![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Ruttutukku KZJPitkään ollut haaveissa päivittää käyttöauto hieman uudempaan maasturiin mutta persaukisena ei ole varaan mihinkään nyky Land Cruiseriin. Sitä paitsi niissä on kaiken maailman sähköhärpättimiä ja ajonhallintajärjestelmiä että sellasiin en koske pitkällä tikullakaan. AVK:lla sattui sitten olemaan 1997 vuosimallin KZJ 95 (3.0 TD 1KZ-TE kone) sopivaan hintaan. 612000 ajettu ja automaatti (A343F), sähköinen takalukko, ei ilmastointia tai vakkaria. Näilläkin kilometreillä on luotto Land Cruiseriin kova, olihan se jo valmiiksi sisään ajettu kirjaimellisesti. Jos tekniikka pettää niin näitä saa jo jotenkin järjelliseen hintaan hommattua. AVK:n kuva Trailerilla hakemaan. Meinas tulla lisää romua AVK:lle kun traileri rupesi hajoamaan muutama sata metriä ennen kotipihaa. Joku tukivarsi oli revennyt niin että rengas hinkkasi johonkin rautaan. Kovin on saman oloinen kuin faijan suunnilleen saman ikäinen pajero Tää oli ottanut pikku pusun keulaan, puskuri, maski, tuulilasi, bagit, kuskin valo paskana.
Viimeksi muokannut mikjus : 08.12.2014 14:53 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Ostin tän jo viime syksynä mutta ei ehtinyt kun osia hommailemaan ennen kuin nyt loppukesästä alettiin pajottaa nippuun. Pikku vaihtokaupoilla sain broidin oikomaan keulan ja konepellin. Oli vissiin aika vittumainen homma tuo konepelti mutta passeli siitä lopulta tuli.
Takomista ja pakotusta että pelti oikenee. Airbagit ostin käytettynä ja vaihdoin itse. Bagin valo sammui kojelaudasta eli toimii. Tässähän ei ole mitään nykyaikaista OBD pistoketta josta saisi tarkaaa tietoa vaan joku diagnostiikka pistoke vain joka vilkuttaa mittarinvaloissa vikakoodit. Tuulilasi vaihtoon ja Rölliltä ostin alkuperäisen muovipuskurin. Sitten vaan hommasin turvalaitetarkastus paperin ja leimalle. Leima tuli lähes huomautuksitta. Leimassa ja heti ensi töikseen asennettiin snorkkeli ![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Snorkkeli tuli hommattua euro4x4 partsilta ja on ilmeisesti bensamalliin.
Reiät sapluunan mukaan, tai no tuo iso reikä oli siinä kovin huonosi mallinnettu. Bensamallissa putsari on siinä missä tässä toinen akku. Joutuis tekemään olemassa olevista ja uusista putkista sovituksen. Että putkihässäkkä menisi helposti paikalleen niin suurensin vähän reikää sivupellissä. Näin se sitten makaa sisälokarin alla. Alkuperäisen putsarin liitoksen vedenpitävyys pitää vielä joskus tarkistaa vaikka ei tätä ole tarkoitus mihinkään syvälle ajaakkaan. Muuten istuu hyvin mutta taitaa kiinanromussa olla joku valuvirhe kun irvistää noin pahasti edestä. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Vahinkotavaramyymälästä sattui löytymään muutamalla kympillä uudet eibachin 25mm levityspacerit ja olihan ne laitettava kiinni että sai vakiovannetta hieman ulommaksi. Hakusessa tähän olisi 8x17(tai 16) ET0 - ET -6 vanteet.
Viimeksi muokannut mikjus : 08.12.2014 14:50 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Keula oli kovin kasassa joten ostin Rölliltä 25mm jousispacerit jotka korottavat tukivarsien kulmasta johtuen noin 50-60mm.
Spacerit vaati tolppien purkamisen koska piti laittaa yläpäähän pidemmät pultit. spacerit Paikallaan Vetarin kulma vakiona Vetarin kulma spacereilla, teen ehkä diff dropin jossain vaiheessa että kulma korjautuu eikä ulosjoustossa ole liian raju. Heti muuttu paremman näköseksi kun samalla poistin astinlaudat. Niiden tilalle tulee kylkiputket joskus. Keula nousi about 60mm. Tehtävää: rautapuskurit eteen ja taakse (tilattu jo puolasta) 50mm korinkorotus (on osat jo paitsi rattiakselin jatko) 33"x12.5x17" tai 285/75R16 renkaat 8 (tai 10) x 16 (tai 17) ET 0 - ET -6 alumiinivanteet Vinssi eteen Pohjapanssarit Takalukon korjaus (jumissa käyttämättömyydestä) penkinlämmityksen korjaaminen kuskinpuoli (nahkapenkit on kylmät talvella) Peilinlämmittimien korjaus (nappi kojelaudassa mutta ei tapahdu mitään, täyttä varmuutta ei edes ole onko tässä sellaisia) välijäähdytin jos mahtuu keulalle Automaattilaatikon jäähdytys pois syylärin alaosasta omalle kennolle (ettei mene jäähdytysnesteet ja atf sekasin ikinä missään tapauksessa) Käyttöautohan tämä on mutta ehkä noilla varusteilla jo uskaltaa ajella maantiellä ja ehkä jonkun makkaranpaistosafarin voi heittää vaikka rajan tuolla puolen. Viimeksi muokannut mikjus : 08.12.2014 14:57 |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Tarkista ekaksi onko sähköjohdot oven ja korin välistä ehjät, kun rupeet peiliä ihmettelemään
|
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ihan mielenkiinnosta mitä ne pyysi tuosta avk:lla kun se on noin paljon ajettu? Ei se kovin kallis voi olla. Broidi osti sieltä kanssa yhden menopelin tuossa. Ei ollut edes bagit lauennut. Samalla tavalla oli kuitenkin rikki. Katsurit vinkui siihen autoon korimittauksen, vaikka ei ollut edes mitään ehtoja mukana. En tie onko tuossa ollut myös korimittaus? |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Uusi kansi vaihdettu 100000 sitten, jousitus ja iskarit uusittu, uusi jäähdytin jne. Kyllä tosta siihen 3 rahan pintaan piti vielä kärsiä mutta laskeskelin riskiä että osina saa jo jotain jos huono. Katsoin että konetta ja lootaa saa jo sellaiseen hintaan että voi vaihtaa jos tulee kilsat täyteen. Alkuperin tuossa kiinnosti kone jonka olisin voinut tunkea berttaan ja saada siitä 150kg kevyemmän, tosin 1kz-t olisi parempi mekaanisella pumpulla. Koneita ja kokonaisia tax free/kolari/varaosa autoja esim. 4runner tolla koneella saa johonkin about 1500-3000e ja varmaan halvemmallakin jos osaa etsiä. Kone + automaattipaketti halvin ollut noin 1600e japanista tuotu. Tässä ei ollut erikoisehdoissa kun turvalaitteet ja nelipyöräsuuntaus. Auto oli vielä katsastettu alle 2kk kolaroinnista joten kaikki oli valmiiksi leimakunnossa paitsi tietty kolarissa vaurioituneet nippelit. Automaatti on kysymysmerkki, en ole huoltokirjaa vielä tulkannut niin tarkkaan että tietäisin sen historiasta. Ajattelin tuossa ainakin ohittaa vakio lauhduttimen ja laittaa jäähdyttimen eteen erillisen. Melkein merkistä riippumatta tyyppivika noissa yhdistelmäjäähdyttimissä että menee öljyt ja atf sekaisin kun kenno tai tiiviste pettää. Ei niinkään harvinaista koska viime viikolla työkaverin 2006 nissan pathfinderissa kävi juuri näin. Viimeksi muokannut mikjus : 09.12.2014 15:31 |
#9
|
||||
|
||||
![]()
hyvä ja siisti käyttis tulee
__________________
.salon seudun OFF ROAD Ry. pari Toyotaa |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Siel ois AVK:lla samanmoinen taas tarjolla: https://www.avk.fi/Shop/Vehicle/Vehi...uiser-3-0d-4x4
|
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
kzj 95 rengaskoko?? | KZJ-95 | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 18.07.2018 22:00 |
Ostetaan hyväkuntoinen kzj 90 | tieros | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 24.10.2013 22:14 |
KZJ vaihteisto. | RIPAX | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 06.10.2011 22:50 |
KZJ kytkimen ääniä | RoJu | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 19.04.2010 09:23 |
Uusi Projekti RuttuTukku HooJii61 | tapsa4x4 | Maasturiprojektit | 24 | 10.04.2009 20:34 |