![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() Coolerin leimaus hj61Mitenkä se nyt on kun kävin konttorilla kysäseen josko yrittäis leimata tuon hirviön. No siihen cooleriin sitten täytyis tehdä joku varaosa vertailu? Ei oikeen auennu mulle että mitä se tarkoittaa. Kaavakkeen löi kouraan ja kun kotona rupesin näpräämään, niin eihän sitä cooleri kohtaa ole koko lapussa. Luulin että pelkkä dyno lappu riittäis. Vaihdoin turbonkin, mutta siittä en uskaltannu enää edes puhua. Jos sitä tehon lisäystä verrataan vastaavaan, niin mihin sitä sitten verrataan? Tuli paska asennttua nuin irvolleenkin keulasta ettei saa oikeen naamioitua. ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Jos on myötämielinen katsastusmies rakenneltuja autoja kohtaan.?
Niin vuosikatsastus leima tuli lappuun , jälki käteen asennetun coolerin kanssa autolleni..mut ei ole cooleri merkintää rekisteriotteen teknisessä osassa. on näkyvillä cooleri mut tiedä näitä...Mut eroja katsastus asemissa, monenlaista tulkintaa ja mutterinpuristelijaa.. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
mä katsastin läjään coolerin niin sano vaan et katohan ku täältä puuttuu tiedoista cooleri,pitääpä laittaa....
![]()
__________________
Pitäiskö palata takaisin,kromit sotkeentuu |
#5
|
||||
|
||||
![]()
nii kyllähän se onki täysin naurettavaa että jos autoon ei oo oikeesti muuta tehty ku lisätty cooleri ni se täytyis penkittää jottei ole liikaa voimaa.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Uudempien autojen vaatimuksista puhumattakaan..
|
#7
|
|||
|
|||
![]() Paperisotaa...
Pistä samassa muutoskatsastuksessa se turbokin vaihdetuksi, menee siinä samalla.
Ja nuo vertailupaperit sitten vois tarkoittaa esim. seuraavaa: Autossa alunperin samat jarrulevyt/satulat/jarrurummut ja pääsylinteri tehostimineen jarrupainesäätimineen; jouset ja kallistuksenvakaajat kuin mallisarjan tehokkaimmassa. (taitaa olla fj-60) joskus riittää varaosanumerot itse selvitettynä, joskus taasen ei (siis niillä konttoreilla ei kannata käydä, kysy viidakkorummulta Joskus riittää että teho ei kasva yli 20% (oliko20%?) alkuperäisestä, ja tämä todetaan dynolapusta. Ja jos jollain riittää pioneerihenkeä, niin tehkääpä toinen veto puoli kiloa pienemmillä rengaspaineilla, niin koneen teho muuttuu kivasti! ainakin joillain dynoilla. (Maailma on täynnä dynolappuja, jotka on fysiikanlakien vastaisia, pahin esimerkki tällä palstalla oli muistaakseni se, että vääntömomentti pysyi samana kun kierrokset kasvoivat, mutta teho laski!) p.s yksi tuttu turbotti vapari MB w-124 300d (om603?) ja muistaakseni cooleri myös, ja dynolapuissa teho oli laskenut alkuperäisestä vapaahengittävästä ![]() Oli ollut melkoinen keskustelu asiasta, eikä ihme. Ja onneksi sulla noin vanha auto, muutama vuosi uudempi, niin tulisi PALJON ongelmia lisää. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Taidan kokeilla toista konttoria. Tuo konttori olis ollu myötämielinen tuon soan kanssa. Eikös jotku ollu hakeneet toyotalta joitain vastinelappuja jarruihin ja alustaan?
Niissä korotuksissakin on kuulemma hjssä joku rekisteröinti merkintä, niin että toista saa korottaa 75mm ja naapurin autoa 150mm. Mut onneksi se laski että tuota mun tornia olis korotettu noin 70mm alusta ja 40mm kori ![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Eiks se mahtanu niin olla et maastopakettiautona saa nostaa 150mm.
Jos taasen rekisteröity henkilöautoks ni ei saa korottaa ku 75mm.
__________________
Itte ku tekee ni saa just semmosen ku sattuu tulemaan! Salon seudun OFF ROAD Ry |
#10
|
|||
|
|||
![]() hj
ite ku muutoskatastin hj turbolle ja coolerille ni konttorilla sanoivat et vähintään puoli kiloo pitää olla paineita ja dynolappu.just tuon takia kuulema ku porukka penkittäny autoja 0,1 paineilla että saavat pysymään tehot sallituissa rajoissa
![]() |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Aikamoinen ero onks siel joku garretin t03@0,5bar vai holsetin hx55@0,5bar ![]()
__________________
Itte ku tekee ni saa just semmosen ku sattuu tulemaan! Salon seudun OFF ROAD Ry |
#12
|
|||
|
|||
![]() ahdot
vissiin pitää ahtoja olla vähintään se hj61:n vakio määrä penkityksessä eli juurikin tuo 0.5bar...
ei 0.5bar ahdoilla vielä kuuhun mennä ilman kunnon syöttöjä.kiertää syöttöä niin pienelle et pysyy heposet sallituissa rajoissa ja ei kun leimalle ![]() |
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Alkuperäiselle kysyjälle: auton pitää vastata mallisarjan tehokkainta alustaltaan ja jarruiltaan jos siihen asennetaan cuuleri, koska se rinnastetaan lain mukaan moottorin vaihtoon. Eli ota www.toyodiy.com ja vertaile HJ61 ja FJ62 jarrujen ja akselistojen eroja (ei oleellista) ja niistä printit konttorille. |
#14
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#15
|
||||
|
||||
![]()
Voi olla että onnistuu ilmankin vertailua jos tehot ei pomppaa yli 20 %, Suomeen kun ei ole tyyppihyväksytty J6-mallisarjaan HJ61:stä tehokkaampaa mallia, kaikki eivät tiedä FJ62:n olemassaoloa.
|
#16
|
||||
|
||||
![]()
Eipä loppunutkaan ölpän tupruuttelu turbon vaihdon jälkeen ei... Nyt kun tarkemmin tutkailin niin, olikin näin että se paskiainen huohottaa sitä ölppää sinne imupuolelle. Männät+renkaat noin 2000egee ja eihän se siihen jää
![]() |
#17
|
||||
|
||||
![]()
Oli kyllä ihan hauska käydä kylän raitilla heittään vähän tesi rundia tuon näkösellä vehkeellä. Mummut katto kuhussaan ja yks ukko ajo melkeen ruohonleikkurin ojaan.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
SOA leimaus | -wj- | Tekniikka & Jutustelu | 40 | 06.02.2015 06:57 |
coolerin asennosta | 4runneri | Tekniikka & Jutustelu | 16 | 24.01.2012 19:41 |
Patrollin coolerin asennus?? | NHOffroadTeam | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 10.03.2006 18:56 |
coolerin virittelyä | kristian | Tekniikka & Jutustelu | 27 | 07.09.2005 21:00 |
bj:n coolerin paikka? | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 04.02.2005 13:33 |