![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() ohjaus simpukasta ja aurauksistaKuinka on , jos simpukka ja muutkin ohjausvermeet on olleet vaikka irrallaan ja ne laitellaan kiinni- onko tarpeen asennella simpukka keskiasentoon mahdollisimman tarkasti? Eli keskiasennolla onko väliä jos aurauksella säädetään kulmat kohdilleen ja simpukalta näkee että esim sektorivarsi on jonkinverran jo kääntyneenä suuntaan tai toiseen? Hakeeko simpukka ittessään automaattisesti keskikohtaansa mieluiten, taitaa eniten koko ohjausgeometria hoitaa keskityksen monissa autoissa kun suoralla tiellä ratista kätöset irroittaa niin pitäs kulkea suoraan- jos kaikki siis kunnossa on kuten tehtaalla tarkoitettu. Eli, mahtaako auto puoltaa, jos ei simpukkaa ole laitettu ns keskelle ennen aurausten säätöä, raidetangoilla hoidettu suoraan pyörät, ja ratti hypytetty suoraan pooreilla tilanne ? Entäpä sama asia hammastangolla varustetussa autossa?
Viimeksi muokannut tonnisata : 23.12.2012 20:46 |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Kyllähän se tarvis saada suht keskelle. Muuten esim jarrulla nyökätessä geometrian ero tekee puoltoa jommalle kummalle puolelle.
Itellä oli joskus rata-autossa kanssa kaikki palikat ihan irti. Laittelin pelkästään silmämääräisesti simpukan ja apusimpukan varret suoraan ja sen jälkeen auraukset kummaltakin puolelta käsipelillä kuntoon. Ei jäänyt mitään ihmeellisyyksiä käytökseen. Ei siis liene kuitenkaan ihan millipeliä tuo asia. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Äkkipäätään voisi kuvitella, että jos ei ole simpukasta se kääntöakseli suunnilleen keskellä kun sektorivarren laittaa kiinni, niin voi toiseen suuntaan jäädä kääntyvyys vähemmälle.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Jos se simpukka ja sektorivarsi ei ole keskellä niin pyörät ei välttämättä käänny tarpeeksi toiseen suuntaan ja lisäksi se simpukka pohjaa ennen kuin pyörän napa tapaa omaan toppariinsa. Eli jos ajaa renkaan kiveen niin että ratti lähtee käsistä kyllähän se sitä simpukkaa silloin rankaisee.
Sitten jos se sektorivarsi on kovinkin vinossa niin ohjaukseen tulee semmonen hauska efekti että siinä on nopeampi välitys jompaan kumpaan suuntaan. ![]() Ei nyt mitään isompia tule mieleen...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Kokeiltu aikanaan käytännössä ja näinhän siinä kävi.
__________________
Tumpula Racing Team |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
HJ:n simpukasta kysymyksiä | Racingrabbit | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 19.08.2010 20:49 |
kertokaahan viisaammat hj:n simpukasta KIIRE | toukka | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 16.08.2008 18:44 |
Ostettu Hiluxin ohjaus- ja sektorivarsi | -71 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 29.06.2008 13:45 |
Kysymes 2L2 pumpusta ja LN65 Hiluxin simpukasta | _Metal_ | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 23.10.2007 20:46 |
m hj60 ohjaus simpukka ja pumppu | O/M/V Muut | 0 | 30.11.2003 10:03 |