Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.10.2011, 10:37
american american ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 18.02.06
Sijainti: karkkila
Viestit: 425
Perusasetus

apuja nissanin etuperän tunnistukseen


elikkä 4x4 2,4bensa kingcap vm90.etitään uutta etuperää ja nyt ei oikein tiedä kun on kaksi irtonaista ja numerot perän sisältä on s39:8 k91110 toinen etuperä s39:8 jk8526

nyt mietitään onko nuo molenmmat bensa vai dieselin perät.pystyiskös joku tarkistaa mitä tuohon bensan perän hammaspyörään on merkattu.oma kun on vielä auton alla ja tietäisi perien omistaja laittaa sen mulle tulemaan jos käy tuohon bensa malliin.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 08.10.2011, 16:15
mikkoimp:n Avatar
mikkoimp mikkoimp ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.06.06
Sijainti: Meripori, Finland.
Viestit: 1.234
Perusasetus

mitä eroa niissä on? välitys kun ainakin näyttää olevan sama..
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 08.10.2011, 17:02
american american ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 18.02.06
Sijainti: karkkila
Viestit: 425
Perusasetus

.niin sitä mietitään onko nuo bensa vai dieselin periä.itse en pysty asiaa katsomaan kun perä on autossa kiinni ja on bensa mallia.selvennykseksi että on kaksi irrallista perää joissa nuo tiedot mutta ei tietoa kummasta ne ovat bensa vai diesel.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 08.10.2011, 17:48
santikko:n Avatar
santikko santikko ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 10.08.07
Sijainti: noormarkku,pori.
Viestit: 1.035
Perusasetus

mutua ja nopeella googlella bensan välitys 4,625, noi perät 4,875.
__________________
rocky projekti odottaa kesää.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 08.10.2011, 18:08
american american ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 18.02.06
Sijainti: karkkila
Viestit: 425
Perusasetus

fuck tai jotain jos näin on.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 09.10.2011, 20:35
JEO:n Avatar
JEO JEO ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 28.08.09
Sijainti: Liminka
Viestit: 203
Perusasetus

"tietoa"


Pari 2,4 terranon1 -89 ja -90 perää aukastuna ja niissä on juurikin tuo 39:8 eli 4.875
Väittäisin että kingcapissä sama juttu.
Dieselit molemmissa sitten 4.625.
Ja poikkeuksethan vahvistavat nämä säännöt : ) Eli varminta avata se oma.

Jos kiinnostaa lukko sinne etupäähän, niin ota yhteyttä privalla.

-JEO-
__________________
Toyota Hilux 2,4D-4D -17
M-B 280GE -87 (Yhteishyvä)
(Nissan KC 2.5TDi -05)
(Nissan Terrano2 2,4i -96)
(Mitsubishi L-200 2.5TD -96)
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 11.10.2011, 20:26
santikko:n Avatar
santikko santikko ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 10.08.07
Sijainti: noormarkku,pori.
Viestit: 1.035
Perusasetus

jep. 100% varma tieto kun avaa perän. tai laskee välityksen laipasta/navasta. jälkimmäisestä ehkä itte alottaisin siis jos se pyörii.
__________________
rocky projekti odottaa kesää.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 11.10.2011, 22:26
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

ainakin noista taka-akseleista ja kytkettävillä napalukoilla olevista akseleista voi laskea välitykset purkamatta.

tunkataan toinen rengas ylös, ja pyöritetään kaikki löysät pois esim vastapäivään renkaasta. merkitään sekä renkaan että kardaanilaipan asento.

Toinen pyörittää rengasta 10 kierrosta ja toinen laskee kardaanin täydet kierrokset.

kardaanin kierrosluku kerrotaan 2:lla (tai vaihtoehtoisesti pyöritetään rengasta 20 kierrosta).

kargaanin kierrosluku jaettuna 10 on perävälitys.

siis tuolla 46,25 kierroksella perävälitys 4,625 ja
tuolla 48,75 välitys 4,875

Ja jos k.o vehkeessä kitkalukko, joka jarraa kiinni ettei voi pyörittää toisesta
renkaasta niin molemmat puolet ylös ja silloin pyöritetään vaan 10 kierrosta ja kardaanikierrokset jaettuna 10 on välitys.

P.S tukekaa auto kunnolla ettette litistä itseänne
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 12.10.2011, 18:15
nbf:n Avatar
nbf nbf ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 13.07.11
Sijainti: jns
Viestit: 388
Perusasetus

Eikös se ole ihan sama kumman perän sinne viskaa kun on noin pieni tuo välitys ero?

Itse ainakin viskasin dieseliin bensan perän ja hyvin pelittää neliveto päällä asfaltillakin
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 13.10.2011, 21:59
santikko:n Avatar
santikko santikko ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 10.08.07
Sijainti: noormarkku,pori.
Viestit: 1.035
Perusasetus

no mietippä jos renkaat pyörähtää 10 kertaa, etukardaani 48,75 kertaa ja takakardaani 46,25 kertaa, ja renkaita vasten on asfaltti. kyllä sen varmaan jossain kohtaa huomaa hammaspeikon hyökkäyksessä
__________________
rocky projekti odottaa kesää.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 15.10.2011, 07:30
nbf:n Avatar
nbf nbf ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 13.07.11
Sijainti: jns
Viestit: 388
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja santikko Näytä viesti
no mietippä jos renkaat pyörähtää 10 kertaa, etukardaani 48,75 kertaa ja takakardaani 46,25 kertaa, ja renkaita vasten on asfaltti. kyllä sen varmaan jossain kohtaa huomaa hammaspeikon hyökkäyksessä

Mieti sinä vain. Minä ajan Eli siis muuttujia ei ole? Renkaat on kuluneet kaikki saman verran, niissä on saman verran painetta ja autoa ei käännettä?

Noin minäkin luulin aluksi mutta joku viisas valisti minua täällä
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 15.10.2011, 10:50
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.321
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nbf Näytä viesti
Mieti sinä vain. Minä ajan Eli siis muuttujia ei ole? Renkaat on kuluneet kaikki saman verran, niissä on saman verran painetta ja autoa ei käännettä?

Noin minäkin luulin aluksi mutta joku viisas valisti minua täällä
En kyllä ymmärrä tästä vastauksesta yhtään mitään. Voisitko täsmentää mitä ajoit takaa, kiitosta.

Ja tokihan eri välitykset perissä rasittaa voimansiirtoa.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 15.10.2011, 20:21
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nbf Näytä viesti
Eikös se ole ihan sama kumman perän sinne viskaa kun on noin pieni tuo välitys ero?

Itse ainakin viskasin dieseliin bensan perän ja hyvin pelittää neliveto päällä asfaltillakin
nbf:lle kysymys: siis jäykällä nelivedolla ei ole mitään merkitystä noin 5% välityserosta?
Tuo 5%:n luisto vastaa normaalia rajunpaa kiihdytystä, kuivalla asfaltilla enemmän
kuin tuo aloittajan auto kykenee? toki tuo noin 5% jakaantuu kahtia, siis toinen pää sutii,
ja toinen jarruttaa. kulutus varmaan kasvaa märällä asfaltilla muutamalla litralla, siis jos perät kestää 100 km.
ja renkaat kuluu silmissä?

Mihin autoon nbf vaihtoi nuo välitykset, ja mitkä ne oli?

-> mielestäni jäykällä nelivedolla pitää ehdottomasti olla samat perävälitykset! ja renkaat (siis jos ajetaan neliveto päällä olosuhteissa missä vois ajaa takavedolla, esim. talvella tiellä)
jatkuvalla nelivedolla voi olla pientä eroa, mutta 1% kuulostaa paljolta.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 16.10.2011, 10:48
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.613
Perusasetus

Jos oletetaan, että autossa on 33" renkaat, jonka kehän pituus 2630mm, niin e.m välityksillä kilometrin matkalla etu, ja taka-akselin välinen kierros ero on 20,5!
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96

Viimeksi muokannut HeikkiH : 16.10.2011 10:59
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 16.10.2011, 11:10
nbf:n Avatar
nbf nbf ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 13.07.11
Sijainti: jns
Viestit: 388
Perusasetus

Olinpas todellakin kirjoittanut epäselvästi.

Elikkäs tuo minun entinen Nissan King cap diesel vm-91 siitä hajosi etuperä ja laitoin bensa king capin perän sinne. Hyvin tuo on nyt kulkenut ja ihan juurikin testin vuoksi ajettiin nopea nelikko päällä asfaltilla niin ei sieltä kuulunut mitään ylimääräistä ja ei se takerrellut, 31/10.5 kumit oli alla. Kaverille möin auton ja ei hänkään ole mitään ylimääräistä huomannut

Viimeksi muokannut nbf : 16.10.2011 11:24
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Apuja pajeron tunnistukseen Pete Tekniikka & Jutustelu 10 25.11.2006 12:35
mig pula apuja Rälläri O/M/V Muut 1 07.04.2006 22:21
Polttoainepainemittari apuja??? JAMANT Tekniikka & Jutustelu 10 24.02.2006 11:33
Apuja ongelmiin Ex_inkkari Chit-Chat 10 16.08.2005 21:23
apuja bj muutoskatsastukseen tare Tekniikka & Jutustelu 7 09.09.2004 12:57


Sivu luotu: 21:41 (GMT +2).