![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() HJ60 MilsimmerProjekti: HJ60 SOA + kaikkea muuta mukavaa Laittoaika: Noin vuosi + johtuen totaalisesta kokemattomuudesta alalla. Käyttötarkoitus Jokapäiväisessä ajossa oleva citymaasturi jolla voi käydä tarvittaessa möyrimässä maastossakin. Rakennettu myös toista harrastusta tukemaan (tästä nimi milsimmer). Asennetut osat: Arb lukot molemmissa aksuloissa, TML vetarit, TML puskuri, TML 12000 Vinssi, Emun iskarit, Tuplanivelkardaani, Trail-Gear highsteer sarja, Maxixen Crawlerit (35"), TML safariteline, Safari Snorkkeli yms pientä kilkettä. Asennettavat ja to do listaa: Puhallin (sarja on, puhallin uupuu), välitys-sarja Lähden näin alussa hiukan projektin lopusta kertomaan, lisään siis lähtökohdat yms. myöhemmin. Tässä vaiheessa auto oli käytännössä jo melkein valmis. Auto valmistui viimein, siirtokilvet oli noudettu ja "ei ole totta että sain sen kuntoon" fiilis oli tapissaan. Klo 2400 astui kilvet voimaan ja samalla sekunnilla piti lähteä kokeilemaan millainen kiikku se SOA oikein on. Tässävaiheessa edessä ei ollut kardaania sillä reiät eivät käyneet kohdalleen ja tarkoitus oli tänään ajaa laitos offroadtarvikkeelle loppulaittoon/ katsastustarkastukseen. Ajoin noin 2km ja käännyin hiekkatielle, kerkesin kiihdyttää noin 40 vauhtiin kun auto lähti vänkäämään oikealle ja ei totellut ohjausta. Liinat kiinni ja hiukan haukkasi ojasta. Kuului raju pamaus ja pieni "notkahdus". V-käyrä lähti välittömästi nousuun. kun autosta nousin, asiaa ei auttanut kun emäntä vieressä sanoi "Etkö sinä osaa oikeasti edes suoralla tiellä ajaa". Kurkasin alle ja öljyt valui ulos. Piemeässä en nähnyt paremmin joten luulin että etupää oli leipassut kiinni koska napalukko oli toiseltapuolelta kiinni. Vähän aikaa siinä noiduin vissiin aikas lujaankin ääneen kun tien molemmilta puolilta tuli isännät aamutakeissaan kyselemään jotta mikä hätänä. Oletin siis että perä paskana. Hinuripaikalle ja sain lampun vihdoin. Näin nopsaan katsottuna että kaikki pakat on poikki toiseltapuolelta, eikä toisellakaan puolella ollut kehumista. Näytti siltä että auto oli sylkässyt öljyt ulos joko koneesta tahi perästä, tahi pahimmillaan molemmista. Nokka kohti kotia ja taisin rikkoa maailmanennätyksen oluenjuonnissakin, sillä tölkki oli tyhjä jo ennekuin siitä kuului se sih ääni (tai ainakin siltä se oli emännästä vaikuttanut). Hinuri roudas auton pihaan ja en illalla enään jaksanut ruveta ihmettelemään vaurioita. Tänään menin nyt kurkkaamaan läpi kaiken. Vauriot olivat onneksi pienemmät kuin luulin. Kardaanin kiinnityspiste (onko tämä nyt laippa?) oli iskenut öljysuodattimesta läpi ja öljyt valuivat siis täältä ulos. Molemmat pakat siis käyttökelvottomia, mutta muita onglemia ei nähtävästi ole. Tässä on hyvä esimerkki siitä että vaikka loppusuora lähestyy, ei kannata lähteä täräjämään ja hoppuilemaan, vaan varmistaa että kaikki on kiinni hyvin ja huolella. Traction bar olisi auttanut ja ehkäissyt, en tiedä olisiko pelkkä kardaanikin jo riittänyt, mutta kun on malttamaton, on malttamaton.
Viimeksi muokannut milsim : 21.09.2008 11:13 |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Hj-60 | Luigi81 | O/M/V Ajoneuvot | 9 | 12.02.2009 06:53 |
hj60 GX | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 06.04.2008 16:03 | |
O:HJ60/61 | O/M/V Muut | 0 | 16.08.2005 19:38 | |
hj60/61 | Tekniikka & Jutustelu | 26 | 24.08.2004 18:25 | |
M: hj60/61 5v laatikko+muita hj60:sen osia | Ahma | O/M/V Muut | 14 | 26.07.2004 20:19 |