![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Soa:n (patrol) muutoskatsastus?Kaksi soa-metsä-Patrollia on tähän asti tyydyttänyt offikuumetta, mutta nyt on aika tehdä ensimmäinen tieliikenteeseen ja katsastaa se. Kyseessä on kilvissä oleva -83 pätkä Patrol (2 hengen pa, 4-v). Mitä kaikkea pitää soa:n teossa huomioida, jotta tulee kerralla hyvä, eikä tule katsastuksessa ongelmia? Mun käsitykseni on seuraava: - Akselin siirto jousten alle käyttäen edessä takapään U-pultteja. - Napojen kääntö kaster-kulman korjaamiseksi. - Kallistuksen vakaajan poistaminen (onko laillista?). - Apusimpukka pitää pudottaa alemmaksi. Onko pakko? - Pitää löytää veltot jouset, jotta pysytään 150mm korotuksen rajoissa (31" + soa) - Kardaaneja ei tarvitse jatkaa??? - Jarruletkujen kiinnitysten muuttaminen. - iskunvaimentimien kiinnikkeiden muuttaminen. - Iskunvaimentimien isku pitää olla yli 200mm, jotta ei pohjaa maastossa. - Pohjaanlyöntikumien siirtäminen lähemmäs akselia (parantaa ulosjoustoja). - Pakoputken muuttaminen, jos uudet iskunvaimentimet ovat tiellä. Mitkähän olisi optimaaliset kardaanin kulmat, jotta välttyisi ravistukselta maantieajossa? Korjatkaa, jos olen väärässä ja lisätkää jos jotain puuttuu!
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Muutoskatsastus. | Tekniikka & Jutustelu | 21 | 26.08.2013 14:51 | |
bj:n muutoskatsastus | Tekniikka & Jutustelu | 52 | 25.07.2007 20:07 | |
Muutoskatsastus | -Jyki- | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 26.09.2006 20:01 |
SOA ja muutoskatsastus??? | Skodillac | Tekniikka & Jutustelu | 16 | 20.01.2006 16:00 |
Muutoskatsastus isolohkolle | Vuosimallit 1968-1982 | 1 | 21.04.2003 15:32 |