Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 07.10.2011, 20:31
aslakki:n Avatar
aslakki aslakki ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 14.11.06
Sijainti: joutseno, .
Viestit: 1.209
Red face

turbon öljynpaluu ongelma


Iltasta. Uaziin pitäs puhallin istuttaa, koneena volvolainen b230. puhallin, pakosarja & moottorinohjaus valmiina tyyliin pulttaa kiinni....



Ongelmana öljyn paluu turbolta. Öljypohjaan ei ole järkevästi toteutettavissa suoraa linjaa puhaltimelta silleen että öljyn pinta ei "pikku kallistuksissa" peittäisi kanavaa, ja ei puhuta "isoista kallistuksista"

Siis jonkin tapanen "sumppu" & siirtopumppu -patentti on pyörinyt mielessä, joten onko minkälaisia kokemuksia siirtopumpuista öljylle? tai muita ehdotuksia paluu linjan toteutukseen....


....puhaltimen tonne lykkään jokatapauksessa, joten ajatusta on turha koittaa torpedoida

__________________
WUOKSI OFFROAD

Viimeksi muokannut aslakki : 07.10.2011 20:35
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 07.10.2011, 20:39
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

kuis öljytikun putki ?
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 07.10.2011, 20:43
patroltd patroltd ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.01.06
Sijainti: lehtimäki, Finland.
Viestit: 731
Perusasetus

Vedä normaalisti vaan öljypohjan yläreunaan, eihän se ny maailmaa kaada jos joskus vähä sinistä pölläyttää. Eikä se edes välttämättä savuta jos on tiivis ahdin ja huohotin kunnossa ettei oo painetta kampikammiossa.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 07.10.2011, 20:50
Pauli:n Avatar
Pauli Pauli ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 06.02.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 5.091
Perusasetus

Ei se mitään haittaa vaikka kallistuksissa öljy "peittää" paluukanavan, se turbolle tuleva öljyhän kuitenkin tulee paineella, paluupuolellakin on pieni paine vielä.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 07.10.2011, 20:53
hpotteri:n Avatar
hpotteri hpotteri ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 29.08.03
Sijainti: Vantaa
Viestit: 570
Perusasetus

Isoa putkea/letkua vaan niin kerkee pinnat tasautumaan ennen kun paluuputki on tupaten täynnä.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 07.10.2011, 21:44
puikkis:n Avatar
puikkis puikkis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.10.04
Sijainti: Helsinki, .
Viestit: 157
Perusasetus

Jos sen paluuputken tarjoilis sinne öljypohjan keskelle kampiakselin alle, sellaisella öljypohjan kylkeen hitsatulla jatkoputkella, niin ei olis heti täynnä pienissä kallistuksissa.
Putki sopivasti mitotettuna joko kyljestä tai päädystä sinne keskelle.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	20111007öljypohjaan.jpg‎
Views:	240
Size:	14,3 Kt
ID:	22057  
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 08.10.2011, 12:59
aslakki:n Avatar
aslakki aslakki ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 14.11.06
Sijainti: joutseno, .
Viestit: 1.209
Perusasetus

Njoooh, tuo kone on vaa nii pirun kenollaan..

...öljytikkuki on toisella puolella konetta, missä ois kyllä paremmat puitteet paluuputkelle. Vaan aikamoinen metrin mittainen säkkyrä tulis putkesta jos sen toiselle puolelle kierrättäs...

Alunperinhän noissa on paluulle paikka lohkossa noin 50mm pohjan tiivistepinnan yläpuolella, siin on vaa vapari lohkossa 30mm valu, mikä o kone paikallaan aika ikävä/mahoton kairata.. Olis perkule vaa pitäny keksiä rööri siihe ku ol mosa irti, loppu vaa työkalut & maltti kese

e: Niin, ja pattiki on takaosassa eli päädystäkään ei onnaa....
__________________
WUOKSI OFFROAD
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 08.10.2011, 18:01
Reetu:n Avatar
Reetu Reetu ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.02.05
Sijainti: Ruokolahti, Finland.
Viestit: 3.536
Perusasetus

Maalainen kierrättäs sen alakaut toiselle puolen kiuasta...?
__________________
RUMARACING Esla T4
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 08.10.2011, 18:25
aslakki:n Avatar
aslakki aslakki ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 14.11.06
Sijainti: joutseno, .
Viestit: 1.209
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Reetu Näytä viesti
Maalainen kierrättäs sen alakaut toiselle puolen kiuasta...?
Vesilukot kuuluu kiljupönttöihin

Täytyy varmaa ekaks koittaa kierrättää joteki keulan kautta toiselle puolen konetta, jäähtyypähän vähä matkalla takas kiertoon..
__________________
WUOKSI OFFROAD
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 08.10.2011, 18:43
Reetu:n Avatar
Reetu Reetu ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.02.05
Sijainti: Ruokolahti, Finland.
Viestit: 3.536
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja aslakki Näytä viesti
Vesilukot kuuluu kiljupönttöihin

Täytyy varmaa ekaks koittaa kierrättää joteki keulan kautta toiselle puolen konetta, jäähtyypähän vähä matkalla takas kiertoon..
Kiljupöntöis on paineventtiilit!

yhistä etuakselin huohottimee ni saat paineistuksen samal vaival...

Ei vaan ennemmin vaaksa väärään ja alamäkeä koko matka ku paskaviemäris, tarpeeks holjal putkel vaa.
__________________
RUMARACING Esla T4
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 09.10.2011, 02:11
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.789
Perusasetus

lohkon valussa on varmaan paikka tuolle öljyn paluulle jos siihen sit porais ?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Turbon puhdistaminen? Olsu Tekniikka & Jutustelu 5 05.05.2011 23:50
hj 60 turbon valinta hojo85 Tekniikka & Jutustelu 5 20.08.2010 19:26
turbon ongelma, apuja kaivataan. Offroadrunner Tekniikka & Jutustelu 11 19.02.2008 16:39
Toyotan öljynpaluu LateX4 Tekniikka & Jutustelu 0 27.02.2007 23:21
Turbon ahtopaineet? Maastorauta Tekniikka & Jutustelu 15 10.08.2005 15:16


Sivu luotu: 10:04 (GMT +2).