljaa...!
![]()
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#20
|
|||
|
|||
![]()
sanoppa elä muuta, tuolla pahvihommalla suunnitteli veli viimekesänä joutohommina helvetin isoon maansiirtokärriin rehulaidat sellaisella takalaidalla että nousi samaanlinjaan yläreunan kanssa. vaikuttava laitos kieltämättä ihan pahvilaatikon kannessa suunnittelemalla, toimii kuitessiin. ja ei vie tilaa ympäriltään missään vaiheessa takalaidan nostossa.
(ja ne 3d ohjelmatkin löytyy ![]() ![]()
__________________
[O]=TOYOTA=[O] |
#21
|
|||
|
|||
![]()
dodiin, eilen kävästiin pikku roadtrippi rakentelijan paratiisisssa kaverin kanssa, oulun biltemasta jäi käteen moottorin nostopukki ja putken rypytin ja kaikkea pientä kivaa jotka eivät liity autoon suoraan.
onneksi maltoin mieleni ja odotin että saadaan nostettua koko moottori+laatikko paketti rungolle ennenkuin etuperän asento päätetään, näkyy nimittäin olevan toi laatikko hiukan nokka pystyssä vakiona, oletuksena tietty oli että se ois vaakatasossa, mitään peruuttamatonta ei kuitenkaan ole tapahtunu ja huomenna oli tarkoitus saada molemmat perät oikeaan kulmaan ja pohjapanssarien kiinnitys ja muuta pientä ennnen koneen tiputusta ja sitten viimeistelyä ja ja ja... ainiin, tulihan siellä pyörittyä kuin ryssä anttilassa siellä bilteman jousi osastolla kun mittailin ja etin sopivia vitaraan, ja löytyhän sieltä, tosin 15cm pitempinä kuin orkkikset. jäti nne vielä hyllyyn odottamaan sitä että saan edes tuolla korkeudella katsastettua ton auton, ja sitten ns,blankko iskareita oli myös mallia jämäkkä ja pitkä niin semmoiset hommata taakse että riittää ulostuloja sitten pitempien joustojen ohella, eteen varmaan joutuu tekemään samanlaisen paketin, jos ja kun joskus jaksaa joutaa malttaa ![]()
__________________
[O]=TOYOTA=[O] Viimeksi muokannut BryGgi : 03.01.2009 18:10 |
#22
|
|||
|
|||
![]()
hallilla vietetyn parituntisen jälkeen rupesi kardaanikulma pysymään asteen sisällä koko jouston matkan, ja eteet sain perän kinnityksen heppiin vihdoinkin, moottorin nostin jälleen pois ja huomenna viimeistelen hitsaukset ja alan suunnitella pohjapanssarin kiinnityspisteitä plus etummaiset korin kiinnitykset uusin. ja mittailen samalla vaadittavan kardaanin pidennyksen nykyisisllä ja tulevilla erikoissuperjeesus pitkille jousille ja iskareille
![]() ja pikkuhiljaa voisi myös tosiaan hahmotella pohjapanssarit mitkä ainakin keulan osalt tulee hardoxista, ja taidan suunnitella samalla siihen keulastap'äin näkymään joko vitara tekstin tai offipalsta tai jotain muuta omaperäistä, jos nyt ei turha kiire estä semmoisia hiplauksia tekemstä. ![]()
__________________
[O]=TOYOTA=[O] |
#23
|
|||
|
|||
![]() ![]() etupalkin viimeistelyä ![]() kiinni on ja pysyy ![]() toinen puoli ![]() yläpuoli ookoo, huomenna näppäilen ton kuvassa näkyvän reikälevyn alapuolelle kiinni ja madallan palkkia että jää tota maavaraakin vähäsen tonne alapuolellekin. ![]() ja bilteemaan pilkki, helpottaa kummasti tota rakentelua. ja viikonloppuna olisi tarkoitus tosiaan saada toi peräkin samaan linjaan ton rungon kanssa, loppu tänään kädet kesken kun yksin yritun sitä oikoa ja heppailla ![]()
__________________
[O]=TOYOTA=[O] Viimeksi muokannut BryGgi : 07.01.2009 18:35 |
#24
|
|||
|
|||
![]()
ilta hommina ois kylkiputkille tehty kiinnikkeet valmiiksi runkoon ja pohjapanssarille siinä ohessa tein myös eteen korvakot.
peräkin etti paikkasa ja jos auto haluaa mennä kuin ajokoira niin sitten se menee, sen näkee sitten tulevaisuudessa ![]() etupalkin loppuosatkin sain hallille ja mallailtua paikoilleen, huomenna olisi proektina tankin kiinnikkeitten kiinnitys ja putkiston samalla, sitten vois kaikki poikkeen taas purkaa ja ruveta käymään kaikki saumat läpi ja aukomaan ne ja hitsata uudestaan jos sutta tullu. eli vielä on tekemistä edessä ennenkuin pääsee happomaalit ja massat riuhtomaan runkoon. kyllä se täst ![]()
__________________
[O]=TOYOTA=[O] |
#25
|
|||
|
|||
![]() ![]() etupäähän väsäilin uudet, paremmat ja korkeammat kiinnitykset korille ![]() ja etupalkkikin valmistui aamulla kun sain akselit irti ja runkoa käänneltyä, samalla pakoputken uudet kiinnikkeet kiinnittelin pohjaan. illaksi olisi taas suunta hallille hitsailemaan.alkaa pitkästä aikaa näyttää siltä että saatan joskus aada rungon jopa valmiiksi, päässä muhii jo hardoxi pohjapanssarin suunnitelma, tosin olen kahden vaiheilla teenkö sen hardoxista vai ihan normi pellistä, tulis näppärästi duunissa laserilla palkkipuskuri jer81 tyyliin eteen ja taakse, sitten uskomattomia suorituksia särmällä ja tadaa, puskuri valmis ![]() ja materiaali olis tosiaan jotain 4millin 355 peltiä, ei nousis paino ihan mahottomiin ja suojais tota lelua kuitenkin jotenkiin, kunt tuskin tolla kiikulla tulee minnekään ääripaikkoihin ängettyä(niin varmaan) ![]()
__________________
[O]=TOYOTA=[O] |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Team Pyykkipoika LJ 70+ aikaisemmat | pyykkipoeka | Maasturiprojektit | 62 | 08.05.2011 08:58 |
Myyty 1kpl UUSI 33x12.5 bogger+uusi 8"vanne | make-lj | O/M/V Renkaat ja vanteet | 4 | 05.11.2008 16:36 |
Uusi jäsen perheeseen ja vähän muutakin | sjeeppi | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 05.03.2007 10:47 |
Turkulaisille uusi jäsen! | Jukkapoika | Chit-Chat | 14 | 06.02.2007 11:21 |
Raven Shield - uusi Rainbow Six sarjan jäsen | trulez | Computer Games | 0 | 01.09.2002 23:07 |