Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 19.04.2012, 12:38
RIKSRAKS RIKSRAKS ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: Soomi
Viestit: 180
Perusasetus

Tehokas V6+ Automaatti hakusessa


Otsikon mukaisia rojuja tarvitsisi kehitellä Suzukin konehuoneeseen.
Mikä olisi hyvä ja tehokas paketti?
Muutamia kriteereitä:
- Automaatissa ei mielellään mitään sähköjä
- Kone vois olla mekaanisella ruiskulla myöskin sähköjen vähentämiseksi
- Oltava kevyt
- Tehot mieluiten +150Hp
- Mieluiten V6 kuin suora 6, mahtuu paremmin konehuoneeseen

Astron 4,3+autom on varmaan painava? Tehot??
Audin 2.6 tai 2.8 olis varmaan ok, mutta saako siihen pikkuvaivalla mitään takavetoisen automaattia jatkeeksi?

Fiksummat hoksaakin ettei ko auto tule olemaan kilpipeli


Viimeksi muokannut RIKSRAKS : 19.04.2012 12:42
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.04.2012, 12:47
AVRO:n Avatar
AVRO AVRO ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.08.03
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 3.563
Perusasetus

Mazdan 3.0 V6, tämähän ei taida olla mitenkään painavan maineessa. Laatikon sielunelämästä ei oo havaintoa.

Mites noi valtavan mahtavat Foortin kutvoset?
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG.
RRC 3,9SE -90. Valkoinen.
Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa
Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto"
Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu"
Range Rover P38A -95, purkuraato
Volvo C303, muutti pois.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.04.2012, 13:05
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.437
Perusasetus

Kyllä silti kattoisin Chevyn 4,3 V6 + automaatti? Ihan mukava teho- painosuhteeltaan ja viripalikkaakin löytyy jos tarvii. Ei se tietysti se ihan kevyin ole, mutta ainakin hyvä ja luotettava.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 19.04.2012, 13:58
CJ7:n Avatar
CJ7 CJ7 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 08.09.05
Sijainti: Kangasala, Finland.
Viestit: 942
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Kyllä silti kattoisin Chevyn 4,3 V6 + automaatti? Ihan mukava teho- painosuhteeltaan ja viripalikkaakin löytyy jos tarvii. Ei se tietysti se ihan kevyin ole, mutta ainakin hyvä ja luotettava.
+1

Jos sen on pakko olla V6
__________________
Tanner RMX LS2
Jeep CJ7 V8
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 19.04.2012, 15:01
karvanoppa:n Avatar
karvanoppa karvanoppa ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 13.05.07
Sijainti: Pilkanmaa
Viestit: 2.281
Perusasetus

Mites opel omegan V6 + tomaatti? 2.5 tai 3.0 mv6 kone olisi ainakin pieni.
__________________
KYM#5
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 19.04.2012, 15:26
murkula_:n Avatar
murkula_ murkula_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.09.09
Sijainti: satakunta
Viestit: 980
Perusasetus

Paljonkos tommosessa 4,3 koneessa on tehoja? Kuinka pitkä laatikon kanssa?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 19.04.2012, 15:40
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.437
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja karvanoppa Näytä viesti
Mites opel omegan V6 + tomaatti? 2.5 tai 3.0 mv6 kone olisi ainakin pieni.
Juu kompaktin kokoinen on (muistaakseni 2,5 kone painaa ~150kg vai oliko 170kg, vaikka on rautalohko - ja on varsin lyhyt), tehoa kohtuuhyvin ja automaatti toimii ainakin tiellä asiallisen loogisesti. Liikuttaa ihan kivasti omegan kokoista autoa. Olisin muuten suositellut, mutta henkilökohtaiset kokemukset ko. moottorista Omegassa pääsee erittäin ansiokkaasti sarjaan "ympyrä ja nuoli, siitä alkaa huoli!" ..niin ja jos sähköjä haluaa välttää, niin sitä riittää koneessa ja laatikossa.
Terveisin "4000€ moottoriremontti"

P.s. Toimiessaan on kyllä ihan hyvä kone, ei siinä mitään. Ja siinä on varsin veikeä käyntiääni kierroksilla, jos se laksetaan plussaksi
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 19.04.2012 15:42
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 19.04.2012, 16:07
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Mites tollainen Mitsun 3.0 V6 24V DOHC,ei siis se pajeron 12V öljyvispilä, passaa pajeron tomaattiin heittämällä kiinni,joka ei ylimääräistä sähköä omaa. Sähköähän tuossa koneessa toki on,mutta esim hukkakipinä sytytys ei vettä pelkää eikä tarvi huolehtia virranjakajan kansista. Kokemuksien perusteella tosi hyvä moottori,kestävä,voimaa oli ihan kivasti ja luonteeltaan oikeinkin mukava,jaksoi vetää jo matalilta kierroksilta hyvin. Viripalikkaahan tuohon löytyy sitten aivan älyttömästi,koska 3000GT ja Dodge Stealth pitää tuon saman koneen sisällään mutta kahdella ahtimella
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 19.04.2012, 16:08
samppas samppas ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 10.08.09
Sijainti: Helsinki
Viestit: 338
Perusasetus

Rover kasi?
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 19.04.2012, 17:06
p0hamala p0hamala ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.07.11
Sijainti: Nurmijärvi
Viestit: 145
Perusasetus

Omegan/Saabin/GM:n yleinen 3.0v6. Eli Omegan 3.0v6 ja Saabin 3.0tv6 on turboa ja moottorinohjausta lukuunottamatta sama kone. Ota kone saabista moottoriohjauksen kanssa ja askit obeliksista.
Roverin kasi on myös vaihtoehto mutta hieman pidempi - vesipumpussa on aika "nokka".
T/P
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 19.04.2012, 17:29
vasse79:n Avatar
vasse79 vasse79 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 05.12.10
Sijainti: ylöjärvi
Viestit: 208
Perusasetus

Pistelin yyveetä
__________________
MMC
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 19.04.2012, 20:38
petroman petroman ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.07.09
Sijainti: askola
Viestit: 1.322
Perusasetus

Vastaanpa taasen ympäripyöreästi, koska mistään mitään en ymmärräkkään
: Golf vr6:sta motti. Liekköhän noitakin tehty automaagina??

Tietty sähköähän tuossa on armotta liikaa kastumista ajatellen... Mutta mielestäni vääntöä aika laajalla skaalalla...
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 19.04.2012, 20:48
farmari:n Avatar
farmari farmari ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 04.02.06
Sijainti: länsirannikolla 64P/24I
Viestit: 1.569
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja petroman Näytä viesti
Vastaanpa taasen ympäripyöreästi, koska mistään mitään en ymmärräkkään
: Golf vr6:sta motti. Liekköhän noitakin tehty automaagina??

Tietty sähköähän tuossa on armotta liikaa kastumista ajatellen... Mutta mielestäni vääntöä aika laajalla skaalalla...
Eikö Golffit oo etuvetoja?
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 19.04.2012, 21:04
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Tulipas nerokas vaihtoehto mieleen! Passatin 4,0 W8. Varmaan aika lyhyt mottori ja nelivetoisia ovat. Tosin välitasauspyörästö vaihteiston kuorien sisällä(?), joten ei ehkä ihan kätevin laitella maasturiin. Sähköä on varmasti paljon ja tehoa n. 275 hv. Tai jos realistisempi ois samasta vehkeestä 2,8 V6.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 19.04.2012, 21:06
murkula_:n Avatar
murkula_ murkula_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.09.09
Sijainti: satakunta
Viestit: 980
Perusasetus

Mitäs jos hitsais tasauspyörästön kiinni ja tekis lukkoperän? Veto vaan toiselta puolelta. Mahtaako kestää?
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 19.04.2012, 21:25
LaaLaa:n Avatar
LaaLaa LaaLaa ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 6.244
Perusasetus

Mazdan 190hv 3.0 V6 moottori löytyisi edullisesti. Manuaali laatikolla. Vielä kiinni autossa.
__________________
~~~~~~~~~~~~~~
www.suzuki4x4club.fi
~~~~~~~~~~~~~~
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 19.04.2012, 21:36
farmforest:n Avatar
farmforest farmforest ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 23.11.10
Sijainti: Salo
Viestit: 376
Perusasetus

Mites olis joku mersun 2.3 16v? Automaattinakin löytyy ja tehot on siellä 180 hepan tietämillä muistaakseni..
__________________
Mersumies.
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 19.04.2012, 22:06
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja farmari Näytä viesti
Eikö Golffit oo etuvetoja?
Juu,ja on niitä syncronakin. Mutta eihän se VR6 ole edes oikea V6,oikeassa V-moottorissa on vähintään kaks kantta
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 19.04.2012, 22:53
mikkocap mikkocap ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Kuopio, Suomi
Viestit: 333
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vmt Näytä viesti
Tulipas nerokas vaihtoehto mieleen! Passatin 4,0 W8. Varmaan aika lyhyt mottori ja nelivetoisia ovat. Tosin välitasauspyörästö vaihteiston kuorien sisällä(?), joten ei ehkä ihan kätevin laitella maasturiin. Sähköä on varmasti paljon ja tehoa n. 275 hv. Tai jos realistisempi ois samasta vehkeestä 2,8 V6.
kyseinen W8 on itellekin semmonen moottori että himottas kokeilla passattia kyseisellä tekniikalla.. saattaa vaan olla että varaosien saanti on aika nihkeetä ja pirun kallista. =D ei noita ainakaan oo paljoo suomessa tarjolla, tiiä sitten saksan maalta... ja sähköö varmasti aivan perkeleesti. 2.8 V6 30V ollu perhepiirissä ja itse ainakin tykkäsin kyseisestä koneesta 193 hv, neliveto toki hieman ''syö'' ko. passatissa tehontuntua.
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 19.04.2012, 22:58
mikkocap mikkocap ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Kuopio, Suomi
Viestit: 333
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja petroman Näytä viesti
Vastaanpa taasen ympäripyöreästi, koska mistään mitään en ymmärräkkään
: Golf vr6:sta motti. Liekköhän noitakin tehty automaagina??

Tietty sähköähän tuossa on armotta liikaa kastumista ajatellen... Mutta mielestäni vääntöä aika laajalla skaalalla...
Itestä tuo VR6 tuntus ainakin kokonsa puolesta passelilta, kuintenkin selvästi kaposempi kun V6...
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 19.04.2012, 23:00
mechanic-71 mechanic-71 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.03.07
Sijainti: Finland.Sastamala
Viestit: 121
Perusasetus

Vanhempaa kalustoa


Ford essex 3.0 v6 löyty consuleista capreista ja granadoista vaparina yhdellä 2kurkkusella jopa 300 hummaa ja sähköä vain jakajas...
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 19.04.2012, 23:03
mechanic-71 mechanic-71 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.03.07
Sijainti: Finland.Sastamala
Viestit: 121
Perusasetus

Askina hopan c3 saattaa olla jo valmiiksi koneen perässä
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 20.04.2012, 06:20
Mase:n Avatar
Mase Mase ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 27.07.11
Sijainti: Yläne
Viestit: 1.523
Perusasetus

Suosittelisin myös GM 4,3 moottoria, jos paino ja tila antaa myöden. GM trottlebody ruisku on helppo ja yksinkertainen muokata toiseen autoon, varaosaraatoja riittää suomessa yllinkyllin ja moottorin ja vaihteiston osat ovat erittäin halpoja verrattuna eurooppalaisiin härveleihin. Vaihteistojakin löytyy suoraan 4wd malleina.
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 20.04.2012, 08:32
petroman petroman ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.07.09
Sijainti: askola
Viestit: 1.322
Perusasetus

Tuosta vw:n vr6 motista vielä, ja sen etuvedosta... Eikös suizaan olekin väkästelty muutamia volkkarin 1.9tdi-motteja?? On. Sekin etuveto.

Ja mahtaako käydä vr6:n kytkinhilut 1.9-mosaan? Kuka tietää, miten lähellä 1.9:n adapteri olis vr6:n jatkeeksi?
Sillä vaan että kai ihmisen tehtävissä laittaa kone pitkittäin sinne konehuoneeseen.

Edittiä sen vuoksi että taitas jäädä paino pienemmäksi verraten aika moneen malmikasaan volsun motilla... ja viripotentiaaliakin löytyy bolt-on remmipuhaltimista lähtien..

Viimeksi muokannut petroman : 20.04.2012 08:38
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 20.04.2012, 17:31
akanojanahmed akanojanahmed ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.01.11
Sijainti: kouvola finland
Viestit: 82
Perusasetus

Vitaran V6


Suzuki vitaraa on V6 pannulla. 24 venttiilinen teho 100KW. Mulla ollut sellainen.On ripeä peli!!Samaista peliä myös tomaattilootalla!!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään TEHOKAS TURBO +ahtopainemittari sami nissinen O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 14.07.2009 21:37
M: Tehokas yökiikari huutaen Topi1982 O/M/V Muut 3 28.04.2008 19:57
Bongattu tehokas vinssi Samick O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 22.02.2007 21:00
RJ 70 tehokas vai ei?? OffBeast Tekniikka & Jutustelu 11 04.02.2005 10:34
M: Autovahvistin+subbari TEHOKAS!! Toni O/M/V Muut 0 07.04.2004 22:00


Sivu luotu: 10:15 (GMT +2).