![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() apuja nissanin etuperän tunnistukseenelikkä 4x4 2,4bensa kingcap vm90.etitään uutta etuperää ja nyt ei oikein tiedä kun on kaksi irtonaista ja numerot perän sisältä on s39:8 k91110 toinen etuperä s39:8 jk8526 nyt mietitään onko nuo molenmmat bensa vai dieselin perät.pystyiskös joku tarkistaa mitä tuohon bensan perän hammaspyörään on merkattu.oma kun on vielä auton alla ja tietäisi perien omistaja laittaa sen mulle tulemaan jos käy tuohon bensa malliin.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
mitä eroa niissä on? välitys kun ainakin näyttää olevan sama..
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
.niin sitä mietitään onko nuo bensa vai dieselin periä.itse en pysty asiaa katsomaan kun perä on autossa kiinni ja on bensa mallia.selvennykseksi että on kaksi irrallista perää joissa nuo tiedot mutta ei tietoa kummasta ne ovat bensa vai diesel.
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
mutua ja nopeella googlella bensan välitys 4,625, noi perät 4,875.
__________________
rocky projekti odottaa kesää. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
fuck tai jotain jos näin on.
|
#6
|
||||
|
||||
![]() "tietoa"
Pari 2,4 terranon1 -89 ja -90 perää aukastuna ja niissä on juurikin tuo 39:8 eli 4.875
Väittäisin että kingcapissä sama juttu. Dieselit molemmissa sitten 4.625. Ja poikkeuksethan vahvistavat nämä säännöt : ) Eli varminta avata se oma. Jos kiinnostaa lukko sinne etupäähän, niin ota yhteyttä privalla. -JEO-
__________________
Toyota Hilux 2,4D-4D -17 M-B 280GE -87 (Yhteishyvä) (Nissan KC 2.5TDi -05) (Nissan Terrano2 2,4i -96) (Mitsubishi L-200 2.5TD -96) |
#7
|
||||
|
||||
![]()
jep. 100% varma tieto kun avaa perän. tai laskee välityksen laipasta/navasta. jälkimmäisestä ehkä itte alottaisin
![]()
__________________
rocky projekti odottaa kesää. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
ainakin noista taka-akseleista ja kytkettävillä napalukoilla olevista akseleista voi laskea välitykset purkamatta.
tunkataan toinen rengas ylös, ja pyöritetään kaikki löysät pois esim vastapäivään renkaasta. merkitään sekä renkaan että kardaanilaipan asento. Toinen pyörittää rengasta 10 kierrosta ja toinen laskee kardaanin täydet kierrokset. kardaanin kierrosluku kerrotaan 2:lla (tai vaihtoehtoisesti pyöritetään rengasta 20 kierrosta). kargaanin kierrosluku jaettuna 10 on perävälitys. siis tuolla 46,25 kierroksella perävälitys 4,625 ja tuolla 48,75 välitys 4,875 Ja jos k.o vehkeessä kitkalukko, joka jarraa kiinni ettei voi pyörittää toisesta renkaasta niin molemmat puolet ylös ja silloin pyöritetään vaan 10 kierrosta ja kardaanikierrokset jaettuna 10 on välitys. P.S tukekaa auto kunnolla ettette litistä itseänne ![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Eikös se ole ihan sama kumman perän sinne viskaa kun on noin pieni tuo välitys ero?
Itse ainakin viskasin dieseliin bensan perän ja hyvin pelittää neliveto päällä asfaltillakin ![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]()
no mietippä jos renkaat pyörähtää 10 kertaa, etukardaani 48,75 kertaa ja takakardaani 46,25 kertaa, ja renkaita vasten on asfaltti. kyllä sen varmaan jossain kohtaa huomaa hammaspeikon hyökkäyksessä
![]()
__________________
rocky projekti odottaa kesää. |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mieti sinä vain. Minä ajan ![]() Noin minäkin luulin aluksi mutta joku viisas valisti minua täällä |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ja tokihan eri välitykset perissä rasittaa voimansiirtoa.
__________________
Tumpula Racing Team |
#13
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tuo 5%:n luisto vastaa normaalia rajunpaa kiihdytystä, kuivalla asfaltilla enemmän kuin tuo aloittajan auto kykenee? toki tuo noin 5% jakaantuu kahtia, siis toinen pää sutii, ja toinen jarruttaa. kulutus varmaan kasvaa märällä asfaltilla muutamalla litralla, siis jos perät kestää 100 km. ja renkaat kuluu silmissä? Mihin autoon nbf vaihtoi nuo välitykset, ja mitkä ne oli? -> mielestäni jäykällä nelivedolla pitää ehdottomasti olla samat perävälitykset! ja renkaat (siis jos ajetaan neliveto päällä olosuhteissa missä vois ajaa takavedolla, esim. talvella tiellä) jatkuvalla nelivedolla voi olla pientä eroa, mutta 1% kuulostaa paljolta. |
#14
|
||||
|
||||
![]()
Jos oletetaan, että autossa on 33" renkaat, jonka kehän pituus 2630mm, niin e.m välityksillä kilometrin matkalla etu, ja taka-akselin välinen kierros ero on 20,5!
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 Viimeksi muokannut HeikkiH : 16.10.2011 10:59 |
#15
|
||||
|
||||
![]()
Olinpas todellakin kirjoittanut epäselvästi.
![]() Elikkäs tuo minun entinen Nissan King cap diesel vm-91 siitä hajosi etuperä ja laitoin bensa king capin perän sinne. Hyvin tuo on nyt kulkenut ja ihan juurikin testin vuoksi ajettiin nopea nelikko päällä asfaltilla niin ei sieltä kuulunut mitään ylimääräistä ja ei se takerrellut, 31/10.5 kumit oli alla. Kaverille möin auton ja ei hänkään ole mitään ylimääräistä huomannut Viimeksi muokannut nbf : 16.10.2011 11:24 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Apuja pajeron tunnistukseen | Pete | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 25.11.2006 12:35 |
mig pula apuja | Rälläri | O/M/V Muut | 1 | 07.04.2006 22:21 |
Polttoainepainemittari apuja??? | JAMANT | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 24.02.2006 11:33 |
Apuja ongelmiin | Ex_inkkari | Chit-Chat | 10 | 16.08.2005 21:23 |
apuja bj muutoskatsastukseen | tare | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 09.09.2004 12:57 |