![]() |
![]() |
|
Tapahtumat Kisat, kisatulokset, safarit, ajopäivät, kokoukset, yms. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Off-road Suunnistus Cup 2010Tuntuu tässä sääntöjen viimeistely vievän totuttua enemmän aikaa, niin laitetaan tälleen kilpailukalenteri ja tärkeimmät sääntömuutokset lyhyesti näkyviin. Kilpailukalenteri: 26-28.2. Offivarusteen Talvieksytys 2010 (Askola) 14-16.5. Paratiisi Offi 2010 (Oulainen) 24-25.7. TML Trophy 2010 (Juuka) 02-03.10. Himalaja 24h Tärkeimmät sääntömuutokset: - Kaikkien istumapaikkojen on sijaittava kiinteiden korirakenteiden ja/tai turvakaarien sisäpuolella - Ainoastaan sivulla olevia ovia saa käyttää ulottuvuuden parantamiseen rastikuvissa - Vetopisteiden ja vinssikoukkujen oltava sellaisia, ettei liina tms. voi päästä irtoamaan vahingossa (käytännössä: oltava suljettu koukku/vetopiste). - Orkkiksessa rungon lyhentäminen kielletty - Tulosten oikaisumahdollisuus (noudattaa kauden 2009 käytäntöä, pienellä lisälievennyksellä) Kirjoitellaanpa vielä vähän noista sääntömuutoksista, etteivät ne kenestäkään tuntuisi puhtaasti mielivaltaisilta. Kaikista on keskusteltu pitkään ja hartaasti menneiden kokemusten perusteella / tulevaisuutta ajatellen. Kaarisäännön tiukennus johtuu nykyisestä tilanteessa, jossa on umpiautoista takaosan katot irroitettu ja näin tehty puoliavoja. Ei siellä ketään ole tietenkään kyydissä kun on tiukka tilanne menossa, eihän, mutta pelkästään jo se kun ihmisiä istuu tuolla teillä käytännössä kokonaan suojatta autojen "lavoilla" ei ole pitkällä tähtäimellä hirveän hyväksi. Se näyttää vaaralliselta ja se on sitä. Kun kaikkien autossa olijoiden tulee olla joko korin tai kaarien suojaamat, niin tilanne ei ole niin kontrolloimaton ja saadaan vähän lisää turvallisuutta hommaan. Kyydissä olevia suojaavien kaarien rakenne jätetään lähes vapaaksi, mutta niiden oikeasti tulee suojata kyydissäolijat. Niitä koskevat yleisesti samat vaatimukset kuin muissa kaarisäännöissä. Helpoimmalla pystytään tilanne korjaamaan, lisäämällä toinen pääkaari taakse ja yhdistämällä tämä varsinaiseen pääkaareen. Luukkusäännöissä oli nyt vuonna 2009 kahtalinjaa ja haluttiin saada yhtenäinen linja, josta ei tarvitsisi kenenkään kilpailunjärjestäjän ruveta "sooloilemaan". Ja sivuovina ei tulla hyväksymään mitään kahteensuuntaan aukeavia "rastionotto luukkuja". Mä lupaan laittaa ensimmäisen virityksen esittävän ihmisen aamumuroihin kissan kusemaan... Vetopisteissä syy miksi ei haluta avonaisia koukkuja voitaisii lyhyesti ilmaista näin. "Ylämäkeen vinssattaessa ja renkailla autettaessa vaijerit/köydet käyvät sen 10+ kertaa löysällä ja aiheuttavat vaaratilannetta." Tänävuonnahan oli tilanteita, joissa köydet irtoilivat puunsujaliinoista. Orkkisluokan rungonlyhentäminen laitetaan tässä vaiheessa sääntöihin, kun vielä ei ole näitä tapauksia tullut vastaan. Ihan tulevaisuutta ajatellen. Tulostenoikaisumahdollisuus mikä nyt vuonna 2009 otettiin keskenkauden käytöön otetaan sääntöihin pienellä lievennyksellä. "Järjestäjän systemaattisen tai tuloksiin vaikuttavan virheen johdosta voidaan cup-tuloksia korjata jälkikäteen."
|
Luokat |
offroad suunnistus cup |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Off-Road Suunnistus Cup 2009 | Mylppy | Tapahtumat | 13 | 13.12.2009 16:44 |
Off Road suunnistus säännöistä ? | xJ-4x4 | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 13.09.2009 17:44 |
Off-Road Suunnistus Cupin Nettisivut auki | Käyttäjä | Tekniikka & Jutustelu | 22 | 11.01.2009 23:48 |
Off Road Suunnistus / Ajopäivät Tervakoskella | offipete | Tapahtumat | 13 | 18.09.2007 17:41 |
Off-Road Suunnistus-CUP | Paavo | Tapahtumat | 193 | 06.09.2006 08:01 |