Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 12.09.2010, 14:42
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Jimnyyn 50 mm Trailmaster korotuspaketti


Joku varmaan vetää herneet nenään kun kyselen korottamisesta vaikka siitä näkyy olevan juttua jo monessa paikassa, mutta kysynpä kuitenkin...

Jos ostan & asennan Jimnyyn Trailmasterin 50 mm korotuksen (ainakin http://www.4x4parts.fi näkyy myyvän niitä suomessa), niin tuleekos siitä ihan luonnostaan sellainen että katsastusmies suostuu lyömään leiman papereihin? Pykälien mukaanhan tuollaisen 50 mm korotuksen saa käsittääkseni Jimnyyn rekisteröidä. Mutta onko jotain nippelitietoa mitä pitää tietää/tehdä että korotuksesta saa katsastusmiehen mielestä oikeanlaisen?

Ja Jimnyn korotuskokemuksia please. Uskaltaako korotetulla jimnyllä vetää peräkärryä, vai onko liian kiikkerä peli? Eihän sillä muutenkaan saa vakiona kärräillä painon puolesta juuri muuta kuin "terveisiä", mutta uskaltaako edes sitä pientä kuormaa kuskata korotuspalojen kanssa?

Ja oliko raatilaisilla muuten vahvoja mielipiteitä siitä mikä korotuspaketti Jimnyyn kannattaa laittaa? Ja mistä niitä saa?

4x4-kärpänen puraisi hiljattain ja pisti ostamaan jimnyn. Hauska peli mutta liian matalaltahan se orkkiskuntoisena tuntuu...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 12.09.2010, 19:35
antton077 antton077 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.10.08
Sijainti: TEUVA
Viestit: 95
Perusasetus

kesällä laitoin itte jimnyyn 2" korotussarjan ja epäkesko puslat!
ite tilasin jimnybits.co.uk
Oli senverran halvemmat tuolla ja tilaus oli helppoa ja toimitus nopeaa
postikulut oli n50e kotiovelle tuotuna!
Ja on ainakaan ole mitää eroa huomannu kärryjen suhteen ennen/jälkeen kun korotin!
Muutos katsastusta en vielä ole suorittanu!
Taka jarrut ei ottanu korotuksen jälkeen kiinni koska perän päällä on jarruvoiman jakoventtiili ja sen jousi jäi löysälle kun korotin mutta helppo homma lyhentää

Viimeksi muokannut antton077 : 12.09.2010 19:43
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 12.09.2010, 21:27
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Kiitti vastauksesta!

Ne epäkeskopuslat löytynee nimellä "Jimny castor correction bushes"?

Oliko originaali jarruletkut riittävän pitkät vai pitikö nekin vaihtaa? Jimnybits näkyy tyrkyttävän niitä korotussetin ostajille.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 13.09.2010, 23:04
wikke:n Avatar
wikke wikke ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.04.07
Sijainti: Kupolin alla.
Viestit: 4.039
Perusasetus

Taka jarruletku ainakin "pakko" vaihtaa, on aika piukeena oikean puolen ulosjouston ollessa tapissaan ihan vaki alustallakin. Ja +50mm edessäkin aika hilkulla...

Hommasin myös nuo epäkeskopuslat Jimny bits:iltä (kuten +2" jouset, pro comp es3000 iskarit & niiden suoja kortsut, jakiksen panssarin, tukivarsienkorvakkeiden suojat ja kaikki pidemmät jarruletkut himaan kannettuna alta tonnin) vaan eipä ne alle vielä ole eksyneet kun ajo omituisuuksissa ei mikään muuttunut, paitsi paremmaksi... Kärryä ei kyllä ole tullut vedettyä kun ei ole sitä ylöspäin sojottavaa maa-ankkuria.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 14.09.2010, 23:57
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Malttamattomana kerkesin jo tilaamaan korotussarjan ja jarruletkut jimnybitsiltä. Epäkeskopuslat niiltä oli lopussa, ja ehkä hyväkin niin. Kokeillaan ensin vakiopuslilla. Mutta nyt odotellaan pakettia saapuvaksi...

Jossain toisessa nettipuodissa markkinoitiin epäkeskopuslia "must":iksi jos korottaa jimnyä ENEMMÄN kuin 2 tuumaa.


Joo-o, hyvinhän tähänkin harrastukseen saa rahaa palamaan :-)
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 15.09.2010, 01:56
Joukka:n Avatar
Joukka Joukka ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.06.04
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 619
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Mutta onko jotain nippelitietoa mitä pitää tietää/tehdä että korotuksesta saa katsastusmiehen mielestä oikeanlaisen?
Trailmaster sarjat on E-hyväksyttyjä, joten katsastus on helppoa ihan millä vaan kastastuskonttorilla.
Otat vain mukaan sarjan mukana tulleen dokumentin tuosta hyväksynnästä.
Saahan noita Trailmaster sarjoja myös valmiiksi asennettuna vaikkapa www.offivaruste.com liikeestä.
/Joukka
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 15.09.2010, 11:25
JouniN:n Avatar
JouniN JouniN ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 06.08.06
Sijainti: Vantaa, Finland.
Viestit: 555
Perusasetus

En nyt haluisi sotkea mitenkään kenenkään juttuja, mutta ainakin parisen vuotta sitten korotuksessa ei vaadittu E-hyväksyntää. Silloin E-hyväksyntä vaadittiin ainoastaan madalluksien kanssa. Tosin erään hieman kokemattoman inssin kanssa sai asiast hieman vääntää kättä, mutta onneks tilanteen tuli pelastaman kokeneempi ja asioista perillä ollut inssi.
__________________
Team Jyrsis "Suzuki SJ413 LWB 1987" Päivitetty 01.10.2017
_______________________________________________
Team Jyrsis Facebook - Team Jyrsis Blogi Päivitetty 01.10.2017
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 15.09.2010, 16:02
NewJuhani:n Avatar
NewJuhani NewJuhani ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 10.04.10
Sijainti: Finland
Viestit: 353
Perusasetus

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=71678

wikkeen kun on uskomista niin kannattaa tulostaa palstalta matskua mukaan konttorille
__________________
RR L322
EX-RRC
EX-LR 110 HCPU
FF stw
S 580J
JET-A1
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 15.09.2010, 17:27
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Jimnybits:in nettisivulla sanotaan seuraavaa:

Trail master components are made in Europe and are manufactured specifically with the correct ratings for each vehicle. This attention to detail extends to getting certification, the Jimny Lift Kit comes complete with TÜV certification.

Eiköhän tuo sakemannien TÜV hyväksyntä ole sellainen jolla ovet aukeaa ympäri eurooppaa. Täytyypä ottaa lappuset varuiksi mukaan kun menee katsastamaan.

Niin oliko sellaisia kokemuksia että epäkeskopuslat pitää olla asennettuna että saa leiman papereihin???

Vielä tyhmä kysymys. Meneekö katsastusmiehellä herne nokkaan siitä että ajaa korotetun auton leiman hakuun? Onko siitä joku pykälä että pitää viedä kärrillä tms. muulla keinolla kuin ajaen?
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 15.09.2010, 20:33
wikke:n Avatar
wikke wikke ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.04.07
Sijainti: Kupolin alla.
Viestit: 4.039
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja NewJuhani Näytä viesti
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=71678

wikkeen kun on uskomista niin kannattaa tulostaa palstalta matskua mukaan konttorille
Tuohan kuullostaa jo ihan wittuilulta! Ei vaisen, tunti olisi varmaan näin toimien säästynyt...

Rekkaantumattomalle: Lukaseppa tuosta Juhanin linkistä mitä -MaTTi- on alustasarjoista kirjoittanut, eli sen mukaan tuo Trail masterin setti pitäisi todistuksineen kelvata nipommallekkin katsurille. Itse tilasin nuo "nimettömät" jouset & iskarit erikseen, ja ainoa dokumentti mitä mukana tuli, oli lähetysluettelo jossa jousien kohdalla koodinumero ja +2" Jimny.

Eipä kait mitenkään voida noita puslia vaatia jos ajoneuvo ei ilman niitä vaaralliseksi muutu? Toisissa lähteissä näkynyt että "must" kun mennään kolmen tuuman tuolle puolen...
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 22.09.2010, 20:39
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Minkäslaisia kokemuksia jimnybits:in toimituksista on? Joku sanoi että toimittavat kotiovelle asti, niin tarkoittaako sitä että pitää olla kotona että saa toimituksen? Vissiin joku dhl tms. tuo paketin.

Maanantaina tuli jimnybits:iltä emaili-ilmoitus että paketti on valmiina lähetettäväksi. Huomasin vaan just että ens viikolla mun pitäis olla reisussa suurin osa ajasta tai ehkä jopa kaikki arkipäivät. Mitähän sen paketin kanssa mahtaa sellaisessa tapauksessa käydä? Parin vuoden takaa muistan huonon kokemuksen kun tilasin jonkun pikkuhärpäkkeen amazon.de:stä ja se meinasi jäädä saamatta sen takia kun en ollutkaan kotona toimituksen saapuessa. Lähettivät vaan emailin ja kertoivat että ei pystytty toimittamaan ja palauttavat rahat. Kirosin kuljetusfirman (dhl tai vastaava) alimpaan helvettiin kun selvisi että olivat käyneet päiväaikaan (eli normaali ihmisten työaikana) kolkuttelemassa asuntoni ovea ja totesivat että eivät kykene toimittamaan, ei tullut mieleen soittaa mulle vaikka oli numero tai edes jättää lappua että olivat käyneet... Tämä ei tapahtunut suomessa mutta länsieuroopassa kumminkin.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 09.10.2010, 17:47
Lonely Rider Lonely Rider ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.09.10
Sijainti: Hämeenlinna, Suomi
Viestit: 124
Perusasetus

No nyt on vihdoin korotussetti asennettuna (minä se tämän ketjun aloitin)!

Tuttu joka teki asennustyön sanoi että ne jimnybits:in jarruletkut tuntu vähän leluilta. Oli mm. vaikea saada liitokset pitämään. Onko muilla vastaavia kokemuksia? Mitenkä kestää? Vai onko kuolo korjannut kaikki jotka on jimnybitsin jarruletkuilla ajelleet
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 15.10.2010, 21:26
wikke:n Avatar
wikke wikke ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.04.07
Sijainti: Kupolin alla.
Viestit: 4.039
Perusasetus

Ohuiltahan nuo tuntuivat, vaan niinpä Jimpan putketkin ovat. Tuo liitoksien pitäminen (tai siis pitämättömyys) kyllä kuullostaa perin oudolta, unohtuiko tutultasi tiivisteet, vaiko vanhat paikalleen??? Kuskin puolen (ilmeisesti kahlaamisesta) johtunutta jarrusatulan etummaisen liukutapin jumimista pähkäillessä tuli "lossit" vedettyä pohjaan useamman kerran n. 80kmh. vauhdissa "lukkoon" ja ainakin nuo tuon ja 6000 km muuta ajoa kestäneet. Alkuperäisistä letkuista ei niin autoista tajuava emäntä totesi että "Näähän on ku miniatyyrisia pesukoneen poistoletkuja...". Pelkkää kumia, ilman vahvistuksia kun olivat.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 15.10.2010, 21:55
Lonely Rider Lonely Rider ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.09.10
Sijainti: Hämeenlinna, Suomi
Viestit: 124
Perusasetus

Ei unohtunu tiivisteprikat, vaan piti laittaa sekä uudet että vanhat että saatiin pitämään.

Ensimmäisen ~300 km aikana ei ilmennyt ongelmia jarrujen kanssa. Pitää jatkaa tarkkailua...

Se tuttu teki vissiin sen asennuksen kesken jotain pyöräkuormaajaremonttia. Voihan se olla että jimnyn letkut tuntuu semmosen homman keskellä vähän leluilta Vaikka ei se oo mikään eilisen teeren poika autojenkaan kanssa...
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 29.10.2010, 22:26
Lonely Rider Lonely Rider ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.09.10
Sijainti: Hämeenlinna, Suomi
Viestit: 124
Perusasetus

Sitä vaan että jarrunesteet on yhä tallella. Ehkä ne letkut ei oo ihan totaalisen kehnot...
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 08.10.2011, 17:19
k08888 k08888 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.01.11
Sijainti: suomi
Viestit: 34
Perusasetus

Jääköhän iskarit "kantamaan" jos laittaa pelkät pidemmät jouset(trailmaster 50mm)?
Ulosjoustoa varmasti rajoittaa, mutta kuinka paljon?
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 08.10.2011, 19:11
wikke:n Avatar
wikke wikke ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.04.07
Sijainti: Kupolin alla.
Viestit: 4.039
Perusasetus

Et saa niitä edes paikoilleen...
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 09.10.2011, 01:56
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Aina niitä iskarin kiinnikkeitä voi rälläköidä ja hitsata.
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 09.10.2011, 14:19
wikke:n Avatar
wikke wikke ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.04.07
Sijainti: Kupolin alla.
Viestit: 4.039
Perusasetus

Helppo ja näppärä tapa pitkittää vanhojen kulutusosien elinkaarta tuo leikkaa & liimaa. Ainakin Jimpan kaltaisessa töttörössä, varsinkin nostettuna tuohon heilahalduksenvaimentaja puoleen mielestäni kannattaa panostaa.

http://www.jimnybits.co.uk/shop/jimn...rs/prod_5.html

Budjetti versio takapäähän jos haluaa vanhoilla ajella. jos viellä alkuperäiset niin satsaa ihmeessä kunnon iskareihin. Ne orkkikset ei uutenakaan mitään riemun kiljahduksia aikaan saaneet.
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 09.10.2011, 18:46
k08888 k08888 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.01.11
Sijainti: suomi
Viestit: 34
Perusasetus

Hyhhyh, karkaa pudjettikorotuksesta kustannukset taivaisiin...
Millaset dopinsonin iskarit mahtais olla?
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 13.03.2012, 10:51
Veppeli Veppeli ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 13.03.12
Sijainti: Suomi
Viestit: 3
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja wikke Näytä viesti
Hommasin myös nuo epäkeskopuslat Jimny bits:iltä (kuten +2" jouset, pro comp es3000 iskarit & niiden suoja kortsut
Samanlaista korotussettiä olis hankinnassa. Kuinkahan tuon korotuksen muutoskatsastus, tuleeko mukana joku todistus? TUV:sta ei mainintaa kuten trailmastereissa.
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 14.03.2012, 21:10
Sten:n Avatar
Sten Sten ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 13.08.05
Sijainti: Kovjoki, Finland.
Viestit: 544
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Veppeli Näytä viesti
Samanlaista korotussettiä olis hankinnassa. Kuinkahan tuon korotuksen muutoskatsastus, tuleeko mukana joku todistus? TUV:sta ei mainintaa kuten trailmastereissa.
Ei tarvitse mitään papereita korotukseen kunhan ei korottaa yli sallittu max korkeus. 2 tuuman korotus menee mainitsemalla vaan ja ne kirjoittaa otteeseen että on korotettu 2 tuuma. Näin meni kun itte kävi näyttämmässä 3 tuuman korinkorotus.
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 14.03.2012, 21:50
Veppeli Veppeli ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 13.03.12
Sijainti: Suomi
Viestit: 3
Smile

Kiitokset vastauksesta. Ei tällaisena harrastelijana oikein oo tietoa näistä eikä haulla/nettiä selaamalla oikein auennut nämä jutut... Elikkä tilaukseen ja seuraavaksi rengastusta miettimään.
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 14.03.2012, 22:21
Tapsa Tapsa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 11.09.03
Sijainti: Tuusula / Kuopio
Viestit: 214
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sten Näytä viesti
Ei tarvitse mitään papereita korotukseen kunhan ei korottaa yli sallittu max korkeus. 2 tuuman korotus menee mainitsemalla vaan ja ne kirjoittaa otteeseen että on korotettu 2 tuuma. Näin meni kun itte kävi näyttämmässä 3 tuuman korinkorotus.
Ööh, nythän puhuttiin jousituksen korottamisesta, ei korin korottamisesta...

Eikös nykyisin vaadita jousitusta korottavilta muutossarjoilta samanlainen hyväksyntä, joka madallussarjoilta on vaadittu jo pidempään?
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 15.03.2012, 01:27
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.061
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tapsa Näytä viesti
Ööh, nythän puhuttiin jousituksen korottamisesta, ei korin korottamisesta...

Eikös nykyisin vaadita jousitusta korottavilta muutossarjoilta samanlainen hyväksyntä, joka madallussarjoilta on vaadittu jo pidempään?
Kyllä vain, Sten johdatteli hakoteille koko homman. Eli tarvitaan TÜV-paperit jousista Jimnyyn, ilman ei onnistu nykyään enää. Jimny-bitsillä ei taida olla hyväksyntäpapereita.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan Suzuki jimnyyn HDJ-80 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 11.02.2010 20:52
Myyty Trailmaster 2" alusta LJ:hin 500euroa!! MYYTY MJ O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 16 28.10.2009 12:19
Ostetaan Suzuki jimnyyn peili. mb1 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 06.04.2009 06:07
Ilmastointi Jimnyyn riude Tekniikka & Jutustelu 3 16.10.2008 07:01
O: vanteet jimnyyn --SAA POISTAA-- hutta O/M/V Renkaat ja vanteet 0 14.08.2007 07:47


Sivu luotu: 22:33 (GMT +2).