![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() Range The GreatPistetääs omasta vekottimestakin nyt kuvia, kun on jotain saanut aikaiseksikin. Ostin pitkäaikaisena haaveena Rangen katuajosta syksyllä 2006 ja tarkoituksena oli rakennella ja pitää se myös käyttöautona. Kyseessä siis vm. -89, 3.5 EFI, automaatilla ja visko jakiksella. Tämä on siis ensimmäinen projektini ja ennen en ollut maasturilla metsässä ajanut. Kesällä 2007 totesin, että taitaa olla melko mahdoton yhtälö, joten oli pakko hommata käyttis erikseen. Sen jälkeen alkoi projekti jo etenemäänkin. Tässä suunnilleen lähtötilanne (renkaat on kuvissa jo vaihdettu mutiaisiin ja jousitus Terrafirman tekeleisiin): Seuraavaksi alkoi purku ja ruostekorjaukset: Ei ollut loppujen lopuksi edes pahasti ruosteessa. Vähän sähköjäkin piti siistiä (esim. vanha varashälyttimen poisto): Ja sit vähän paikkailua: Ruosteet kun oli paikkailtu, nii laitettiin vinssi, puskuri ja helmaraudat (ajan puutteen vuoksi teetin homman Motorumin pojilla): Tankin- ja keskipanssarin tilasin Ipeltä vai kuka se nyt oli. Tämän jälkeen uskaltauduin Kulmakorpeen ajelemaan: Kulmiksessa tuli käytyä muutaman kerran treenailemassa, jonka jälkeen lähdin Itsenäisyyspäivän safarille Venäjälle (vuosi siis 2007). Tuosta reissusta mulla ei ole valitettavasti kuin videoo. Reissu oli loistava, eikä hajonnut muutakuin apukuskin peili. Reissun jälkeen tulikin mieleen mitä kaikkea pitää parantaa: - puslat - ohjausiskari - jousituksen korotus - isommat kumit - korin korotus - manuaali laatikko - kova jakis - akseli lukot - snorkkeli - raidetangon suojus Alustan korottamisen jälkeen piti mennä Kulmaan ajamaan, mutta menikin kannentiiviste koneesta. Koneella oli 280 tkm ajettu ja tehot hieman kadoksissa, niin aattelin että teen täyden rempan samantien. No rakentaminen lähti sit lopullisesti käsistä. Kaverilla sattui löytymään 5-v manuaali laatikko, "kova" jakis ja sokerina pohjalla 3.9 l kone. Sit tuli tilattua uudet puslat, iskaritornit, vahvempi ohjauksen varsi (raidetanko on jo vaihdettu) ja Insa Turbo Special Track 265/75/16 kumit. Tässä taas purku kuvaa: Yllättävän helposti tuo vaihdelaatikko ja jakis sieltä lähti kotikonstein. Tässä sitten puhdistettua ja hinkattua osaa: Seuraavaksi tilaan koneeseen laakerit, tiivisteet, keinuvivut ja -akselit, öljypumpun, vesipumpun, nostajat, männänrenkaat yms. Täytyypi tilata myös uusi alkukäyrästö http://www.v8tuner.co.uk/product.php?id=476 Tuo pitäis sopia alkuperäiseen Y-haaraan, ja siitä eteenpäin rakennan putkiston itse. Eli nyt odottelen koneen osia ja yritän keksiä jostain aikaa laittaa kone nippuun (tätäkään en ole ennen tehnyt). Joskus tulevaisuudessa hankin vielä lukot eteen ja taakse ja teen ilmastoinnin kompurasta ilmakompuran. Paljon varmaan unohtui mainita tästä aloitus tarinasta, mutta päivitetään taas kun saan projektia eteenpäin. T: Jani
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|