![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() Pajero vaihdekeppien purku/suojakumien vaihtoMiten ihmeessä tuo "ison" laatikon kepin saa paloiksi sen nivelen suojakumin vaihtoa varten? Vai pitääkö se kumi vain venyttää yli siitä paksusta kohdasta? Siellä juuressahan on seger-rengas, mutta repimällä sen pois keppi ei tuntunut menevän osiksi.
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen. Viimeksi muokannut JJ90 : 01.04.2012 19:17 Perustelu: typoja pois |
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
EDIT: Jaa niin sullahan on se "iso laatikko" en tiedä onko siinä samanlainen ku mulla pikkulaatikossa. Ottaa sen segerin pois ja sit kaivaa meisselillä sieltä kepin sisältä sellasen kumisen "rikan" pois. Tosin sit se on vielä liimattu (tai ainaki mulla oli) koko kepin matkalta. Se piti vaan raa´asti pyörittää ja repiä se keppi sit lopuksi irti. Sit kun asensin sitä takas ni porasin keppiin pienen reiän kylkeen ja tursotin sikaliimaa kepin melkeen täyteen ja kun sen työnsi paikalleen niin siitä pienestä reiästä tuli se ylimääränen sikaliima ulos. En vielä tiedä kestääkö kun tein tuon vähän aikaa sitten, enkä ole autolla sen jälkeen paljoa ajanu.
__________________
Huono tie, parempi mieli. Viimeksi muokannut khonkonen : 01.04.2012 17:07 Perustelu: Laatikko lisäys |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Samanlainen kumisisus on, taidan siis vetää koko kepin poikki ja jatkaa sitä vähän samalla. Mikähän idea tuossa kepin rakenteessakin on..
![]()
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
En kyllä käsitä. Kovin hankala oli tosiaan se suojakumi vaihtaa tuohon. Yhdessä toisessa takavetosessa autossa oli samanlainen segeri kiinnitys, mut sitä ei ollut liimattu keppiin kiinni.
__________________
Huono tie, parempi mieli. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Oulun Aineen korjaamosetä meinasi, että liukkaria peliin ja kumi aisan yli vetämällä paikalleen.
![]() Taidan jättää rautalankakiinnityksen sikseen ja vetästä vetarinkumen siteellä tuon kiinni, saattaa jopa pysyä ehjänä sitten.
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Pidät kumia vähän aikaa lämmässävedessä ja sen jäkeen astianpesuaineella liukastat. Tolla konstilla laitoin itse niin ei tarvitse purkaa sitä keppiä atomeiks.
__________________
M.O.C |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Näinhän se meni, voimaa vaati ja mäntysuopaa, mutta kumet on paikallaan vaikka epäilytti! ![]()
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty suzuki sj410 sivuvilkut,startti,pyyhkijänmoottori, vaihdekeppien kumit | tare | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 01.11.2011 10:51 |
Murroksen suojakumien kestävyys (Suzuki, Vitara) | Lehis | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 13.01.2011 10:08 |
LR 109" -75, vipstaaki vaihdekeppien välissä? | KarvaTurpa | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 30.09.2008 08:10 |
Toytota hj61 vaihdelaatikon purku ja laakereiden vaihto | mti | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 31.05.2008 23:56 |
M: Mitsu Pajero -87:n osia (purku) | kingkuppi | O/M/V Muut | 9 | 02.07.2005 07:50 |