Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 26.11.2011, 17:13
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.321
Perusasetus

SJ410 aurauskulmat


Lueskelin juttuja noista aurauskulmista ja kummasti tuntuu olevan hajontaa niissä, toisten mielestä pitää olla aurausta ja toisten mielestä haritusta.

Kyseessä SJ410, vakioakselit, 15" vanteet ja niissä 31" Boggerit, jousissa 3" korotusta, ohjaustehostin, kaikki puslat uusittu, nivelet kunnossa, 2" normaalia pidemmät riiput edessä.

Hieman epätieteellisesti mittasin olevan n. 2 mm haritusta, mittaus vanteen ulkokehältä. Onko suikkamiesten mielestä OK ? Pikkuisen meinaan auto vieläkin "hakee" maantieajossa, eli voisko olla liikaa haritusta.

__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 26.11.2011, 18:18
AlluK:n Avatar
AlluK AlluK ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 08.02.09
Sijainti: Tampere
Viestit: 936
Perusasetus

Jos tuolla jousikorotuksella ei ole olkatappilinjaa korjattu niin ei varmaan saa ikinä häävejä ominaisuuksia maantielle.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 26.11.2011, 18:37
sepi:n Avatar
sepi sepi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 18.01.03
Sijainti: Lieto, .
Viestit: 291
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti

Kyseessä SJ410, vakioakselit, 15" vanteet ja niissä 31" Boggerit, jousissa 3" korotusta, ohjaustehostin, kaikki puslat uusittu, nivelet kunnossa, 2" normaalia pidemmät riiput edessä.
Samankokoet renkaat mulla, muttei vissiin korotuksia ihan noin paljo. Harituksista en tiedä, mutten osaa niistä kovin huolissani olla vaikka maantieominaisuudet ovat syvältä. Kyllä sen siirtymät saa tolppien välissä pysymään eikä varmalla nukahda rattiin
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 26.11.2011, 19:35
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.321
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AlluK Näytä viesti
Jos tuolla jousikorotuksella ei ole olkatappilinjaa korjattu niin ei varmaan saa ikinä häävejä ominaisuuksia maantielle.
Ei ole korjattu olkatappilinjaa. Lyhyemmät riiput on työn alla eteen, josko se vähän auttaisi tilannetta. Ja ohjaustehostinta on tänään vähän kiritty, auttoi sekin jonkin verran.

Ainakin teoriassa harituksen vähentämisen (eli aurauksen lisäämisen) pitäisi parantaa ajettavuutta maantiellä. Mutta toisaalta isot pojat kertoo, että metsässä pitäisi olla kulmat harituksen puolella.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 26.11.2011, 20:45
AlluK:n Avatar
AlluK AlluK ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 08.02.09
Sijainti: Tampere
Viestit: 936
Perusasetus

Voit tietysti kokeilla löysätä u-pultteja ja työntää jotain rotia jousen ja jousipedin väliin, etureunaan, ja varovaista kokeilua.
Jos auttaa niin asiallisemman kiilapalan tekoon. Täytyy tietenkin katsoa ettei pinionin nokka tipu liikaa että kardaanin kulmat riittää.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Aurauskulmat Rölli Tekniikka & Jutustelu 25 15.01.2012 14:46
Hj-60:sen aurauskulmat? räyhäracing Tekniikka & Jutustelu 5 25.07.2009 17:59
aurauskulmat, hj60 penna Tekniikka & Jutustelu 3 12.11.2008 22:30
M: SJ410 -85 O/M/V Muut 0 03.10.2004 20:04
M:SJ410 Avo Tepa O/M/V Muut 0 28.12.2003 17:18


Sivu luotu: 20:27 (GMT +2).