![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() turbon öljynpaluu ongelmaIltasta. Uaziin pitäs puhallin istuttaa, koneena volvolainen b230. puhallin, pakosarja & moottorinohjaus valmiina tyyliin pulttaa kiinni.... Ongelmana öljyn paluu turbolta. Öljypohjaan ei ole järkevästi toteutettavissa suoraa linjaa puhaltimelta silleen että öljyn pinta ei "pikku kallistuksissa" peittäisi kanavaa, ja ei puhuta "isoista kallistuksista" ![]() Siis jonkin tapanen "sumppu" & siirtopumppu -patentti on pyörinyt mielessä, joten onko minkälaisia kokemuksia siirtopumpuista öljylle? tai muita ehdotuksia paluu linjan toteutukseen.... ....puhaltimen tonne lykkään jokatapauksessa, joten ajatusta on turha koittaa torpedoida ![]() ![]()
__________________
WUOKSI OFFROAD Viimeksi muokannut aslakki : 07.10.2011 20:35 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
kuis öljytikun putki ?
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Vedä normaalisti vaan öljypohjan yläreunaan, eihän se ny maailmaa kaada jos joskus vähä sinistä pölläyttää. Eikä se edes välttämättä savuta jos on tiivis ahdin ja huohotin kunnossa ettei oo painetta kampikammiossa.
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Ei se mitään haittaa vaikka kallistuksissa öljy "peittää" paluukanavan, se turbolle tuleva öljyhän kuitenkin tulee paineella, paluupuolellakin on pieni paine vielä.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Isoa putkea/letkua vaan niin kerkee pinnat tasautumaan ennen kun paluuputki on tupaten täynnä.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Jos sen paluuputken tarjoilis sinne öljypohjan keskelle kampiakselin alle, sellaisella öljypohjan kylkeen hitsatulla jatkoputkella, niin ei olis heti täynnä pienissä kallistuksissa.
Putki sopivasti mitotettuna joko kyljestä tai päädystä sinne keskelle. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Njoooh, tuo kone on vaa nii pirun kenollaan..
...öljytikkuki on toisella puolella konetta, missä ois kyllä paremmat puitteet paluuputkelle. Vaan aikamoinen metrin mittainen säkkyrä tulis putkesta jos sen toiselle puolelle kierrättäs... Alunperinhän noissa on paluulle paikka lohkossa noin 50mm pohjan tiivistepinnan yläpuolella, siin on vaa vapari lohkossa 30mm valu, mikä o kone paikallaan aika ikävä/mahoton kairata.. Olis perkule vaa pitäny keksiä rööri siihe ku ol mosa irti, loppu vaa työkalut & maltti kese ![]() e: Niin, ja pattiki on takaosassa eli päädystäkään ei onnaa....
__________________
WUOKSI OFFROAD |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Maalainen kierrättäs sen alakaut toiselle puolen kiuasta...?
__________________
RUMARACING Esla T4 |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Täytyy varmaa ekaks koittaa kierrättää joteki keulan kautta toiselle puolen konetta, jäähtyypähän vähä matkalla takas kiertoon..
__________________
WUOKSI OFFROAD |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() yhistä etuakselin huohottimee ni saat paineistuksen samal vaival... ![]() Ei vaan ennemmin vaaksa väärään ja alamäkeä koko matka ku paskaviemäris, tarpeeks holjal putkel vaa.
__________________
RUMARACING Esla T4 |
#11
|
||||
|
||||
![]()
lohkon valussa on varmaan paikka tuolle öljyn paluulle jos siihen sit porais ?
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Turbon puhdistaminen? | Olsu | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 05.05.2011 23:50 |
hj 60 turbon valinta | hojo85 | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 20.08.2010 19:26 |
turbon ongelma, apuja kaivataan. | Offroadrunner | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 19.02.2008 16:39 |
Toyotan öljynpaluu | LateX4 | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 27.02.2007 23:21 |
Turbon ahtopaineet? | Maastorauta | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 10.08.2005 15:16 |