![]() |
Pajero vaihdekeppien purku/suojakumien vaihto
Miten ihmeessä tuo "ison" laatikon kepin saa paloiksi sen nivelen suojakumin vaihtoa varten? Vai pitääkö se kumi vain venyttää yli siitä paksusta kohdasta?
Siellä juuressahan on seger-rengas, mutta repimällä sen pois keppi ei tuntunut menevän osiksi. |
Lainaus:
EDIT: Jaa niin sullahan on se "iso laatikko" en tiedä onko siinä samanlainen ku mulla pikkulaatikossa. Ottaa sen segerin pois ja sit kaivaa meisselillä sieltä kepin sisältä sellasen kumisen "rikan" pois. Tosin sit se on vielä liimattu (tai ainaki mulla oli) koko kepin matkalta. Se piti vaan raa´asti pyörittää ja repiä se keppi sit lopuksi irti. Sit kun asensin sitä takas ni porasin keppiin pienen reiän kylkeen ja tursotin sikaliimaa kepin melkeen täyteen ja kun sen työnsi paikalleen niin siitä pienestä reiästä tuli se ylimääränen sikaliima ulos. En vielä tiedä kestääkö kun tein tuon vähän aikaa sitten, enkä ole autolla sen jälkeen paljoa ajanu. |
Samanlainen kumisisus on, taidan siis vetää koko kepin poikki ja jatkaa sitä vähän samalla. Mikähän idea tuossa kepin rakenteessakin on..:rolleyes:
|
En kyllä käsitä. Kovin hankala oli tosiaan se suojakumi vaihtaa tuohon. Yhdessä toisessa takavetosessa autossa oli samanlainen segeri kiinnitys, mut sitä ei ollut liimattu keppiin kiinni.
|
Oulun Aineen korjaamosetä meinasi, että liukkaria peliin ja kumi aisan yli vetämällä paikalleen.:D Näin siis asennusohje kysyttynä merkkihuollosta.
Taidan jättää rautalankakiinnityksen sikseen ja vetästä vetarinkumen siteellä tuon kiinni, saattaa jopa pysyä ehjänä sitten. |
Pidät kumia vähän aikaa lämmässävedessä ja sen jäkeen astianpesuaineella liukastat. Tolla konstilla laitoin itse niin ei tarvitse purkaa sitä keppiä atomeiks.
|
Lainaus:
Näinhän se meni, voimaa vaati ja mäntysuopaa, mutta kumet on paikallaan vaikka epäilytti!:) |
Sivu luotu: 20:10 (GMT +2). |