![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() *J70 -sarjan Land Cruiser ja koneen vaihto?Elikkäs minkälaisia koneita saa leimattua vielä nykyään RJ70 toyotan keulalle? Nykyinen 22R on jotenki avuttoman laiska nuhapumppu ja siitä se ajatus sitten lähtikin. Eli jos talvella alkaa puuhailemaan, niin saako sinne leimattua edelleen esim Roverin V8 ruutta koneen (mikä on maks tilavuus?). Tai vaikka letukan V6.....tosin se alumiini V8 kone oli kevyempi. Koneen jatkoks samalla vois vaihtaa automaatin, niin ei tars olla jalat sekasin kolmen polkimen kesken ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Eikös se oikein pykälien mukaan menny niin että RJ/LJ 70 on light duty sarjaa eli kierrevietereillä ja pikkuakseleilla ja muut J7 toyotat oli heavy duty sarjaa...
eli verrokkina voi periaatteessa käyttää vaa ärjiitä ja äljiitä, mut jos ei kerro kenellekkään ja käyttää vaikka jotain hzj7? sarjalaista verrokkina niin eikös niissä ollu 4,2 litranen mylly... |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Niin siis käykö ne *J7* mallit vertailu malleiksi? |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Ei, kun RJ/LJ70 on oma mallisarjansa, mut eihän sitä tartte insinöörille siellä katastuskonttorilla kertoa...
![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
KJ/KDJ on myös samaa mallisarjaa, joten sitä voi käyttää vertailumallina jos päivittää jarrut. Tai no tukivarret on vähän toisenlaiset että siitä voisi periaattessa joku nipottaa.
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Mallisarja.
Se hzj malleihin vertaaminen tyssää sihen ku pitää olla paperi jossa ilmenee et vastaa hzj 70 mallia. Ei taida riittää et sanoo et on se hzjiikin isolla koneella et mä sit kans. Saattaa katastus mies todeta että tottahan toki mutta onhan sulla paperi josta ilmenee et sul on samat jarrut ja alusta ku siin hoozetjiissä.
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Roverin pata on 3528 cc... ![]()
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Niin noissa ilmeisesti on sitte ABSit? Vai?
|
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Hmmm.....harmittavan lähellä ![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Entäs KZJ70/KZJ71 2982cm3 ja 92/96kw
|
#11
|
||||
|
||||
![]()
Ei oo. Ja KDJ7* ei ole olemassakaan. KZJ70 käy tosiaan vertailuun, teho Petenkin mainitsema 92 kW ja 2982 cm3 (96 kW on aussiversion cuuleri-mallissa = ei käy vertailuautoksi). Jos auto on 90-> eli neliövaloilla, jarrut ja akselistot ovat samat joten helppo swappi sen suhteen. Vanhempaan pitää vaihella jarrut (eteen tuuletetut levyt ja taakke leveemmät rummut).
|
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#13
|
||||
|
||||
![]()
Onpas noloa entiseltä Toyota-mieheltä sekoittaa KDJ ja KZJ... Sitä se teettä kun noiden amerikkalaisten kanssa vaan leikkii.
![]() |
#14
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tuo kolmelitrainen kone antaa max tilavuudeksi mukavat 3727 cc. Roverin kone menee hienosti. Muutama ameriikkalainen 3.8 pannu jää tavoittamattomiin, mutta ei saa olla ahne. ![]()
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#15
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#16
|
||||
|
||||
![]() tuo nyt ei liene vaivan arvoista, tulee liikaa tehoa, vääntöä ja luotettavuutta ![]() kylkai joku wanha rover(buick)vatkain olis enempi Jaren mieleen...
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#17
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() Joo tommonen vanhanaikainen V8 on niinku omaan mieleen just sopiva. Hieman köhisevällä kaasarilla vielä. Riisseli kävi jo aiemmin mielessä, mut tulee tohon autoon vaan niin turkasen kova riisselivero sitten, niin suunnitellu pysyvän kuitenki bensan polton linjalla. Muutta ennen RJ koneen vaihtoa pitää Swamp Jumper saada ajokuntoon, ku nyt se makailee ilman akseleita vieden tallitilan muilta projekteilta ![]() |
#18
|
|||
|
|||
![]()
Mites jos tuon ihan oikeasti meinaisi laittaa, niin oisko tuo sähköpuoli miten monimutkainen älytä soveltaa? Pumpun ohjaus on kuitenkin jo vissiin aikalailla "tietokoneohjattu".
Itse oon tutkiskellut voisiko 90-ja 2000-luvuilla Hiacessa ja Hiluxissa käytettyjä 2.4 litran 2RZ-E ja 2.7 litran 3RZ-E nelosbensamotteja voida soveltaa tuohon RJ:hin, jenkeissä ovat noita laittaneet 22R:n tilalle Toyotan pick-upppeihin. Tehot lisääntyisi jo ihan kohtuullisiksi (142/150 hp), tosin väännöt ei nouse kuin päälle parin sadan (217/240 nyyttonia), hyvällä tuurilla vielä kulutuskin vähän kohtuullistuisi, kun ovat jo kuitenkin ruiskumoottoreita. RZ-sarjan moottori näyttäisi käyvän tuohon RJ:n G52-laatikkoon ottamalla kytkinkoppa moottorin luovuttavasta autosta, ruiskun sähköt taitaisi olla suurin homma soveltaa. Tosin, onhan nuo vinkkelikoneisiin nähden vähän "mielikuvituksettomia"...
__________________
BJ75 SLCK #274 Viimeksi muokannut Jull : 11.09.2011 22:08 |
#19
|
|||
|
|||
![]()
605seen vanhemman 10v 2.5l om602 koneen syöttöpumppu niin ainoat sähköt mitä tarvii on startti ja laturi.
+tietysti hehkut. |
#20
|
||||
|
||||
![]()
Nostellaas tätä......
Eli onko tiedossa, että meneekö joku vääntävämpi toitsun kone "bolt-on" tuohon 22R tilalle? Eli mikä kävis samaan laatikkoon ilman isompia mulkkaamisia? |
#21
|
||||
|
||||
![]() tässä |
#22
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Pajero 3.0 v6 koneen vaihto | Mattimod | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 27.01.2011 14:32 |
O: LJ70 tai muu J7-sarjan Land Cruiser -OSTETTU- | offroadjouni | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 29.07.2006 17:23 |
turbo koneen vaihto | jami63 | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 05.04.2006 20:32 |
GMC s15 koneen vaihto | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 11.02.2005 16:45 | |
lj:n koneen vaihto | arska4x4 | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 27.10.2003 19:45 |