Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 26.07.2012, 00:16
V_N V_N ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 25.07.12
Sijainti: Joensuu
Viestit: 4
Perusasetus

HJ60/61 vai PATROL


Tällästä kyselisin kun on nuo maasturit ruvennu kiehtomaan että kumpi olisi parempi vaihto ehto HJ60/61 vai sitten PATROLLI tai jokin muu? itsellä pituutta 193cm niin ei millään sj suzukilla meinaa mahtuu ajaa(kerran tullu ajettuu ja tiukkaa teki muuten hyvä peli kylläkin...)tarkotus ois jokapäivä viikolla töihin ajaa ja sitten välillä metsässä käydä ajelemassa(eli ei nyt mitään himo offaamista) onko noissa varaosien hinnoissa sitten eroja niin suuria? kannattaako ottaa turbona vai ilman? minkalaiset käyttömaksut jne.vuodessa netistä ei oikein selvää saa kun toinen kehuu toista ja toisen mielestä se on täys paska onko sillä nyt sitten väliä kumman ottaa esim.HJ60/61 vai PATROLLIN...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 26.07.2012, 01:11
ugly_hj:n Avatar
ugly_hj ugly_hj ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 11.09.04
Sijainti: espoo, .
Viestit: 1.710
Perusasetus

Eipä nuissa kummassakaan mitään erikoisia vikoja ole, HJ 61:ssä on tehokkaampi turbokone kuin patrolissa ja yleensä lukkoakselit mikä tekee siitä paremman aihion rakenteluun. pikku hommilla kuten 35"+ renkailla on jo ihan kohtuullisesti etenevä laite. Jos mahollista niin mieluummin hj61 kuin hj60 koska 60:ssä suht tehoton turboton moottori ja vain tosi harvoissa lukkoakselit. Ja toyotaan saa varaosia vaikka motonetista paitsi vetarin murroksia sieltä ei kannata ostaa.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 26.07.2012, 10:45
ssuvik:n Avatar
ssuvik ssuvik ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: Nurmo
Viestit: 2.748
Perusasetus

Munkin äänen saa HJ61. Ei niissä kadulla taida olla suuria eroja, paitsi justiin tuo moottori. Mutta metsässä sitten 61 on ihan suhteellisen pätevä kulkupeli. Jo pelkästään Mudterrainit yksistään tekee paljon.
__________________
HJ61
MMC
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 26.07.2012, 11:17
miilu:n Avatar
miilu miilu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.07.09
Sijainti: Imatra
Viestit: 107
Perusasetus

Enempi patrolilla ajelleena 3kpl niitäkin ollut. uudempi vm90 Gr patukka mukava peli ajella, tehokkaampi kuin tuo vapari sd33.Nykyisessä vm 82 patrolissa verot muistaakseni on n.365€/vuosi. ja muistelisin että huoltoautona gr:ssä oli suurinpiirtein saman verran.Sitten taas gr:ssä joka on takapenkein on noin.900€ vuosi.

Omamielipiteeni että tuossa vapari sd33 varaosahinnat kohtuulliset kun vertaa tuohon Gr:n. Riipuen tietenkin tilaileeko sit netinsyövereistä. Mutta silloin kuin ajelin Gr:llä huomasin että monet varaosat oli marmoritiskillä halvempia kuin paikallisissa varaosaliikkeissä esim.uusi syyläri marmoritiskillä 560€/varaosa liikkeessä 664€

Näitä patrolleja jos vertailee toisiinsa niin onhan tuo Gr mukavampi kaikin puoli ajella ja on kitkalukkokin.Mutta itselläni on huomattavasti halvemmaks tullu ajella noilla hengettömillä sd33:lla.Ei ole ollut noita kansi ongelmia kuten Gr:ssä tuppas olemaan aluksi.....
__________________
Suzuki sj410
WUOKSI OFFROAD (GrgR)
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 26.07.2012, 11:25
nalle00:n Avatar
nalle00 nalle00 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Kemi
Viestit: 661
Perusasetus

(pätkä) patrol kevyempi. hj 61 tehokkaampi + lukkoakselit. tosin saahan patrolliinkin vaikka hj:n akselit tai sit paineilma lukot ja varmasti myynnissä patrol jossa jo valmiiksi lukot. itellä jälkiahtettu sd33 pätkä ja kyllä tuo nyt ihan kivasti jaksaa liikkua 35 renkailla ja välitykset on tietenkin vaihdettu ja ylläri hj:n akseleilla. tosin viellä lukottomilla. Jos meinaa töissä kulkea ja ns jahti autoksi niin ei kannata kovin rakennettua kampetta hommata koska tuppaa nuo maantie ominaisuudet häviämään rakentelun myötä jos ei kokonaan niin ainakin melkein, mutta maltillisella tuunauksella molemmista saa oivan kamppeen on vähän maku asia sitten.
__________________
Tatsuni on mun ratsuni
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 26.07.2012, 11:35
Sami89:n Avatar
Sami89 Sami89 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.02.11
Sijainti: Kotka
Viestit: 3.343
Perusasetus

Maltillisella piristyksellä saa turbo patrollistakin ihan yhtä hyvin kulkevan ku hoojiistäkin. Ja patrolliin ei ainakaa minun ole koskaa murroksia/vetareita vaihdella. Paitsi yhteen missä oli tojon akselit. Eli ääni patrollille.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 26.07.2012, 11:41
hunter hdj:n Avatar
hunter hdj hunter hdj ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 11.02.10
Sijainti: virtasalmi
Viestit: 339
Perusasetus

Alkuperäisen HJ 60-61 tai vanhemman patrollin akselistojen alle kun katsoo niin pojot GR patrollille.

+ GR tosi vahvat akselit kierrejousilla. Ajo mukavuutta maantielle ja maastoihin ym. GR 2.8 turbo moottorilla ..?

+HJ 61 akselisto tasauspyörästö lukot -turbo moottori .

+Vanhempi patrol paljon osia myytävänä ja edullisesti.

Varmasti maku asioita jokaiselle mut jotain.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 31.07.2012, 20:19
toyota4x4:n Avatar
toyota4x4 toyota4x4 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 08.06.04
Sijainti: lahti
Viestit: 3.957
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sami89 Näytä viesti
Kyllä mekin hinattiin tuota patrollia reilu sata kilsaa heti silloin hakureissulla kun napsahti kampura poikki.. mut oli ensimmäinen kerta ku ei datsuni kotia tuonut.. Ja toinen kerta oli samalla autolla kun toyotan murros hajos.. Vietiin silloin kärrillä ku oli niin lähellä "pajaa" ettei viittiny metässä alkaa purkamaan.. Edellisellä patrollilla jouduin kyllä melko useesti tojotan kotia hinaamaan kun oli perä tai laatikko rikki.. mutta se siitä paremmuus keskustelusta. Tosiaan otat sen mikä parhaalta tuntuu. Ei näistä paskoista mikään ole hajoamaton..
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hunter hdj Näytä viesti
Alkuperäisen HJ 60-61 tai vanhemman patrollin akselistojen alle kun katsoo niin pojot GR patrollille.

+ GR tosi vahvat akselit kierrejousilla. Ajo mukavuutta maantielle ja maastoihin ym. GR 2.8 turbo moottorilla ..?

+HJ 61 akselisto tasauspyörästö lukot -turbo moottori .

+Vanhempi patrol paljon osia myytävänä ja edullisesti.

Varmasti maku asioita jokaiselle mut jotain.
kyllähän täällä lahdessa gr patrollin "vahvasta "taka akselista hajosi lukon kytkentä holkki ihan testilenkillä, vanhan patrollin akselit ei kestä edes koneen vakio tehoja, mieleen tulee erään patrollin kumin poltto yritys tulos 20cm mustaa viivaa asfalttiin veto tikku poikki takaperästä räjähti toinen puoli. näitä tikku + perä paskana yhdistelmia on vuosien varrella suorittettu patrolleista ainakin toista kymmentä ,kuten murroksia ja napalukkoja, moottotoreita ja vaihteistoja.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 31.07.2012, 21:27
tapsa4x4:n Avatar
tapsa4x4 tapsa4x4 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.02.03
Sijainti: lahti/hollola, Finland.
Viestit: 9.819
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja toyota4x4 Näytä viesti
kyllähän täällä lahdessa gr patrollin "vahvasta "taka akselista hajosi lukon kytkentä holkki ihan testilenkillä, vanhan patrollin akselit ei kestä edes koneen vakio tehoja, mieleen tulee erään patrollin kumin poltto yritys tulos 20cm mustaa viivaa asfalttiin veto tikku poikki takaperästä räjähti toinen puoli. näitä tikku + perä paskana yhdistelmia on vuosien varrella suorittettu patrolleista ainakin toista kymmentä ,kuten murroksia ja napalukkoja, moottotoreita ja vaihteistoja.
Näiden vuosien aikana ei toyotista oo hajonnut mitään mistään, kerran kuulin että olis hajonnut mutta se olikin pajero.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 01.08.2012, 07:04
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tapsa4x4 Näytä viesti
Näiden vuosien aikana ei toyotista oo hajonnut mitään mistään, kerran kuulin että olis hajonnut mutta se olikin pajero.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 01.08.2012, 09:08
smgt:n Avatar
smgt smgt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 10.01.12
Sijainti: kajaani
Viestit: 1.696
Perusasetus

täälläpäin ainaki tatsunin akseleita pidetään kohtuu lujina. Niihin ei vaan saa välityksiä samalla tavalla ku toy otan akseleihin.

Ja ainaki mulla pari tuttua puhu etta patrol vääntää tyhjä käynnillä paremmin ku hoojiit mutta ite en ole päässy testaamaan tätä.
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan!
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 01.08.2012, 09:42
toyota4x4:n Avatar
toyota4x4 toyota4x4 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 08.06.04
Sijainti: lahti
Viestit: 3.957
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tapsa4x4 Näytä viesti
Näiden vuosien aikana ei toyotista oo hajonnut mitään mistään, kerran kuulin että olis hajonnut mutta se olikin pajero.
älä nyt yritä mä oon tässä keskustelussa hj 61:sen puolella
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 01.08.2012, 10:22
tiipe:n Avatar
tiipe tiipe ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 20.02.03
Sijainti: kotka, Finland.
Viestit: 2.391
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja toyota4x4 Näytä viesti
älä nyt yritä mä oon tässä keskustelussa hj 61:sen puolella
Ei sitä joppa kukaan usko oot vaan salaa kateellinen patrolli miehille 11 vuotta ajoin 567tkm kertyi sinä aikana ,nyt sumuisten saarten laite alla tuskin pystyy samaan niin vähillä ongelmilla mut pääasia ettei ole ToyOta alla .
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 31.07.2012, 21:36
petrool:n Avatar
petrool petrool ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 06.09.05
Sijainti: Kyyjärvi, Finland.
Viestit: 385
Talking

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja toyota4x4 Näytä viesti
kyllähän täällä lahdessa gr patrollin "vahvasta "taka akselista hajosi lukon kytkentä holkki ihan testilenkillä, vanhan patrollin akselit ei kestä edes koneen vakio tehoja, mieleen tulee erään patrollin kumin poltto yritys tulos 20cm mustaa viivaa asfalttiin veto tikku poikki takaperästä räjähti toinen puoli. näitä tikku + perä paskana yhdistelmia on vuosien varrella suorittettu patrolleista ainakin toista kymmentä ,kuten murroksia ja napalukkoja, moottotoreita ja vaihteistoja.

Puhuvat esson baarissa että johtuu siitä että patrollilla poltetaan kumia +35 renkailla ja toyotoilla koitetaan 205 baarumeilla. (hörö naurua)
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 31.07.2012, 22:05
toyota4x4:n Avatar
toyota4x4 toyota4x4 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 08.06.04
Sijainti: lahti
Viestit: 3.957
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja petrool Näytä viesti
Puhuvat esson baarissa että johtuu siitä että patrollilla poltetaan kumia +35 renkailla ja toyotoilla koitetaan 205 baarumeilla. (hörö naurua)
kyllä tollanen gr patrolli ei jaksa sutasta +35 renkailla edes hiekalla kokeilin omalla se sammu samantien.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 31.07.2012, 22:43
tuomaritulee:n Avatar
tuomaritulee tuomaritulee ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 28.03.12
Sijainti: Joensuu
Viestit: 644
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja toyota4x4 Näytä viesti
kyllä tollanen gr patrolli ei jaksa sutasta +35 renkailla edes hiekalla kokeilin omalla se sammu samantien.


Niin toiset eei vaan osaa
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 01.08.2012, 06:33
Sami89:n Avatar
Sami89 Sami89 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.02.11
Sijainti: Kotka
Viestit: 3.343
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja toyota4x4 Näytä viesti
kyllähän täällä lahdessa gr patrollin "vahvasta "taka akselista hajosi lukon kytkentä holkki ihan testilenkillä, vanhan patrollin akselit ei kestä edes koneen vakio tehoja, mieleen tulee erään patrollin kumin poltto yritys tulos 20cm mustaa viivaa asfalttiin veto tikku poikki takaperästä räjähti toinen puoli. näitä tikku + perä paskana yhdistelmia on vuosien varrella suorittettu patrolleista ainakin toista kymmentä ,kuten murroksia ja napalukkoja, moottotoreita ja vaihteistoja.
Mun mielestä nää nyt ei kyllä mitää kuminpoltto vehkeitä olekkaa. Hoitakoot ne lippistä vikopäin pitävät äijät sen niillää riisikupeillaan.. (ei herneitä, drifting harrastajat ei kuulu tähän joukkoon)
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 26.07.2012, 12:08
VaraMara VaraMara ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 09.04.12
Sijainti: Turku, Suomi
Viestit: 7
Perusasetus

Minä myös annan ääneni GR patrolliille!! Ajo ominaisuudet huomattavasti paremman kuin vanhassa 160 patrollissa kuin myös hj:ssa.

Sitten tärkeämpänä pidän nykyisten polttoainehintojan vuoksi kulutusta. Vanha sd33 patrol ja hj60 ja hj61 vievät huomattavasti enemmän soppaa kuin GR paten 2.8TDi (ehkä kuutiotilavuus ja paremmin kehitelty polttoaineen suihkutus(syöttöpumppu) tekevät taikojaan) Ja itse GR:n omistajana voin taata että voimaa löytyy yskomattoman paljon noin tosta 2.8turbosta!!! Isoksi autoksi erittäin ripeä liikkumaan ja inhimillinen kulutus kun on jotain 33" renkailla 10litraa sadalla ja 12litraa pelkällä kaupunkiajolla... kun taas noi hj:t imee jotain 15 litraa ja taitaa se vanha sd33 patekin ihan kiitettävästi haukata..

ja arkikäytössä gr on mukava kun on enemmän herkkuja ja muutenkin mukavempi sisältä, ja pirun lämmin talvella!!!! kierrejousi alustalle ja akseleille 10 pistettä, ei ala murrokset ja vetarit paukkua niin kuin tojotassa. ja yllättävän pieni perän ylitys verratunaa hj:n metrin ylitykseen.

Kitkalukko takaperässä on ihan hyvä ja mulla ainaki itsellä on pitänyt hyvin, etulukkoa ei tosiaan ole mutta sehän on kuulemma amatöörejä varten. isot pojat juttelivat että hävitty pito korvataan teholla ja nopeudella.

Kansiongelmat 2.8TDi:ssä on omistajien omaa hölmöyttä!!! Tollainen alumiini turpotiisseli vaatii AINA ENNEN AJOON LÄHTÖÄ KUNNOLLISEN ESILÄMMITYKSEN JA TAAS AJON JÄLKEEN MUUTAMAN MINUUTIN JÄLKIKÄYTÖN ETTÄ LÄMMÖT TASAANTUVAT!!!!! noi kun tekee AINA niin minulla ainakaan itselläni ei ole ollut kansimurheita.

Ja yksi miinuspuolikin on: yleensä GR patessa ei ole vaihdelaatikossa voiman ulos ottoa mutta poikkeuksiakin on nähty.
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 26.07.2012, 14:00
ugly_hj:n Avatar
ugly_hj ugly_hj ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 11.09.04
Sijainti: espoo, .
Viestit: 1.710
Perusasetus

Pitää olla kyllä säädöt perseellään jos 61:n saa viemään yli 15l /100km ilman lastia, itellä vie noi 11-13l/ 100 km 39,5 ja porttaalit, vakio hojoja tiedän, että menee alle 10l/100 km. 61; sen koneeseen kun laittaa soppelin välijäähdyttimen ja ruuvaa pumppua niin 170 hp tulee moottorista helposti vakio turbolla ja lähes vakio ahdoilla.
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 26.07.2012, 17:25
_Jape_:n Avatar
_Jape_ _Jape_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 24.01.12
Sijainti: Lahti
Viestit: 987
Perusasetus

Patrol vie..
__________________
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 26.07.2012, 17:55
Sami89:n Avatar
Sami89 Sami89 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.02.11
Sijainti: Kotka
Viestit: 3.343
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja _Jape_ Näytä viesti
Patrol vie..
Hihihii kylhän se aina tojotan voittaa..
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 27.07.2012, 21:53
patroltd patroltd ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.01.06
Sijainti: lehtimäki, Finland.
Viestit: 731
Perusasetus

Aivan sama minkä näistä ostat niin tutki kori ja runko HUOLELLA ellet halua vuotta ensin hitsata
Jos joudut talvella käynnistellä paikoista jossa ei mahdollisuutta lämmitykseen niin 61:nen on ylivoimaisesti paras käyntiinlähtijä.
Voimaa saa kaikista turbolla helposti tarpeeksi.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hj60 vai patrol 160?? maasturimies Tekniikka & Jutustelu 29 08.01.2012 11:23
Ostetaan 16" vanteet (HJ60) ja startti (HJ60) Juuz O/M/V Renkaat ja vanteet 3 25.07.2010 12:13
Ostetaan HJ60 61 tai HJ60 bolt on sopivan moottorin! Karvanaama O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 05.12.2009 23:29
Ostettu nissan patrol sd 33 tai patrol gr perse arska O/M/V Ajoneuvot 2 19.09.2009 06:27
M: hj60/61 5v laatikko+muita hj60:sen osia Ahma O/M/V Muut 14 26.07.2004 20:19


Sivu luotu: 00:47 (GMT +2).