Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 02.04.2012, 08:58
SJ413LWB SJ413LWB ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 02.04.12
Sijainti: Turku
Viestit: 8
Perusasetus

SJ413LWB ohjauksen välys


Olisiko jollain ehdotusta tai tietoa mistä voi johtua SJ413 ohjauksen välys n.1cm ratissa. Välys on ohjausakselissa ratin ja ensimmäisen murroksen välissä (joka on konehuonneen puolella). Murros on ehjä ja tiukka sekä ratti on akselissa kiinni ilman välystä. Onko se ohjauspylväs akseli) yhtä "valua" vai löytyykö siitä jotian mistä välys voisi johtua?

Tuomas

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 02.04.2012, 13:21
Palex:n Avatar
Palex Palex ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Viestit: 3.268
Perusasetus

Välys on todennäköisimmin joko simpukassa, tai sitten rattiakselin ristikossa kiinni oleva rättilaippa alkaa olemaan vaihtokunnossa. Mitään muita välyspaikkoja ei pitäisi kyllä olla...
__________________
-Pauli-
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 02.04.2012, 16:26
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.321
Perusasetus

Onko tuo välys siis rattia pyöritettäessä tuntuva välys vai rattia esim ylös-alas liikuteltaessa tuntuva välys ?

Siinä murroksen ja ratin välissä on liukulaakeri, jossa ainakin mulla on väljää. Ratti siis liikkuu ylös-alas tai oikealle-vasemmalle, ihan miten nyt sattuu heiluttamaan.
__________________
Tumpula Racing Team

Viimeksi muokannut Heguli : 02.04.2012 16:29
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 04.04.2012, 10:44
SJ413LWB SJ413LWB ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 02.04.12
Sijainti: Turku
Viestit: 8
Perusasetus

Välys


Ratti kääntyy oikealle ja vasemmalle yht. n.1cm. ei liiku pituus-suunnassa. Ratti on akselissa kiinni ilman välystä --> akseli pyörii ratin mukana tarkasti. kun pitää vasemmalla kädellä konehuoneesta kiinni ohjausakselista (siis murroksen ratin puolelta) ja kääntelee rattia niin akseli pysyy paikallaan (vasemmalla kädellä) muutta ratti kääntyilee sen sentin ?
Ilmeisesti joudun ottamaan ohjausakselin irti tarkastusta varten?
Mystinen juttu...

Viimeksi muokannut SJ413LWB : 04.04.2012 10:50
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 04.04.2012, 16:15
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.321
Perusasetus

Sen konehuoneessa olevan murroksen ja ratin välissä on käsittääkseni suora akseli ilman mitään niveliä yms. Eli ei pitäisi tuntua mitään välystä rattia pyöritettäessä
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 04.04.2012, 16:57
SJ413LWB SJ413LWB ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 02.04.12
Sijainti: Turku
Viestit: 8
Perusasetus

Välys


Näin ymmärsin räjäytyskuvasta, mutta mystinen juttu. Puran akselin irti ja raportoin myöhemmin...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 04.04.2012, 19:54
AlluK:n Avatar
AlluK AlluK ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 08.02.09
Sijainti: Tampere
Viestit: 936
Perusasetus

Onko tehty korin korotusta ja laitettu ihan itse jatkoa rattiakseliin vai onko ralliratti jollain sovitekappaleella?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 04.04.2012, 22:07
SJ413LWB SJ413LWB ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 02.04.12
Sijainti: Turku
Viestit: 8
Perusasetus

Välys


Ei mitään muutoksia, Suitsa on täysin alkuperäinen ja pysyy sellaisena .
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 04.04.2012, 23:00
LaaLaa:n Avatar
LaaLaa LaaLaa ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 6.245
Perusasetus

Pura hyvä mies se rattiakseli heti, koska jotain vaikuttaisi olevan pahasti pielessä.

Sen koko rattiakselin irroittaminen on melko helppo homma, purkaa ja kasaa helposti parissa tunnissa
__________________
~~~~~~~~~~~~~~
www.suzuki4x4club.fi
~~~~~~~~~~~~~~
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 05.04.2012, 07:55
SJ413LWB SJ413LWB ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 02.04.12
Sijainti: Turku
Viestit: 8
Perusasetus

Välys


Jep - Pääsiäisenä olis tarkoitus keskittyä siihen : )
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 05.04.2012, 08:44
Tapsa Tapsa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 11.09.03
Sijainti: Tuusula / Kuopio
Viestit: 214
Perusasetus

Puhun tässä nyt vaan yleisellä tasolla, en nimenomaan Suzukista, mutta eikös ratin ja ensimmäisten nivelten välillä yleensä ole se liukusysteemi, jonka pitäisi kolaritilanteessa estää se, että rattiakseli ratteineen survoo kuljettajan jonnekin takapenkin tasalle. Voisiko välys olla juurikin tuossa liukujatkoksessa?
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 05.04.2012, 08:48
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

Muistaakseni suzukissa se "törmäysputkitus" on konehuonessa simpukalta laskien kahden ensimmäisen nivelen välissä.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 05.04.2012, 08:56
SJ413LWB SJ413LWB ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 02.04.12
Sijainti: Turku
Viestit: 8
Perusasetus

Välys


Tämä selviää kunhan saan olut.. eikun sen akselin auki pääsiäisenä...
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 05.04.2012, 09:55
<Antsa>:n Avatar
<Antsa> <Antsa> ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.11.11
Sijainti: Kuhmo
Viestit: 76
Perusasetus

Katselin tuossa tuota korjausopasta niin siinä oli että noita rattiakseleita on kahta mallia: yksiosaista ja ilmeisesti kokoon painuvaa kun lukee että double tube type steering column. Se välys tulee varmaan sitten sieltä. Ainakaan tuon mukaan tuota kokoon painuvaa ei voi purkaa vaan on vaihdettava uuteen jos on viallinen.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Välys BerttaMikke Tekniikka & Jutustelu 7 02.11.2008 22:45
hammaskosketus välys disko 1 kokkolanpoika Tekniikka & Jutustelu 1 25.10.2006 19:49
Patrolin etulaakerin välys 4WDjamppa Tekniikka & Jutustelu 4 25.02.2006 17:51
perän välys Tekniikka & Jutustelu 2 03.08.2004 01:00
Rattiakselin välys Kupla Tekniikka & Jutustelu 3 12.07.2004 21:49


Sivu luotu: 15:12 (GMT +2).