Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 14.07.2012, 22:42
korbimotors:n Avatar
korbimotors korbimotors ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 18.04.07
Sijainti: Salla, Finland.
Viestit: 758
Perusasetus

aurauskulmat 4x4 maastureissa


paljonko pitää olla haritusta neliveto maastureissa ja miten on kotona helpoin saada ne suht kohdalleen?
Onko se hyvä tapa että laittaa suurinpiirtein napojen tasalle nastat ja mittaa ensin edestä ja sitten pyöräyttää rengasta puoli kierrosta ja mittaa takapuolelta ?
mulla näytti Suitsassa olevan haritusta n. 3.5cm tuon mukaan. ei silti puolla auto eikä ole vielä renkaatkaan kuluneet epätasan. ajettu renkailla vajaa tuhat.
entä miten camberit sais suht kohdalleen? vitara korotettu ja löytyy ne camber säätö pultit. onko parempi olla neg. vai pos. camberia ?

__________________
Köyhillä On Kiire Minulla Ei..
Toyota hilux
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 14.07.2012, 23:23
Fruehauf-CJ Fruehauf-CJ ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 13.09.05
Sijainti: Rämpsälä, Finland.
Viestit: 604
Perusasetus

Oon säädellyt aurauksen melkein suoraksi. Rullamitan avulla 15'' vanteen sisäkehältä noin 3mm auraukseen.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 15.07.2012, 00:11
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.057
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja korbimotors Näytä viesti
paljonko pitää olla haritusta neliveto maastureissa ja miten on kotona helpoin saada ne suht kohdalleen?

entä miten camberit sais suht kohdalleen? vitara korotettu ja löytyy ne camber säätö pultit. onko parempi olla neg. vai pos. camberia ?
No riippuu merkistä ja mallista, eiköhän ohjearvoja löytyne googlellakin. Leveemmällä renkaalla lievä haritus tekee hyvää, mutta ei ny hyvänen aika senttitolkulla. Mitenhän sun mittaus on oikein onnistunut, kyllähän 3.5 cm harituksella sulaa jo renkaat alle.

Rullamitallakin saa sinnepäin, mutta silmällä sihtaamalla saa nollatilanteen haettua aika helposti jos on yhtään silmää. Syytä tosin tietää onko etu- ja taka-akselin raideleveys sama vai onko takana kapeempi.

Camber syytä olla aika liki nollilla, jos jotain niin negatiivista camberia esim. ojan puoleiselle renkaalle jos meinaa viettää ojaanpäin.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 15.07.2012, 09:04
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.437
Perusasetus

Tosiaan riippuu autosta, alustasta ja ohjauksesta, mutta jäykkäakselisessa aika lähellä nollaa joko harituksen tai aurauksen puolella on aika yleispätevä. Itse olen yleensä tsekannut niin, että renkaat pois, navan keskilinjalle molemmin puolin pari ~metrin pitkää alumiiniprofiilia vaateriin ja rullamitat molempiin päihin. Snadisti (muutaman millin erolla rullamitoissa) aurauksen puolelle ja testaus. Jos on ihan vituillaan niin hienosäätö jompaan kumpaan suuntaan ja uutta testiä.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 15.07.2012, 12:15
korbimotors:n Avatar
korbimotors korbimotors ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 18.04.07
Sijainti: Salla, Finland.
Viestit: 758
Perusasetus

auto siis suzuki vitara ja -92 etupää IFS.
Eilen tein tuon mittauksen näin:
auto oli ihan maata vasten renkaillaan. lankun pätkät suurinpiirtein navan korkeudelle poikittain ja toinen mies toiselle puolelle samallalailla. mitattiin eka edestä lankkujen väli ja sitten renkaiden takapuolelta mittaus niin jos vaikka edessä oli mittaustulos 165cm niin takana se oli n.3,5cm vähempi.
liekkö vääristää tuota mittaa ku renkaat paikallaan ja maata vasten???
Ei tuo kyllä hirveästi puoltele ja nyt oon n.1000km ajellu nuilla fedimoilla ja en ole huomannu kulumisia..
toissapäivänä ku jouduin käyttämään toisen puolen iskarin alapäätä irti perämurikan vaihdon yhteydessä niin en joutanut kasausvaiheessa alkaa niin säätelemään tuota camber kulmaa samaan kohtaan ku toisella puolella on niin kotiin ku lähdin ajamaan niin puolsi oikealle ihan kohtuudella..
eilen sit käytin nuo camberin säätöpultit irti ja laitoin pultin kantaan merkin että missä on min. ja missä on max. kohta niin laitoin niiden puoli väliin säädöt nyt ja näyttäis että hieman on neg. camberia nyt silmin katsottuna. eli renkaan yläreuna on kallellaan sisäänpäin.
ei tuo nyt ainakaan puoltanu,mutta näyttää että renkaat on edestäpäin katsottuna harituksessa ja sitten ku auton ajaa vaikka eri paikalle ja katsoo niin näyttää taas eriltä.. tuntuu että todella helpolla reagoi pihan muodoista ja näyttää ties miltä välillä nuo rengas kulmat.
__________________
Köyhillä On Kiire Minulla Ei..
Toyota hilux
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 15.07.2012, 12:34
korbimotors:n Avatar
korbimotors korbimotors ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 18.04.07
Sijainti: Salla, Finland.
Viestit: 758
Perusasetus

Kävin äsken ottamssa vielä uuden mittauksen:
Mittasin talmeterillä ensin etupuolelta vanteen sisäreunasta sisäreunaan ja takapuolelta samalla tavalla ja yritin suht puoliväliä vannetta ottaa mitan molemmin puolin niin sain nyt n.1.5cm haritusta.
__________________
Köyhillä On Kiire Minulla Ei..
Toyota hilux
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 15.07.2012, 12:36
lavanelikko lavanelikko ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 10.04.07
Sijainti: Tampere, .
Viestit: 1.171
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja korbimotors Näytä viesti
auto siis suzuki vitara ja -92 etupää IFS.
Eilen tein tuon mittauksen näin:
auto oli ihan maata vasten renkaillaan. lankun pätkät suurinpiirtein navan korkeudelle poikittain ja toinen mies toiselle puolelle samallalailla. mitattiin eka edestä lankkujen väli ja sitten renkaiden takapuolelta mittaus niin jos vaikka edessä oli mittaustulos 165cm niin takana se oli n.3,5cm vähempi.
liekkö vääristää tuota mittaa ku renkaat paikallaan ja maata vasten???
Ei tuo kyllä hirveästi puoltele ja nyt oon n.1000km ajellu nuilla fedimoilla ja en ole huomannu kulumisia..
toissapäivänä ku jouduin käyttämään toisen puolen iskarin alapäätä irti perämurikan vaihdon yhteydessä niin en joutanut kasausvaiheessa alkaa niin säätelemään tuota camber kulmaa samaan kohtaan ku toisella puolella on niin kotiin ku lähdin ajamaan niin puolsi oikealle ihan kohtuudella..
eilen sit käytin nuo camberin säätöpultit irti ja laitoin pultin kantaan merkin että missä on min. ja missä on max. kohta niin laitoin niiden puoli väliin säädöt nyt ja näyttäis että hieman on neg. camberia nyt silmin katsottuna. eli renkaan yläreuna on kallellaan sisäänpäin.
ei tuo nyt ainakaan puoltanu,mutta näyttää että renkaat on edestäpäin katsottuna harituksessa ja sitten ku auton ajaa vaikka eri paikalle ja katsoo niin näyttää taas eriltä.. tuntuu että todella helpolla reagoi pihan muodoista ja näyttää ties miltä välillä nuo rengas kulmat.
Lienee tässäkin hommassa avainsana alustan tasaisuus...
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 15.07.2012, 13:02
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.242
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja korbimotors Näytä viesti
Kävin äsken ottamssa vielä uuden mittauksen:
Mittasin talmeterillä ensin etupuolelta vanteen sisäreunasta sisäreunaan ja takapuolelta samalla tavalla ja yritin suht puoliväliä vannetta ottaa mitan molemmin puolin niin sain nyt n.1.5cm haritusta.
Ihan liikaa. Mistä tuo haritus on tuonne ilmestyny?

Ohjekirjasta saattaisi löytyä oikea auraus mutta säädä vaikka aluksi nolllaan.

Ne kyllä lähtee kulumaan äkkiä ja menee sitten loppuun asti vaikka kulmat laittaisi kohdalleenkin.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 15.07.2012, 13:17
korbimotors:n Avatar
korbimotors korbimotors ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 18.04.07
Sijainti: Salla, Finland.
Viestit: 758
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Ihan liikaa. Mistä tuo haritus on tuonne ilmestyny?

Ohjekirjasta saattaisi löytyä oikea auraus mutta säädä vaikka aluksi nolllaan.

Ne kyllä lähtee kulumaan äkkiä ja menee sitten loppuun asti vaikka kulmat laittaisi kohdalleenkin.
en tiiä mistä on ilmestyny.. olinko sitten niin paljon vaikuttanu nuihin kulmiin ku korottanu tuota vitaraa ainaki sen 3"
en kyllä ole edes katsonut miten sillon oli kulmat ku ostin tuon auton,liekkö ollu jo sieltä asti vidurallaan nuo kulmat..
kummalta puolelta tuota nyt lähtis sit säätämään lähelle nollaa vai pitääkö molempia puolia vähän säätää?? vai pitääkö silmällä katsoa edestä että millon näyttäis olevan suht suorassa. alottaa siltä puolen säätämään kumpi näyttää enempi harottavan
__________________
Köyhillä On Kiire Minulla Ei..
Toyota hilux
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 15.07.2012, 13:26
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.242
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja korbimotors Näytä viesti
en tiiä mistä on ilmestyny.. olinko sitten niin paljon vaikuttanu nuihin kulmiin ku korottanu tuota vitaraa ainaki sen 3"
en kyllä ole edes katsonut miten sillon oli kulmat ku ostin tuon auton,liekkö ollu jo sieltä asti vidurallaan nuo kulmat..
kummalta puolelta tuota nyt lähtis sit säätämään lähelle nollaa vai pitääkö molempia puolia vähän säätää?? vai pitääkö silmällä katsoa edestä että millon näyttäis olevan suht suorassa. alottaa siltä puolen säätämään kumpi näyttää enempi harottavan
No siitähän se sitten. Molemmilta puolilta kandee säädellä tai muuten jää ratti vinoon.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 15.07.2012, 13:53
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.057
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja korbimotors Näytä viesti
en tiiä mistä on ilmestyny.. olinko sitten niin paljon vaikuttanu nuihin kulmiin ku korottanu tuota vitaraa ainaki sen 3"
No niistä alatukivarsien epäkeskojen pyörittelystähän se on ilmestyny. Vaikuttaa myös korotus ja sanoit säädellees camberiakin. Samoista tukivarren pisteistä säätyy myös caster ja kaikki vaikuttaa auraukseen myöskin. Eli camber positiiviseks, haritus poistuu ja menee jopa auraukselle, ja päinvastoin. Eli aina kun säädät tukivarsista mitään, kaikki muutkin arvot menee vituroilleen.

Aja tasamaalle, kääntele fillarit suoraan ja sihtaa vaikka langalla jos ei silmä kerro. Mutta jos on kerran kaikki säädöt noin metsässä niin suosittelisin lämpimästi nelipyöräsuuntausta.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 15.07.2012, 14:22
korbimotors:n Avatar
korbimotors korbimotors ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 18.04.07
Sijainti: Salla, Finland.
Viestit: 758
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
No niistä alatukivarsien epäkeskojen pyörittelystähän se on ilmestyny. Vaikuttaa myös korotus ja sanoit säädellees camberiakin. Samoista tukivarren pisteistä säätyy myös caster ja kaikki vaikuttaa auraukseen myöskin. Eli camber positiiviseks, haritus poistuu ja menee jopa auraukselle, ja päinvastoin. Eli aina kun säädät tukivarsista mitään, kaikki muutkin arvot menee vituroilleen.

Aja tasamaalle, kääntele fillarit suoraan ja sihtaa vaikka langalla jos ei silmä kerro. Mutta jos on kerran kaikki säädöt noin metsässä niin suosittelisin lämpimästi nelipyöräsuuntausta.
en ole säätänyt mitään muutakuin niitä camber kulmia niillä camberin säätöpulteilla jotka tuli iskarin alakiinnikkeen ylempään reikään.
ja näitä kun säätelee niin vaikuttaa myös haritukseen yms..??
pitää tänä iltana yrittää mennä säätämään nuita. raidetangon päistä en ole vielä säätänyt milliäkään.
eli kummat ensin oikeisiin arvoihin?? camberit vai nuo auraus/haritukset?
__________________
Köyhillä On Kiire Minulla Ei..
Toyota hilux
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 15.07.2012, 16:09
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.437
Perusasetus

Säädä ensin camber (renkaan sivukallistus edestä katsottuna) ja caster (olka-akselilinjan takakallistus sivulta katsottuna) kohdalleen, tämän jälkeen sitten aurauksen kimppuun.

edit: Kuten Matti yllä totesi, niin jos kaikki arvot on ihan perseellään niin voi olla nelipyöräsuuntaus voisi olla paikallaan. Camberin ja casterinkin saa kyllä oikeaksi kun on sopivat työkalut kotona - jos vähän jaksaa laskea niin onnistuu kyllä vaikka vaikka sopivan pitkällä vatupassilla ja kunnollisella kulmaviivaimella tai vatupassilla + mittanauhalla + laskimella kunnon kulmamittari olisi helpoin, kertoo suoraan missä asteissa mennään..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 15.07.2012 16:23
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 15.07.2012, 16:21
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.057
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja korbimotors Näytä viesti
en ole säätänyt mitään muutakuin niitä camber kulmia niillä camberin säätöpulteilla jotka tuli iskarin alakiinnikkeen ylempään reikään.
ja näitä kun säätelee niin vaikuttaa myös haritukseen yms..??
Just, kuvittelin että säätyy tukivarsien sisäpäistä, mut eipä sen väliä. Vaikuttaa ne nuokin samalla lailla haritukseen, mutta ei casteriin.

Niin, muut kohilleen eka ja auraus lopuks kuten Timppa jo tuossa sanoikin. Ja sitten jos ja kun on ratti vinossa niin passaat sen suoraks toista löysyttämällä ja toista saman verran kirraamalla.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 15.07.2012, 17:59
korbimotors:n Avatar
korbimotors korbimotors ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 18.04.07
Sijainti: Salla, Finland.
Viestit: 758
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Säädä ensin camber (renkaan sivukallistus edestä katsottuna) ja caster (olka-akselilinjan takakallistus sivulta katsottuna) kohdalleen, tämän jälkeen sitten aurauksen kimppuun.

edit: Kuten Matti yllä totesi, niin jos kaikki arvot on ihan perseellään niin voi olla nelipyöräsuuntaus voisi olla paikallaan. Camberin ja casterinkin saa kyllä oikeaksi kun on sopivat työkalut kotona - jos vähän jaksaa laskea niin onnistuu kyllä vaikka vaikka sopivan pitkällä vatupassilla ja kunnollisella kulmaviivaimella tai vatupassilla + mittanauhalla + laskimella kunnon kulmamittari olisi helpoin, kertoo suoraan missä asteissa mennään..
Nyt olis tarkoitus lähteä hallille tuon auton kimppuun.
kysmys vielä :
mistä kaikkialta tuota vitaraa pystyy säätämään,etupäästä siis kyse.?
tiedän vain että iskarin alakiinnikkeen ylempää pulttia pyörittämällä saa tuota renkaan kallistus kulmaa säädettyä eli camberia. mistä casteria voi säätää?
Jos laitan ensin nuo säädöt kohdalleen että renkaat on silmällä katsoen suht pystysuorassa auto renkaiden päällä seisoen ja sen jälkeen alan sit katsomaan nuita harituksia ja aurauksia.
ja toinen paikka minkä tiedän mistä pääsee säätämään aurauksia on raidetangon päistä.
muita säätöpaikkoja en tuosta autosta edes tiedä..
__________________
Köyhillä On Kiire Minulla Ei..
Toyota hilux
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 15.07.2012, 18:48
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.057
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja korbimotors Näytä viesti
mistä casteria voi säätää?
Jos ei alatukivarsissa oo mitään epäkeskoja, niin sitten ei mistään.

Tuolla jotain speksejä/ohjeita (3A-1): http://www.suzuki4x4.net/manual/vita...rical_body.pdf
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 15.07.2012, 21:46
korbimotors:n Avatar
korbimotors korbimotors ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 18.04.07
Sijainti: Salla, Finland.
Viestit: 758
Perusasetus

nyt sain camber kulmat säädettyä. säädöt on ihan tapissa ja jos ei ihan ole renkaat pystysuorassa niin neg.camberia on korkeintaan hiukan mut ei paha. enempää ei voi säätää. Nyt mittasin uudestaan auraukset niin nyt on max. 1cm haritusta.
__________________
Köyhillä On Kiire Minulla Ei..
Toyota hilux
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 16.07.2012, 09:56
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Perusasetus

Vitarassa kannattaa ottaa huomioon tosiaan tuo IFS keula, ilman jousia testailin max ja min joustoja, niin samalla renkaat meni harituksen ja aurauksen väliä useamman kymmenen astetta. Varsinkin korotetussa vehkeessä asia korostuu jos ohjausvarret reiluissa kulmissa.
__________________
[O]=TOYOTA=[O]
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 16.07.2012, 11:19
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.242
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja korbimotors Näytä viesti
nyt sain camber kulmat säädettyä. säädöt on ihan tapissa ja jos ei ihan ole renkaat pystysuorassa niin neg.camberia on korkeintaan hiukan mut ei paha. enempää ei voi säätää. Nyt mittasin uudestaan auraukset niin nyt on max. 1cm haritusta.
Mistä mitaten vai vanteesta?? Jos mittojen erotus vanteen etu ja takapuolella on 1 cm niin se on vieläkin reilut 2 cm metrin matkalla eli joka ajetulla metrillä rengas liukuu 2 cm sivu suunnassa 100 metrillä jo kaksi metriä jne. Bertassa oli 6 milliä aurausta ja se jo riitti siihen että renkaat kului vituiksi ennen aikojaan.

Eli halvempaa on käyttää auto säädettävänä kuin kuluttaa kaksi rengasta ketuilleen. Ja varsinkin risukeulassa kun se korotus vaikuttaa kaikkeen niin siinä sen luulisi korostuvan entisestään.

Tietysti mettä vehkeissä se ei ole niin justiinsa mutta jos laitteella ajetaan yhtään tiellä sitten kyllä...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 16.07.2012, 11:58
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.057
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja korbimotors Näytä viesti
Nyt mittasin uudestaan auraukset niin nyt on max. 1cm haritusta.
Säädä vielä lisää, ohjearvothan on tämmöset:
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 16.07.2012, 14:11
Samppa79:n Avatar
Samppa79 Samppa79 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 18.07.04
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 903
Perusasetus

Kovat on kyllä haritukset. Meilläpäin on perusturajunttisäätö ollut se että auraus/haritus säädetään nollaan. Kuitenkin sieltä vauhdissa löytyy sen verran väljää että ajossa ollaa hivenen harituksella. Kannattaa tehdä se perinteinen mittarauta jota saa vanteen urassa siirreltyä mille puolelle renkaita tahansa. metrimitan voi ottaa johonkin parempaan käyttöön.
Risukeulassa muuttuu lähes kaikki mitat korkauden mukaan. Jos korottaa niin aina kaikki säädöt uusiksi.
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 26.07.2012, 15:05
korbimotors:n Avatar
korbimotors korbimotors ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 18.04.07
Sijainti: Salla, Finland.
Viestit: 758
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja korbimotors Näytä viesti
nyt sain camber kulmat säädettyä. säädöt on ihan tapissa ja jos ei ihan ole renkaat pystysuorassa niin neg.camberia on korkeintaan hiukan mut ei paha. enempää ei voi säätää. Nyt mittasin uudestaan auraukset niin nyt on max. 1cm haritusta.
No niin nyt kävi suitsa 4-pyörä mittauksessa ja haritusta löytyi 14.5mm eli n.1.45cm ja itse sain talmetrillä mittailtua n.1.5cm harituksen eli aika lähelle meni omakin mittaus
Säädettiin liki nollaan nyt kulmat,ihan aavistus vain aurausta. kulkee todella hienosti suoraan nyt suitsa
__________________
Köyhillä On Kiire Minulla Ei..
Toyota hilux
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 26.07.2012, 15:13
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.363
Perusasetus

Joo ja eturenkaatkin saattaa kestää vähän pidempään...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Aurauskulmat Rölli Tekniikka & Jutustelu 25 15.01.2012 14:46
Hj-60:sen aurauskulmat? räyhäracing Tekniikka & Jutustelu 5 25.07.2009 17:59
aurauskulmat, hj60 penna Tekniikka & Jutustelu 3 12.11.2008 22:30
Erilaiset vanteiden pulttijaot maastureissa Ahosensetä Tekniikka & Jutustelu 30 02.04.2006 16:44
Diesel-verojen suuruudet maastureissa/pakuissa ? Tekniikka & Jutustelu 3 24.02.2004 20:38


Sivu luotu: 13:53 (GMT +2).