![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() pohja panssareitaMinkälaisesta tavarasta pohja panssareita ootte rakennelleet? sutsuki vituraan olis tarkoitus ruveta rakentelee panssareita niin tallaista alustavaa tiedustelua..eli kiinitykset yms kiinostaa.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
10mm polyeteeni vai mikäs se on sellainen musta "työstökelpoinen" muovi, siitä on etupanssari ja laatikon/jakiksen panssari.
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja... |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Tossa oma toteutus ei nyt vitaraan vaan samuraihin
-4mm 650 ja reunoilla 8mm lattaa antamassa jäykistettä ja liukumiskykyä esteiden yli! Ei ton paksumpaa kaipaa ainakaan,voi olla että kova 3mm menis vielä ihan hyvin jos hitsais muutaman vahvikkeen sisäpuolelle tai kanttais vähän muotoa... |
#4
|
||||
|
||||
![]()
33mm raex kesti blazerin allakin monta vuotta takoa niin kaippa semmonen suzukissakin hetken kestää
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Pakoputki, pohjapanssari ja turve tms. materia
Siis jos pohjapanssarin, taikka jopa ilman sitä, turve tuppaa pakoputkeen lähietäisyydelle, ja ei pölise pois syttymättä, niin voi olla että saa vesisankon kanssa kiertää ajoreittejä, ja kerätä palopesäkkeet sankkoon.
(siis esim. kuivassa kangas karikkeessa (Pudasjärvellä Jyrkkäkosken Juhannus noin 1987, joku oli heittänyt tupakan tumpin karikkeeseen noin 30m pääportilta, ja kun lopputarkastettiin huvialuetta, niin reilu peukalonpään kokoinen kytevä "metsäpalo", ja "oma-aloitteisena" kusin tuohon palopesäkkeeseen, ainut muutos oli, että nyt oli 3 palopesäkettä ![]() -> käytiin hakemassa palosankollinen vettä, lapio ja purkillinen astianpesuainetta; lapioitiin nuo palopesäkkeet sankkoon, missä savusivat entiseen malliin, mutta teelusikallinen astianpesuainetta ja pieni ravistus; koko karike märkänä/palo hoidettu!) Ja kerran on tullut ajeltua oulussa hiekkateitä/ajouria saman syyn takia.... (pakoputkien sytyttämän-) -> pakoputkelle pohjapanssariin "pesä", Ryöjätään/offataan vesilitku suossa, niin muutaman kilometrin/kymmenen kilometrin/sadan kilometrin päästä palokunnalla riittää kiirettä... ja jopa oma kikotin voi kärähtää. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Toyota RJ70 -89 Toyota HDJ80 -92 - Eastcoast Offroad ry - |
#8
|
|||
|
|||
![]()
joo tarkoitus olis rakennella mahdollisimman kevyestä(ja romu raudasta)ja vaikka tukia lisäämällä vähän suojaa tonne alle.. eli tuon hintaiseen autoon ei kannata hirmu kalliita virityksiä tehdä kun kuitenkin suurimmaks osaks möyritään mudassa mutta kuitenkin olis jotain suojaa jos sattuu joku kiven murikka.
|
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Itsellä on kans oikein sellainen haudutuspesä tuo panssari ja pakoputki...pakoputki tekee 90 asteen kulman ja putoaa parin sentin päähän panssarista. Yhdesti on syttynyt turve palamaan....kun olin "hauduttanut sitä" 200km Raajärven ajoista maantietä ouluun...niin oulussa alkoi kytemään ja savuamaan. Eli ei se ehkä kuitenkaan ihan jokakerta tai helposti syty. Mutta ainahan ne on tapauskohtaisia. Sitten leikkasin panssariin aukon juuri siihen kohtaa että ei olisi enää niin todennäköistä...
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja... |
#11
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Nykyisessä kulkineessa tuli mukana oikein kulutusteräksestä kantattu tankin panssari. Kyllähän se kumaraan veti, mutta ei siksi että olisi ollut muuten vimpan päälle vaan nauratti levyn kiinnitys niin pirusti ettei henki meinannu kulkea. Hienosti oli kantattu tankin muotojen mukaan levy ja hitsattu se RJ:n 23 vuotta vanhoihin tankin pantoihin kiinni. Tarinan opetushan on se, että panssari pitää laittaa kiinnikkin että se kestäisi jotakin.
|
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Alumiinia vähän materiaalina moititaan, kuulemma "haukkaa" kiviin kiinni. Ei ole asiasta omakohtaista kokemusta mutta saattaahan se niin tehdä.
__________________
Tumpula Racing Team |
#14
|
|||
|
|||
![]()
Olisiko tästä toteutuksesta kuvia? Laitoitko jonkinlaisen tukirakenteen noille?
|
#15
|
||||
|
||||
![]()
ei ole tullut otettua kuvaa. Ihan peruslevy juuri runkopalkkien leveyteen sovitettuna. Etureunasta taivuttu jotta luistaa kuin pulkka ja etuosasta kiinnittyy vaihteiston poikkipalkkiin. Sitten keskellä menee mersun rungon pyöreä poikkipalkki...siihen vaan kierre ja uppokantakuusiokololla kiinni. Ainoastaan takaosaan tein sellaisen vähän paksummasta huonekaluputksesta poikkipalkin ja siihen kiinnitykset. Ja samalla tavalla taivutin levyn reunan ylöspäin ettei töki pakittaessa. Etäisyys poikkitukien (vaihteiston palkki, runkopalkki ja itse tehty takaosan kiinnnityspalkki) kesken ehkä 30cm...ei muuta tukia tai vahvistusksia tarvi...
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja... |
#16
|
||||
|
||||
![]()
Onko kellään kokemusta oheisista pullapelleistä? Näyttää löytyvän ainakin Land cruiser J100 ja J120:een.
http://www.tarvikkeet.fi/tuotteet/pohjapanssarit/toyota Tarttis löytää hinta - laatu sopivat pellit puskurilta jakiksen taakse HDJ 100:een. Ei mitään extreme käyttöä mut ettei tarttis joka hipaisua säikähtää. Hyviä vinkkejä otetaan mieluusti vastaan. Jos jollain on valmis panssarin malli ko. kikottimeen ja halua tehdä niin sekin kiinnostaa. Mika |
#17
|
||||
|
||||
![]()
^ Mulla on tollanen 120:een tarkoitettu laatikon/jakiksen pelti FJ:ssä ja edellisessä Land Cruiser 90:ssä oli täys setti. Mun käytössä riittävä. 3 mm levyä, ei ehkä kaikista meltointa laatua kun ei meinaa taipua/jäädä asentoon ihan tosta noin vain.
Maalaus noissa ihan paska. Pulverimaali mikä kuoriintuu irti jo talvessa ainakin osittain. Meitin ex-versokorollassa oli myös saman firman tuote, se on 2 millisestä. Hyvin kestäny (auto veljellä nyt, 7. vuosi menossa) ja istuu siihenkin. Tuohon Corollaan liittyen mielenkiintoinen detailitieto, ko. panssari löytyy jostain itäblokkien maitten ja oliki Venäjänkin Toyotan lisävarusteista ja sillä on Toyotan osanumero. Siis sama ja saman Karter Metalproduktisia -pajan tuote Pietarista. Tuossa linkki ite tehtaalle: http://www.karter.ru/site/product/skidplates/ |
#18
|
||||
|
||||
![]()
Tiedätkö Matti onnistuuko tilaaminen / onko joku tilannut käytännössä suoraan tuolta Karter pajalta?? Hinnatkin löytyi lopulta (ei tahdo tuo itämurre oikein luistaa). Karter e-shopin hinta ko. etupanssarille 61€!!! vs tarvikkeet.fi 242€. Tuohon hintaan kestää jo olla vähän rahtikuluakin
![]() Viimeksi muokannut mpa567 : 14.02.2016 12:16 |
#19
|
||||
|
||||
![]()
^ Mulla ei oo kokemusta. Tulli ja alvihan siihen tulee vielä rahdinkin jälkeen päälle, mutta eipä se paljoo tee jos noin halpa on lähtöhinta.
Kaikkiin Fixus-liikkeisiinhän nuo saa ainakin tilailtua myös, tarvikkeet.fi kyllä sinänsä aika järkihintainen. Mut jos välikädet saa pois niin kyllä varmaan kannattaa suoraan tilata jos onnistuu. |
#20
|
||||
|
||||
![]()
Koitan selvitellä ja pistän tietooo jos onnistuu...
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
M: Panssareita | Ippe911 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 149 | 20.02.2009 19:45 |
M: Cherokeen panssareita | Ippe911 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 02.05.2007 13:10 |
Uaziin panssareita? | Revolver | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 05.12.2005 21:00 |
Panssareita | Ippe911 | O/M/V Muut | 62 | 23.06.2005 11:57 |
panssareita | TJ | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 24.02.2005 21:07 |