![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() TML lukotOlis hankintalistalla seuraavana ja tarvis saada jotain tietoa kummat ottaa TML vai ARB Onko minkälaisia käyttökokemuksia!?
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
mitään mistään en tiedä mut jos rahalla ei niin väliä niin aitoon arbbiin ainakin itte rahat satsaisin.
kopiot on aina kopioita... |
#3
|
||||
|
||||
![]()
No tässä on ARBbilaisten tekemä video aidon ja kopion välisistä eroista dynamometrissä rääkättynä.
Kukin vetäkööt omat johtopäätöksensä tästä "testistä"... Itse ainakin aitoihin ARBbeihin investoineena uskon tähän testiin. http://www.youtube.com/watch?v=ewt7f-h8Wn4 |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Testi varmaan aivan oikea, ja sitä en ala kiistämään. en jaksa alkaa "purkamaan" tuota maksimi voimaa, jolla nuo yksiköt hallussa, niin tehköön sen. (6412 / 6929ft-lb) (jos auto painaa 2000kg, ja renkaan halkaisija on yksi metri, niin saako tuo voima 1G? (siis vapaan putoamisen kiihtyvyyden) jaljonko jää vaille?) Katsokaapa kuinka paljon vetari joustaa! Mutta tuo kopio kesti yli 90% vetoakselin kestävyydestä. Ja tuo kopion räjähtäminen johtu ainakin osittain toispuoleisesta kuormituksesta, mikä olikin testin idea. Ja katsokaapa tarkkaa sitä kopiolukon vetaria, ei selvinnyt ilman väsymistä. Ja arb:ihan voi kestää vaikka kuinka paljon, mutta vetari oli se heikoin lenkki. Ja jos olisin ilkeämielinen, niin epäilisin että nuo videot ovat "mainostajalle parhaimmat" Uskon että suurin osa (lue 90%) kaikista käyttäjistä ei saa koskaan edes kiinan lukkoa räjähtämään katulaillisilla renkailla. Mutta normaali harrastaja metsästäjän/offarin kannalta noissa kopiolukoissa voi tulla ARP:ia suuremmaksi ongelmaksi tiivisteiden yms. kestävyys vuosien saatossa. Korostan vielä, että itsellä ei kokemusta noista paineilmalukoista. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Se on myös tasauspyörästön lukon idea. Että veto saadaan pitävälle pyörälle vaikka toinen olis ilmassa tai jäällä tms. Vain lukoton eli avoin tasauspyörästö antaa yhtäpaljon vääntöä molemmille vetareille.
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kyllä minä mieluummin vaihdan vetarin kun lukon. Eikö lukon pitäisi kestää 110% vetoakselin kestävyydestä?
__________________
Vain maine kulkee edellä... |
#7
|
||||
|
||||
![]()
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Kaverin tuskaa sivusta seuranneena, suosittelisin ARB.
Ja omien kokemusten perusteella, suosittelisin ARB. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Jos kumit kohtuukokoiset ja etkä aja HC-offia niin kyllä se kiinanlukko kestää.
Ihan vaan sivusta seuranneena. Arb mainosvideota kun katsoo niin hymyilyttää... Eipä sitä muuta voikkaan odottaa kuin tollaisia tuloksia. |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Kiitoksia vastauksista! ostan arbit.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ox Lukot? | SoSo | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 20.05.2011 09:53 |
LJ:hin lukot? | kippo86 | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 05.03.2009 08:49 |
M: HJ-60 -88 100% lukot | juhasiren | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 10.06.2007 23:42 |
Kam lukot ? | RST | Tekniikka & Jutustelu | 25 | 21.11.2005 22:00 |
Lukot | wallu | Tekniikka & Jutustelu | 35 | 08.06.2004 19:38 |