![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() HJ60/61 vai PATROLTällästä kyselisin kun on nuo maasturit ruvennu kiehtomaan ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Eipä nuissa kummassakaan mitään erikoisia vikoja ole, HJ 61:ssä on tehokkaampi turbokone kuin patrolissa ja yleensä lukkoakselit mikä tekee siitä paremman aihion rakenteluun. pikku hommilla kuten 35"+ renkailla on jo ihan kohtuullisesti etenevä laite. Jos mahollista niin mieluummin hj61 kuin hj60 koska 60:ssä suht tehoton turboton moottori ja vain tosi harvoissa lukkoakselit. Ja toyotaan saa varaosia vaikka motonetista paitsi vetarin murroksia sieltä ei kannata ostaa.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Munkin äänen saa HJ61. Ei niissä kadulla taida olla suuria eroja, paitsi justiin tuo moottori. Mutta metsässä sitten 61 on ihan suhteellisen pätevä kulkupeli. Jo pelkästään Mudterrainit yksistään tekee paljon.
__________________
HJ61 MMC |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Enempi patrolilla ajelleena 3kpl niitäkin ollut. uudempi vm90 Gr patukka mukava peli ajella, tehokkaampi kuin tuo vapari sd33.Nykyisessä vm 82 patrolissa verot muistaakseni on n.365€/vuosi. ja muistelisin että huoltoautona gr:ssä oli suurinpiirtein saman verran.Sitten taas gr:ssä joka on takapenkein on noin.900€ vuosi.
![]() Omamielipiteeni että tuossa vapari sd33 varaosahinnat kohtuulliset kun vertaa tuohon Gr:n. Riipuen tietenkin tilaileeko sit netinsyövereistä. Mutta silloin kuin ajelin Gr:llä huomasin että monet varaosat oli marmoritiskillä halvempia kuin paikallisissa varaosaliikkeissä esim.uusi syyläri marmoritiskillä 560€/varaosa liikkeessä 664€ ![]() Näitä patrolleja jos vertailee toisiinsa niin onhan tuo Gr mukavampi kaikin puoli ajella ja on kitkalukkokin.Mutta itselläni on huomattavasti halvemmaks tullu ajella noilla hengettömillä sd33:lla.Ei ole ollut noita kansi ongelmia kuten Gr:ssä tuppas olemaan aluksi..... ![]()
__________________
Suzuki sj410 WUOKSI OFFROAD (GrgR) |
#5
|
||||
|
||||
![]()
(pätkä) patrol kevyempi. hj 61 tehokkaampi + lukkoakselit. tosin saahan patrolliinkin vaikka hj:n akselit tai sit paineilma lukot ja varmasti myynnissä patrol jossa jo valmiiksi lukot. itellä jälkiahtettu sd33 pätkä ja kyllä tuo nyt ihan kivasti jaksaa liikkua 35 renkailla ja välitykset on tietenkin vaihdettu ja ylläri hj:n akseleilla. tosin viellä lukottomilla. Jos meinaa töissä kulkea ja ns jahti autoksi niin ei kannata kovin rakennettua kampetta hommata koska tuppaa nuo maantie ominaisuudet häviämään rakentelun myötä jos ei kokonaan niin ainakin melkein, mutta maltillisella tuunauksella molemmista saa oivan kamppeen on vähän maku asia sitten.
__________________
Tatsuni on mun ratsuni |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Maltillisella piristyksellä saa turbo patrollistakin ihan yhtä hyvin kulkevan ku hoojiistäkin. Ja patrolliin ei ainakaa minun ole koskaa murroksia/vetareita vaihdella. Paitsi yhteen missä oli tojon akselit. Eli ääni patrollille.
![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Alkuperäisen HJ 60-61 tai vanhemman patrollin akselistojen alle kun katsoo niin pojot GR patrollille.
+ GR tosi vahvat akselit kierrejousilla. Ajo mukavuutta maantielle ja maastoihin ym. GR 2.8 turbo moottorilla ..? +HJ 61 akselisto tasauspyörästö lukot -turbo moottori . +Vanhempi patrol paljon osia myytävänä ja edullisesti. Varmasti maku asioita jokaiselle mut jotain. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
|
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() |
#11
|
||||
|
||||
![]()
täälläpäin ainaki tatsunin akseleita pidetään kohtuu lujina. Niihin ei vaan saa välityksiä samalla tavalla ku toy otan akseleihin.
Ja ainaki mulla pari tuttua puhu etta patrol vääntää tyhjä käynnillä paremmin ku hoojiit mutta ite en ole päässy testaamaan tätä.
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan! ![]() |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Ei sitä joppa kukaan usko oot vaan salaa kateellinen patrolli miehille 11 vuotta ajoin 567tkm kertyi sinä aikana ,nyt sumuisten saarten laite alla tuskin pystyy samaan niin vähillä ongelmilla mut pääasia ettei ole ToyOta alla .
|
#14
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Puhuvat esson baarissa että johtuu siitä että patrollilla poltetaan kumia +35 renkailla ja toyotoilla koitetaan 205 baarumeilla. (hörö naurua) |
#15
|
||||
|
||||
![]()
kyllä tollanen gr patrolli ei jaksa sutasta +35 renkailla edes hiekalla kokeilin omalla se sammu samantien.
|
#16
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Niin toiset eei vaan osaa ![]() |
#17
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#18
|
|||
|
|||
![]()
Minä myös annan ääneni GR patrolliille!! Ajo ominaisuudet huomattavasti paremman kuin vanhassa 160 patrollissa kuin myös hj:ssa.
Sitten tärkeämpänä pidän nykyisten polttoainehintojan vuoksi kulutusta. Vanha sd33 patrol ja hj60 ja hj61 vievät huomattavasti enemmän soppaa kuin GR paten 2.8TDi (ehkä kuutiotilavuus ja paremmin kehitelty polttoaineen suihkutus(syöttöpumppu) tekevät taikojaan) Ja itse GR:n omistajana voin taata että voimaa löytyy yskomattoman paljon noin tosta 2.8turbosta!!! Isoksi autoksi erittäin ripeä liikkumaan ja inhimillinen kulutus kun on jotain 33" renkailla 10litraa sadalla ja 12litraa pelkällä kaupunkiajolla... kun taas noi hj:t imee jotain 15 litraa ja taitaa se vanha sd33 patekin ihan kiitettävästi haukata.. ja arkikäytössä gr on mukava kun on enemmän herkkuja ja muutenkin mukavempi sisältä, ja pirun lämmin talvella!!!! kierrejousi alustalle ja akseleille 10 pistettä, ei ala murrokset ja vetarit paukkua niin kuin tojotassa. ja yllättävän pieni perän ylitys verratunaa hj:n metrin ylitykseen. Kitkalukko takaperässä on ihan hyvä ja mulla ainaki itsellä on pitänyt hyvin, etulukkoa ei tosiaan ole mutta sehän on kuulemma amatöörejä varten. isot pojat juttelivat että hävitty pito korvataan teholla ja nopeudella. Kansiongelmat 2.8TDi:ssä on omistajien omaa hölmöyttä!!! Tollainen alumiini turpotiisseli vaatii AINA ENNEN AJOON LÄHTÖÄ KUNNOLLISEN ESILÄMMITYKSEN JA TAAS AJON JÄLKEEN MUUTAMAN MINUUTIN JÄLKIKÄYTÖN ETTÄ LÄMMÖT TASAANTUVAT!!!!! noi kun tekee AINA niin minulla ainakaan itselläni ei ole ollut kansimurheita. Ja yksi miinuspuolikin on: yleensä GR patessa ei ole vaihdelaatikossa voiman ulos ottoa mutta poikkeuksiakin on nähty. |
#19
|
||||
|
||||
![]()
Pitää olla kyllä säädöt perseellään jos 61:n saa viemään yli 15l /100km ilman lastia, itellä vie noi 11-13l/ 100 km 39,5 ja porttaalit, vakio hojoja tiedän, että menee alle 10l/100 km. 61; sen koneeseen kun laittaa soppelin välijäähdyttimen ja ruuvaa pumppua niin 170 hp tulee moottorista helposti vakio turbolla ja lähes vakio ahdoilla.
|
#20
|
||||
|
||||
![]()
Patrol vie..
![]()
__________________
![]() |
#21
|
||||
|
||||
![]() |
#22
|
|||
|
|||
![]()
Aivan sama minkä näistä ostat niin tutki kori ja runko HUOLELLA ellet halua vuotta ensin hitsata
![]() Jos joudut talvella käynnistellä paikoista jossa ei mahdollisuutta lämmitykseen niin 61:nen on ylivoimaisesti paras käyntiinlähtijä. Voimaa saa kaikista turbolla helposti tarpeeksi. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hj60 vai patrol 160?? | maasturimies | Tekniikka & Jutustelu | 29 | 08.01.2012 11:23 |
Ostetaan 16" vanteet (HJ60) ja startti (HJ60) | Juuz | O/M/V Renkaat ja vanteet | 3 | 25.07.2010 12:13 |
Ostetaan HJ60 61 tai HJ60 bolt on sopivan moottorin! | Karvanaama | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 05.12.2009 23:29 |
Ostettu nissan patrol sd 33 tai patrol gr | perse arska | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 19.09.2009 06:27 |
M: hj60/61 5v laatikko+muita hj60:sen osia | Ahma | O/M/V Muut | 14 | 26.07.2004 20:19 |