![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() Kardaanin laipan pultitTuli laitettua pikkulohkon suikkaan takakardaaniin jatkolaippa ja korvasin vanhat pultit uusilla pidemmillä, jotka ovat lujuusluokkaa 8.8. Normaalia katupyöritystä ovat kestäneet mutta entäs maastossa, kun on hidas neliveto käytössä ? Mitähän lujuusluokkaa noi alkuperäiset on ? Ainakin omat pultit oli niin syöpyneet ettei niistä saanut luettua mitään.
__________________
Tumpula Racing Team |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Moi
kyllä varmaan lujuus riittää mutta jos on normaalit M kierteiset ne tahtoo irrota kardaanikäytössä -pete- |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Ittellä ollu 10.9:t, miedommalla ruuvilukitteella. 8.8:t tuntui venähtävän tjsp. eikä pysyneet kunnolla kiinni.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Ne originaalit oli tiuhakerteisiä, uudet ihan normikierteellä. Saavat olla paikoillaan ainakin toistaiseksi, pitää vaan muistaa tarkistella välillä. Uusitaan sitten, kun muutakin asiaa pulttikauppaan
![]()
__________________
Tumpula Racing Team |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Mulla oli kardaanit 8.8 M8 ja jousiprikalla pari mettäreisua eikä yhtään ollut löystynyt.
Nyt löysin ne alkuperäiset pultit niin laitoin paikoilleen samalla kun otin jatkopalan pois.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Saako kysyä miksi otit pois ?
__________________
Tumpula Racing Team |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Tojotalainen kardaani tilalle niin ei tarvii välilaippaa.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Ei löysty kun käyttää tällääsiä. En uskonu ittekkään ennenkuin kokeilin
![]() http://www.youtube.com/watch?v=mgwmuZuJ02I |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Ei tuo nordlokki estä pultin venymistä kun sitä tässä nyt osaksi epäiltiin.
Nuo on kyllä hyviä ja käytän niitä mieluummin venepuuhissa happamena. ![]()
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Niin kauan kun pultit on kireällä laippojen välinen kitka hoitaa työn. Sitten kun alkaa pultit löystyy, alkaa leikkausvoiman kesto olemaan koetuksella. Itellä ollu 8.8 pultit suikan kardaaneissa jo useamman vuoden ja on rikottu kardaania, pinionia, vetopyörää, vetaria, murrosta, tasauspyörästön ratasta. Ei sen enempää, mutta ne kardaanin pultit ei oo tajunnu pettää.
![]() Mulla ainakin 410 orkkis kartaanin pultien kierre oli ihan vakio 1,25 nousulla.
__________________
Juho Haapakorpi Kaukas 4x4'n ski Viimeksi muokannut HRD : 20.10.2011 21:24 |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Sitä en tiedä oliko noi mun "alkuperäiset" pultit vakiokamaa mutta niiden nousu oli pienempi, ilmeisesti 1,0.
__________________
Tumpula Racing Team |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Mullakin on ollut iät ajat normi 8.8 pultit nylokeilla, ja koskaan ei ole löystyny saati katkeillut...
__________________
-Pauli- |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
kardaanin pultit | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 27.10.2009 21:57 |
lj-70 turbon laipan mittoja | Jande | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 28.05.2007 16:44 |
O: HJ-60/61 kartaanin laipan pultteja. | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 03.03.2006 17:11 | |
Mersun tankin laipan irroitus? | kesis | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 04.10.2005 15:23 |
O:ostan suzukiin laipan | Timbba | O/M/V Muut | 1 | 06.05.2004 20:51 |