Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Jimnyyn 50 mm Trailmaster korotuspaketti (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=75647)

Rekisteröimätön 12.09.2010 14:42

Jimnyyn 50 mm Trailmaster korotuspaketti
 
Joku varmaan vetää herneet nenään kun kyselen korottamisesta vaikka siitä näkyy olevan juttua jo monessa paikassa, mutta kysynpä kuitenkin...

Jos ostan & asennan Jimnyyn Trailmasterin 50 mm korotuksen (ainakin http://www.4x4parts.fi näkyy myyvän niitä suomessa), niin tuleekos siitä ihan luonnostaan sellainen että katsastusmies suostuu lyömään leiman papereihin? Pykälien mukaanhan tuollaisen 50 mm korotuksen saa käsittääkseni Jimnyyn rekisteröidä. Mutta onko jotain nippelitietoa mitä pitää tietää/tehdä että korotuksesta saa katsastusmiehen mielestä oikeanlaisen?

Ja Jimnyn korotuskokemuksia please. Uskaltaako korotetulla jimnyllä vetää peräkärryä, vai onko liian kiikkerä peli? Eihän sillä muutenkaan saa vakiona kärräillä painon puolesta juuri muuta kuin "terveisiä", mutta uskaltaako edes sitä pientä kuormaa kuskata korotuspalojen kanssa?

Ja oliko raatilaisilla muuten vahvoja mielipiteitä siitä mikä korotuspaketti Jimnyyn kannattaa laittaa? Ja mistä niitä saa?

4x4-kärpänen puraisi hiljattain ja pisti ostamaan jimnyn. Hauska peli mutta liian matalaltahan se orkkiskuntoisena tuntuu...

antton077 12.09.2010 19:35

kesällä laitoin itte jimnyyn 2" korotussarjan ja epäkesko puslat!
ite tilasin jimnybits.co.uk
Oli senverran halvemmat tuolla ja tilaus oli helppoa ja toimitus nopeaa
postikulut oli n50e kotiovelle tuotuna!
Ja on ainakaan ole mitää eroa huomannu kärryjen suhteen ennen/jälkeen kun korotin!
Muutos katsastusta en vielä ole suorittanu!
Taka jarrut ei ottanu korotuksen jälkeen kiinni koska perän päällä on jarruvoiman jakoventtiili ja sen jousi jäi löysälle kun korotin mutta helppo homma lyhentää

Rekisteröimätön 12.09.2010 21:27

Kiitti vastauksesta!

Ne epäkeskopuslat löytynee nimellä "Jimny castor correction bushes"?

Oliko originaali jarruletkut riittävän pitkät vai pitikö nekin vaihtaa? Jimnybits näkyy tyrkyttävän niitä korotussetin ostajille.

wikke 13.09.2010 23:04

Taka jarruletku ainakin "pakko" vaihtaa, on aika piukeena oikean puolen ulosjouston ollessa tapissaan ihan vaki alustallakin. Ja +50mm edessäkin aika hilkulla...

Hommasin myös nuo epäkeskopuslat Jimny bits:iltä (kuten +2" jouset, pro comp es3000 iskarit & niiden suoja kortsut, jakiksen panssarin, tukivarsienkorvakkeiden suojat ja kaikki pidemmät jarruletkut himaan kannettuna alta tonnin) vaan eipä ne alle vielä ole eksyneet kun ajo omituisuuksissa ei mikään muuttunut, paitsi paremmaksi... Kärryä ei kyllä ole tullut vedettyä kun ei ole sitä ylöspäin sojottavaa maa-ankkuria.

Rekisteröimätön 14.09.2010 23:57

Malttamattomana kerkesin jo tilaamaan korotussarjan ja jarruletkut jimnybitsiltä. Epäkeskopuslat niiltä oli lopussa, ja ehkä hyväkin niin. Kokeillaan ensin vakiopuslilla. Mutta nyt odotellaan pakettia saapuvaksi...

Jossain toisessa nettipuodissa markkinoitiin epäkeskopuslia "must":iksi jos korottaa jimnyä ENEMMÄN kuin 2 tuumaa.


Joo-o, hyvinhän tähänkin harrastukseen saa rahaa palamaan :-)

Joukka 15.09.2010 01:56

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 695512)
Mutta onko jotain nippelitietoa mitä pitää tietää/tehdä että korotuksesta saa katsastusmiehen mielestä oikeanlaisen?

Trailmaster sarjat on E-hyväksyttyjä, joten katsastus on helppoa ihan millä vaan kastastuskonttorilla.
Otat vain mukaan sarjan mukana tulleen dokumentin tuosta hyväksynnästä.
Saahan noita Trailmaster sarjoja myös valmiiksi asennettuna vaikkapa www.offivaruste.com liikeestä.
/Joukka

JouniN 15.09.2010 11:25

En nyt haluisi sotkea mitenkään kenenkään juttuja, mutta ainakin parisen vuotta sitten korotuksessa ei vaadittu E-hyväksyntää. Silloin E-hyväksyntä vaadittiin ainoastaan madalluksien kanssa. Tosin erään hieman kokemattoman inssin kanssa sai asiast hieman vääntää kättä, mutta onneks tilanteen tuli pelastaman kokeneempi ja asioista perillä ollut inssi. :)

NewJuhani 15.09.2010 16:02

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=71678

wikkeen kun on uskomista niin kannattaa tulostaa palstalta matskua mukaan konttorille :D:p:D

Rekisteröimätön 15.09.2010 17:27

Jimnybits:in nettisivulla sanotaan seuraavaa:

Trail master components are made in Europe and are manufactured specifically with the correct ratings for each vehicle. This attention to detail extends to getting certification, the Jimny Lift Kit comes complete with TÜV certification.

Eiköhän tuo sakemannien TÜV hyväksyntä ole sellainen jolla ovet aukeaa ympäri eurooppaa. Täytyypä ottaa lappuset varuiksi mukaan kun menee katsastamaan.

Niin oliko sellaisia kokemuksia että epäkeskopuslat pitää olla asennettuna että saa leiman papereihin???

Vielä tyhmä kysymys. Meneekö katsastusmiehellä herne nokkaan siitä että ajaa korotetun auton leiman hakuun? Onko siitä joku pykälä että pitää viedä kärrillä tms. muulla keinolla kuin ajaen?

wikke 15.09.2010 20:33

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja NewJuhani (Viesti 696317)
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=71678

wikkeen kun on uskomista niin kannattaa tulostaa palstalta matskua mukaan konttorille :D:p:D

Tuohan kuullostaa jo ihan wittuilulta! :) Ei vaisen, tunti olisi varmaan näin toimien säästynyt...

Rekkaantumattomalle: Lukaseppa tuosta Juhanin linkistä mitä -MaTTi- on alustasarjoista kirjoittanut, eli sen mukaan tuo Trail masterin setti pitäisi todistuksineen kelvata nipommallekkin katsurille. Itse tilasin nuo "nimettömät" jouset & iskarit erikseen, ja ainoa dokumentti mitä mukana tuli, oli lähetysluettelo jossa jousien kohdalla koodinumero ja +2" Jimny.

Eipä kait mitenkään voida noita puslia vaatia jos ajoneuvo ei ilman niitä vaaralliseksi muutu? Toisissa lähteissä näkynyt että "must" kun mennään kolmen tuuman tuolle puolen...

Rekisteröimätön 22.09.2010 20:39

Minkäslaisia kokemuksia jimnybits:in toimituksista on? Joku sanoi että toimittavat kotiovelle asti, niin tarkoittaako sitä että pitää olla kotona että saa toimituksen? Vissiin joku dhl tms. tuo paketin.

Maanantaina tuli jimnybits:iltä emaili-ilmoitus että paketti on valmiina lähetettäväksi. Huomasin vaan just että ens viikolla mun pitäis olla reisussa suurin osa ajasta tai ehkä jopa kaikki arkipäivät. Mitähän sen paketin kanssa mahtaa sellaisessa tapauksessa käydä? Parin vuoden takaa muistan huonon kokemuksen kun tilasin jonkun pikkuhärpäkkeen amazon.de:stä ja se meinasi jäädä saamatta sen takia kun en ollutkaan kotona toimituksen saapuessa. Lähettivät vaan emailin ja kertoivat että ei pystytty toimittamaan ja palauttavat rahat. Kirosin kuljetusfirman (dhl tai vastaava) alimpaan helvettiin kun selvisi että olivat käyneet päiväaikaan (eli normaali ihmisten työaikana) kolkuttelemassa asuntoni ovea ja totesivat että eivät kykene toimittamaan, ei tullut mieleen soittaa mulle vaikka oli numero tai edes jättää lappua että olivat käyneet... Tämä ei tapahtunut suomessa mutta länsieuroopassa kumminkin.

Lonely Rider 09.10.2010 17:47

No nyt on vihdoin korotussetti asennettuna (minä se tämän ketjun aloitin)!

Tuttu joka teki asennustyön sanoi että ne jimnybits:in jarruletkut tuntu vähän leluilta. Oli mm. vaikea saada liitokset pitämään. Onko muilla vastaavia kokemuksia? Mitenkä kestää? Vai onko kuolo korjannut kaikki jotka on jimnybitsin jarruletkuilla ajelleet :confused:

wikke 15.10.2010 21:26

Ohuiltahan nuo tuntuivat, vaan niinpä Jimpan putketkin ovat. Tuo liitoksien pitäminen (tai siis pitämättömyys) kyllä kuullostaa perin oudolta, unohtuiko tutultasi tiivisteet, vaiko vanhat paikalleen??? Kuskin puolen (ilmeisesti kahlaamisesta) johtunutta jarrusatulan etummaisen liukutapin jumimista pähkäillessä tuli "lossit" vedettyä pohjaan useamman kerran n. 80kmh. vauhdissa "lukkoon" ja ainakin nuo tuon ja 6000 km muuta ajoa kestäneet. Alkuperäisistä letkuista ei niin autoista tajuava emäntä totesi että "Näähän on ku miniatyyrisia pesukoneen poistoletkuja...". Pelkkää kumia, ilman vahvistuksia kun olivat.

Lonely Rider 15.10.2010 21:55

Ei unohtunu tiivisteprikat, vaan piti laittaa sekä uudet että vanhat että saatiin pitämään.

Ensimmäisen ~300 km aikana ei ilmennyt ongelmia jarrujen kanssa. Pitää jatkaa tarkkailua...

Se tuttu teki vissiin sen asennuksen kesken jotain pyöräkuormaajaremonttia. Voihan se olla että jimnyn letkut tuntuu semmosen homman keskellä vähän leluilta :o Vaikka ei se oo mikään eilisen teeren poika autojenkaan kanssa...

Lonely Rider 29.10.2010 22:26

Sitä vaan että jarrunesteet on yhä tallella. Ehkä ne letkut ei oo ihan totaalisen kehnot...

k08888 08.10.2011 17:19

Jääköhän iskarit "kantamaan" jos laittaa pelkät pidemmät jouset(trailmaster 50mm)?
Ulosjoustoa varmasti rajoittaa, mutta kuinka paljon?

wikke 08.10.2011 19:11

Et saa niitä edes paikoilleen...

Viipo 09.10.2011 01:56

Aina niitä iskarin kiinnikkeitä voi rälläköidä ja hitsata.

wikke 09.10.2011 14:19

Helppo ja näppärä tapa pitkittää vanhojen kulutusosien elinkaarta tuo leikkaa & liimaa. Ainakin Jimpan kaltaisessa töttörössä, varsinkin nostettuna tuohon heilahalduksenvaimentaja puoleen mielestäni kannattaa panostaa.

http://www.jimnybits.co.uk/shop/jimn...rs/prod_5.html

Budjetti versio takapäähän jos haluaa vanhoilla ajella. jos viellä alkuperäiset niin satsaa ihmeessä kunnon iskareihin. Ne orkkikset ei uutenakaan mitään riemun kiljahduksia aikaan saaneet.

k08888 09.10.2011 18:46

Hyhhyh, karkaa pudjettikorotuksesta kustannukset taivaisiin...
Millaset dopinsonin iskarit mahtais olla?

Veppeli 13.03.2012 10:51

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja wikke (Viesti 695941)
Hommasin myös nuo epäkeskopuslat Jimny bits:iltä (kuten +2" jouset, pro comp es3000 iskarit & niiden suoja kortsut

Samanlaista korotussettiä olis hankinnassa. Kuinkahan tuon korotuksen muutoskatsastus, tuleeko mukana joku todistus? TUV:sta ei mainintaa kuten trailmastereissa.

Sten 14.03.2012 21:10

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Veppeli (Viesti 861585)
Samanlaista korotussettiä olis hankinnassa. Kuinkahan tuon korotuksen muutoskatsastus, tuleeko mukana joku todistus? TUV:sta ei mainintaa kuten trailmastereissa.

Ei tarvitse mitään papereita korotukseen kunhan ei korottaa yli sallittu max korkeus. 2 tuuman korotus menee mainitsemalla vaan ja ne kirjoittaa otteeseen että on korotettu 2 tuuma. Näin meni kun itte kävi näyttämmässä 3 tuuman korinkorotus.

Veppeli 14.03.2012 21:50

Kiitokset vastauksesta. Ei tällaisena harrastelijana oikein oo tietoa näistä eikä haulla/nettiä selaamalla oikein auennut nämä jutut... Elikkä tilaukseen ja seuraavaksi rengastusta miettimään.:)

Tapsa 14.03.2012 22:21

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Sten (Viesti 862083)
Ei tarvitse mitään papereita korotukseen kunhan ei korottaa yli sallittu max korkeus. 2 tuuman korotus menee mainitsemalla vaan ja ne kirjoittaa otteeseen että on korotettu 2 tuuma. Näin meni kun itte kävi näyttämmässä 3 tuuman korinkorotus.

Ööh, nythän puhuttiin jousituksen korottamisesta, ei korin korottamisesta...

Eikös nykyisin vaadita jousitusta korottavilta muutossarjoilta samanlainen hyväksyntä, joka madallussarjoilta on vaadittu jo pidempään?

-MaTTi- 15.03.2012 01:27

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Tapsa (Viesti 862134)
Ööh, nythän puhuttiin jousituksen korottamisesta, ei korin korottamisesta...

Eikös nykyisin vaadita jousitusta korottavilta muutossarjoilta samanlainen hyväksyntä, joka madallussarjoilta on vaadittu jo pidempään?

Kyllä vain, Sten johdatteli hakoteille koko homman. Eli tarvitaan TÜV-paperit jousista Jimnyyn, ilman ei onnistu nykyään enää. Jimny-bitsillä ei taida olla hyväksyntäpapereita.


Sivu luotu: 06:24 (GMT +2).