![]() |
TML lukot
Olis hankintalistalla seuraavana ja tarvis saada jotain tietoa kummat ottaa TML vai ARB
Onko minkälaisia käyttökokemuksia!? |
mitään mistään en tiedä mut jos rahalla ei niin väliä niin aitoon arbbiin ainakin itte rahat satsaisin.
kopiot on aina kopioita... |
No tässä on ARBbilaisten tekemä video aidon ja kopion välisistä eroista dynamometrissä rääkättynä.
Kukin vetäkööt omat johtopäätöksensä tästä "testistä"... Itse ainakin aitoihin ARBbeihin investoineena uskon tähän testiin. http://www.youtube.com/watch?v=ewt7f-h8Wn4 |
Kaverin tuskaa sivusta seuranneena, suosittelisin ARB.
Ja omien kokemusten perusteella, suosittelisin ARB. |
Jos kumit kohtuukokoiset ja etkä aja HC-offia niin kyllä se kiinanlukko kestää.
Ihan vaan sivusta seuranneena. Arb mainosvideota kun katsoo niin hymyilyttää... Eipä sitä muuta voikkaan odottaa kuin tollaisia tuloksia. |
Kiitoksia vastauksista! ostan arbit.
|
Lainaus:
Testi varmaan aivan oikea, ja sitä en ala kiistämään. en jaksa alkaa "purkamaan" tuota maksimi voimaa, jolla nuo yksiköt hallussa, niin tehköön sen. (6412 / 6929ft-lb) (jos auto painaa 2000kg, ja renkaan halkaisija on yksi metri, niin saako tuo voima 1G? (siis vapaan putoamisen kiihtyvyyden) jaljonko jää vaille?) Katsokaapa kuinka paljon vetari joustaa! Mutta tuo kopio kesti yli 90% vetoakselin kestävyydestä. Ja tuo kopion räjähtäminen johtu ainakin osittain toispuoleisesta kuormituksesta, mikä olikin testin idea. Ja katsokaapa tarkkaa sitä kopiolukon vetaria, ei selvinnyt ilman väsymistä. Ja arb:ihan voi kestää vaikka kuinka paljon, mutta vetari oli se heikoin lenkki. Ja jos olisin ilkeämielinen, niin epäilisin että nuo videot ovat "mainostajalle parhaimmat" Uskon että suurin osa (lue 90%) kaikista käyttäjistä ei saa koskaan edes kiinan lukkoa räjähtämään katulaillisilla renkailla. Mutta normaali harrastaja metsästäjän/offarin kannalta noissa kopiolukoissa voi tulla ARP:ia suuremmaksi ongelmaksi tiivisteiden yms. kestävyys vuosien saatossa. Korostan vielä, että itsellä ei kokemusta noista paineilmalukoista. |
Lainaus:
|
Lainaus:
Kyllä minä mieluummin vaihdan vetarin kun lukon. Eikö lukon pitäisi kestää 110% vetoakselin kestävyydestä? |
|
No, sen verran on tullu nyt TML:n lukoilla ajeltua, jotta ainakin RJ:ssä vetari tuntuu antautuvan ensin. Oli pitkä vetari jo rasituksessa vääntyny mutkalle ja booriosa pyörähtäny kierteelle boorin verran.
Ja niin rauhallisesti kun sitä on käsketetty koko RJ:n tehoreservillä 37" renkaita... |
kaverilla LJ.ssä TML hajosi.. takuuseen uusi ja ei kauaa kestänyt.. muilla ei kyllä ole ARB.n kanssa ollut harmeja..eli kannattaa sen verran laittaa lisä rahaa että arbin ostaa..
|
Arb:illa oli nyt tullut uusia malleja vanhojen tilalle esim:toyotaan hj60 akselille on nykyään rd 142 ennen rd33 vanha oli parempi siitä kohtaa että ilma putki meni sivusta eikä hammaspyörän yli
nyt uusi malli on kevyempi mutta ilmaputki menee hammaspyörän yli ja ahasta tulee jos perävälitys on vaihdettu esim:4.88 kuten kuvassa http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=83611 |
Lainaus:
Esim. jos vähänkin vettä mennyt perään ja pakkasella lähtee liikkeelle niin naps. Toki eihän kellään ole vettä perässä :D :D Eikä sitä saa viritettyä lautaspyörän vasemmalta puolelta? |
Kyllä orkkis ARBikin antautuu.. Ja ihmeellisistä paikoista... Kokemusta on..
|
Lainaus:
TEMÄHIK |
mulla petti aikoinaan hilusta ristitappi edestä ja takaa ja renkaat oli 38,5x14 swammpperit
|
Lainaus:
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=87748 |
Lainaus:
Renkaina 36/13,5/15 ja mutaspoorissa että ei edes ollu pitoja.. |
Lainaus:
|
Lainaus:
No on kyllä tainnu saada monoo ihan riittävästi...;) Tosin ihmeellisestä paikasta hajos.. |
Sivu luotu: 02:44 (GMT +2). |