![]() |
*J70 -sarjan Land Cruiser ja koneen vaihto?
Elikkäs minkälaisia koneita saa leimattua vielä nykyään RJ70 toyotan keulalle? Nykyinen 22R on jotenki avuttoman laiska nuhapumppu ja siitä se ajatus sitten lähtikin. Eli jos talvella alkaa puuhailemaan, niin saako sinne leimattua edelleen esim Roverin V8 ruutta koneen (mikä on maks tilavuus?). Tai vaikka letukan V6.....tosin se alumiini V8 kone oli kevyempi. Koneen jatkoks samalla vois vaihtaa automaatin, niin ei tars olla jalat sekasin kolmen polkimen kesken:D
|
Eikös se oikein pykälien mukaan menny niin että RJ/LJ 70 on light duty sarjaa eli kierrevietereillä ja pikkuakseleilla ja muut J7 toyotat oli heavy duty sarjaa...
eli verrokkina voi periaatteessa käyttää vaa ärjiitä ja äljiitä, mut jos ei kerro kenellekkään ja käyttää vaikka jotain hzj7? sarjalaista verrokkina niin eikös niissä ollu 4,2 litranen mylly... |
Lainaus:
Niin siis käykö ne *J7* mallit vertailu malleiksi? |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Mallisarja.
Se hzj malleihin vertaaminen tyssää sihen ku pitää olla paperi jossa ilmenee et vastaa hzj 70 mallia. Ei taida riittää et sanoo et on se hzjiikin isolla koneella et mä sit kans. Saattaa katastus mies todeta että tottahan toki mutta onhan sulla paperi josta ilmenee et sul on samat jarrut ja alusta ku siin hoozetjiissä.
|
Lainaus:
Roverin pata on 3528 cc...:cool: |
Lainaus:
|
Lainaus:
Hmmm.....harmittavan lähellä:rolleyes: |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Tuo kolmelitrainen kone antaa max tilavuudeksi mukavat 3727 cc. Roverin kone menee hienosti. Muutama ameriikkalainen 3.8 pannu jää tavoittamattomiin, mutta ei saa olla ahne. :D |
Lainaus:
|
Lainaus:
tuo nyt ei liene vaivan arvoista, tulee liikaa tehoa, vääntöä ja luotettavuutta ;) kylkai joku wanha rover(buick)vatkain olis enempi Jaren mieleen... |
Lainaus:
Joo tommonen vanhanaikainen V8 on niinku omaan mieleen just sopiva. Hieman köhisevällä kaasarilla vielä. Riisseli kävi jo aiemmin mielessä, mut tulee tohon autoon vaan niin turkasen kova riisselivero sitten, niin suunnitellu pysyvän kuitenki bensan polton linjalla. Muutta ennen RJ koneen vaihtoa pitää Swamp Jumper saada ajokuntoon, ku nyt se makailee ilman akseleita vieden tallitilan muilta projekteilta:o |
Lainaus:
Itse oon tutkiskellut voisiko 90-ja 2000-luvuilla Hiacessa ja Hiluxissa käytettyjä 2.4 litran 2RZ-E ja 2.7 litran 3RZ-E nelosbensamotteja voida soveltaa tuohon RJ:hin, jenkeissä ovat noita laittaneet 22R:n tilalle Toyotan pick-upppeihin. Tehot lisääntyisi jo ihan kohtuullisiksi (142/150 hp), tosin väännöt ei nouse kuin päälle parin sadan (217/240 nyyttonia), hyvällä tuurilla vielä kulutuskin vähän kohtuullistuisi, kun ovat jo kuitenkin ruiskumoottoreita. RZ-sarjan moottori näyttäisi käyvän tuohon RJ:n G52-laatikkoon ottamalla kytkinkoppa moottorin luovuttavasta autosta, ruiskun sähköt taitaisi olla suurin homma soveltaa. Tosin, onhan nuo vinkkelikoneisiin nähden vähän "mielikuvituksettomia"... |
605seen vanhemman 10v 2.5l om602 koneen syöttöpumppu niin ainoat sähköt mitä tarvii on startti ja laturi.
+tietysti hehkut. |
Nostellaas tätä......
Eli onko tiedossa, että meneekö joku vääntävämpi toitsun kone "bolt-on" tuohon 22R tilalle? Eli mikä kävis samaan laatikkoon ilman isompia mulkkaamisia? |
tässä
|
Lainaus:
|
Sivu luotu: 16:39 (GMT +2). |