![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() Käyttöauton päivittäminen 2000 luvulle9 vuotta on käyttis mitsu hienosti toimittanut käyttöauton virkaa, nyt oon aatellut ihan mahottomaksi ruveta ja päivittää auton 2005 -->. Tuntuu vaan että mitä enemmän merkkipalstoja lukee, niin kaikki on hanurista. Vag. Jakoketjut, öljynsyönti, laatikot. Bmw. Öljynsyönti ja jakoketjut. Eli mikä bensa kosla raadin mielestä kannattaa hoitaa?
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Avensis.
__________________
alumiini ja erikoishitsaukset palstalaisille edullisesti. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Toyotaa on aika vähän näkynyt remonttihallissa esim.nuo anjovikset ja yarikset tuntuu kummasti toimivan pelkällä huollolla..
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Vaimolla on tosiaan käyttiksenä anjovis (2004) öljypoltin. Muuten on kyllä toiminut ärsyttävän hyvin, paitsi toi öljynsyönti.
En vaan tahtois niin järkiautoa. Fantasiana olis focus st, mut niitä ei niin hirveesti liiku. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
onhan tojot ihan luotettavia.
volvokaan nyt kovin paha oo |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Vikoja taitaa olla kaikissa. Itellä hajos -03 avesta syyläriä ja suutinta jo 130tkm, kaverilla meni samanlaisesta juuri ilmastoinnin kompura, leikkas kiinni ja kauhee sotku. Siirryin Volvoihin, omat vikansa niissäkin mutta enemmän tehoa ja sitä myöden hauskempia pelejä. Volvossa hyvät penkit mun makuun ja geartronikki hyvä automaatti. Bensaa menee varsinkin turboissa, mutta ei öljyä..,
__________________
Tiäräksää tuanoi |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Paitsi Volvon neliveto on paska.. Tai ainaki heikko booriholkki.
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Totta, volvon nelivetoon en koskisi. Mutta nelivetoa ei vissiin oltu hakemassakaan?
__________________
Tiäräksää tuanoi |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Kia magentis toinen korimalli. Hinta-laatu-tila-ajokilometrisuhde on parempi kuin hyvä.
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
Audin vanhemmat nelivedot kyllä kiinnostais, ennen tfsi sukupolvea. Muuten ei olis mitään poltetta vaihtaa autoa, mutta tohon vanhaan sotaratsuun on muutamia osia mitä pitäis vaihtaa eikä niitä saa kun timanttitiskiltä. Tuntuu jotenkin hölmöltä ostaa osia mitkä on monta kertaa kalliimpia kun koko kosla.
|
#11
|
||||
|
||||
![]()
Kalliiksi se uudemmankin hankinta tulee, huonolla tuurilla v£tun kalliiksi.
Vaikkei sitä kysyttykään, niin jos vaan nukkuis vielä pari yötä ja pohtis sit asiaa uudelleen? Ainut, ainakin melkein, asia mikä omallakohdalla autokaupoille lähtöä edesauttaisi on mittavat ruostevauriot. Käyttöautossa. Joskus se autokuume iskee ja silloin tulee kyllä kovin mietittyä mitä sillä sijoitetulla rahalla lopulta saa enemmän kuin sillä vanhalla luottokiiturilla ajaessa.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
... jos pikkurillin "vahvuinen" holkki tekee nelivedosta paskan, niin mitä muut viat sitten saakaan aikaan ![]() tuo kulmavaihteen holkki / akseli on toki huomioitava, mutta melko harmiton vaiva vs. moni muu, syvempää innostumista vaativa ominaisuus, tietyissä merkeissä
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Pomppasin vähän aikaa sitten 2002 luvulle käyttöautossa, ennen oli HZJ Cruiser ja sen jälkeen ikiliikkuja Carina.
Volovo s60 D5 manuaali tuli tilalle. Ikiliikkuja nimitys hävisi samalla? Vesipumppu narahti heti alkuun niin tein ison huollon, eli kaikki liikkuvat hihnapuolella ja suodattimien puolella. Pirun hyvä ajaa, hyvät jakkarat, suht hiljainen, tehoa riittää ja kuluttaa 6-7 l sataselle. Öljyä se näyttää vievän vähän, hirveesti kaikkia vikaantuvia sähköhärpäkkeitä(ei oo aikasemmin ollut mukavuuksia) ja suurin ärsytys kuuluu kaksoismassavauhtipyörän puolelta, "marakassi" ääni kuuluu.. Eli se leviää sieltä varmaan ajankanssa? |
#14
|
||||
|
||||
![]()
Itse ajatellut vetää villin kortin esiin ja ostaa seuraavaksi Citroen C5 dieselin, kukaan ei ole osannut esittää faktoja huonoista puolista.
Tämän hetkinen Opel Astra H on kyllä ollut ihan miellyttävä kulutuksen suhteen, mutta uudempaa tekisin mieli. |
#15
|
|||
|
|||
![]()
Samaapa olen harkinnut rouvalle. Plussaa: halvempi kuin autot. Miinuksia: vaikea myydä. Oikeasti tuossa lienee kohtuullisen luja kone. Purkureilta löytynee osiakin.
|
#16
|
||||
|
||||
![]()
Appiukon sitikkafanaattisuutta seurannu nyt sivusta 12vuotta ja ei ne oo erityisen huonoilta vaikuttanu. Xantioita ja c5 sia sillä on ollu ja yhessäkään ei oo ollu mittään "isoo vikaa". Enimmäkseen viat ollu sähkövikoja.
|
#17
|
||||
|
||||
![]()
Ranskalaiset on huonossa maineessa, saattaa olla menneisyyden peruja. Ite olen katellut jälkikasvulle käytettyä C1:stä.
__________________
Tumpula Racing Team |
#18
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Vanhoissa vehkeissä pystyi heittämään pois huonon sähköosan ja laittamaan tilalle paremman, uudemmassa kaikki on osa systeemiä, jossa osien yhteensopivuudella suurempi merkitys. |
#19
|
||||
|
||||
![]()
No vaikkei sitä kysyttykään, niin miehän tein just päinvastoin viime vuonna. Eli päivitin 2005 käyttöauton takaisin 90-luvulle. Enkä ole katunut.
Jotenki vaan kun ei näis nykyautoissa ole mitään sielua, eikä munaa, niissä on vaan airbag-valo ja moottorin vikavalo ja merkkihuolto-yhyy ja voi plääh. Mie oon ajanu siis 1996 vuoden pikkuruisella Corollalla (josta maksoin 900€) nyt 50 000km ja on ollu varmaan elämäni halvimmat ja huolettomimmat kilometrit, vaikka sinne menee sitä kalliimpaa bensaa. Ja tulihan tolla 80-lukulaisella maasturillakin pärryyteltyä 20 000km, eikä siinäkään kyllä vikoja tullut ajamalla ulos, mitä nyt kiisseliä meni tietty jonkun verran. Jos tästä nyt uudempaan vielä siirtyis, ja kai mie joskus siirrynkin, niin ehkä sit joku 2000 vuosimallinen pikkucorolla, tai ehkä voisin Anjovistakin harkita, kai sitäkin saa viistoperseellä. Tai jos pitäis Tojota hylätä niin ottaisin varmaan Nissan Juken, ihan siks että on se ainaki ihan eri näköinen kun noi muut. Tai ehkä joku Kian kolmeovinen, onko se Ceed. Mut en mie tiiä. Jotenki vituttaa nää nykyautot ihan suunnattomasti, koitan pysyä 80-90-luvulla niin kauan kuin voin. Ja sit kun en enää voi, niin joku pieni ja yksinkertanen kolmeovinen, missä on mahdollisimman vähän mitään vitun sähköhimmeleitä.
__________________
- En pidä teistä. |
#20
|
||||
|
||||
![]() uutta kiesii eukolle
Mun vastauksen toi vellihousu tietääkin joten jokeri kortti pöytään. On tässä katteltu kanssa emännälle uutta menopeliä ja on ruvennut kiinnostamaan noi 2006 ja sitä uudemmat Suzuki grand vitarat onkos niistä jollain huonoa sanottavaa kun ei oo vielä sellasta kuullut. Ja Eki kyl me niitä ranskalaisiakin tutkaillaan on ne vaan hjyviä myös ilman ketsuppia.
|
#21
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
http://esory.kuvat.fi/#/ |
#22
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Tumpula Racing Team |
#23
|
||||
|
||||
![]()
Juu, kyl täs on ollu usko koetuksella kun kuvitteli et saksalaiset premium merkit on laadukkaita. Santtu, ehkä mä en vielä niin hullu oo että uskon ranskalaiseen.
Mullahan on nyt semmonen tilanne, et appiukon kaveri on rinkulamerkin autokaupassa töis. Lupas ilmotella jos tulee jotain vaihtareita jotka on liian hyviä jobbareille mut ei kelpaa rinkulaliikkeeseen. Kiva kun tää aiheuttaa keskustelua laidasta laitaan. |
#24
|
|||
|
|||
![]()
Minkäsmoinen peli on sellanen 2000-luvun alun Väyrys Mersu 320 cdi suoralla kutoskoneella?
Mieleen tulis, että farmarimallin sais rekattua pakuksi, perinteisellä automaatilla jaksas kärryn vetotehtävissä lähteä liikkeelle ja myös peruuttaminen sujuisi. Ruostetta noissa on aika paljon, mutta sitä mä olen aika rivakka korjaamaan. Yksi ihmetyksen aihe on kun näyttävät niin matalilta, että ihan kuin olisivat madallettuja. Saakos tollasesta millään sen korkusta, että sopii nelivetomiehen tottumuksiin, että voi ajella normaaleja maaseututeitä ja mökkiteitä? Onko tollasessa jäljellä mitään siitä samasta selkeydestä tekniikassa, jota oli w123 Mersussa? |
#25
|
||||
|
||||
![]()
Onkohan ideaa? Luulen että 95%:sti porukka ajelee 95:lla näillä, vaikka Toyotan suositus onkin käyttää 98:ia 95:n etanolipitoisuuden vuoksi.
Itse aiheeseen: 2000-luvulla autot lähentyneet toisiaan luotettavuuden suhteen, etenkin tällä vuosikymmenellä, mutta kyllä siellä jyvät akanoista erottuu kun on vähän saatu ikää ja kilsoja pohjalle. Useat henkilömallin Tojotatki kasattu Englannissa, Ranskassa ja Turkissa, osa osista on jotain paikallista alihankintaa. On Valeon sähköosaa (made in france) ja Magneti Marellon umpioo (made in italy), ei se vaan oo sama mitä japanilainen laatu. Englantilaisista kurkkupurkeista sulatetut tukivarretkin ruostuneet puhki jo reilun 10-vuotiaista. Mut Toyotan ottasin silti ite, mut ykköskoppasista Avensiksista en tykkää, enkä viimesistä brittikarinoista. ^ Tekniikkamiehen viimeiseen lauseeseen: ei, tai no ehkä kardaani. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Koti-HiFi 2000-luvulle, mitä eteen ? | Porvoon Hilma | Chit-Chat | 23 | 20.06.2015 10:45 |
HJ61, käyttöauton siistimistä. | aahoo86 | Maasturiprojektit | 36 | 01.04.2014 16:14 |
Käyttöauton entisöinti.... | Castrol | Maasturiprojektit | 8 | 17.03.2012 19:54 |
käyttöauton hankinta! | nyyberö1 | Chit-Chat | 3 | 19.03.2010 12:19 |
Käyttöauton koeajopäivä Jyväskylän Laajavuoressa | adv | Tapahtumat | 1 | 12.12.2005 13:46 |