Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   turbon öljynpaluu ongelma (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=89260)

aslakki 07.10.2011 20:31

turbon öljynpaluu ongelma
 
Iltasta. Uaziin pitäs puhallin istuttaa, koneena volvolainen b230. puhallin, pakosarja & moottorinohjaus valmiina tyyliin pulttaa kiinni....



Ongelmana öljyn paluu turbolta. Öljypohjaan ei ole järkevästi toteutettavissa suoraa linjaa puhaltimelta silleen että öljyn pinta ei "pikku kallistuksissa" peittäisi kanavaa, ja ei puhuta "isoista kallistuksista" :D

Siis jonkin tapanen "sumppu" & siirtopumppu -patentti on pyörinyt mielessä, joten onko minkälaisia kokemuksia siirtopumpuista öljylle? tai muita ehdotuksia paluu linjan toteutukseen....


....puhaltimen tonne lykkään jokatapauksessa, joten ajatusta on turha koittaa torpedoida:eek::cool:

pee 07.10.2011 20:39

kuis öljytikun putki ?

patroltd 07.10.2011 20:43

Vedä normaalisti vaan öljypohjan yläreunaan, eihän se ny maailmaa kaada jos joskus vähä sinistä pölläyttää. Eikä se edes välttämättä savuta jos on tiivis ahdin ja huohotin kunnossa ettei oo painetta kampikammiossa.

Pauli 07.10.2011 20:50

Ei se mitään haittaa vaikka kallistuksissa öljy "peittää" paluukanavan, se turbolle tuleva öljyhän kuitenkin tulee paineella, paluupuolellakin on pieni paine vielä.

hpotteri 07.10.2011 20:53

Isoa putkea/letkua vaan niin kerkee pinnat tasautumaan ennen kun paluuputki on tupaten täynnä.

puikkis 07.10.2011 21:44

1 Liiteet
Jos sen paluuputken tarjoilis sinne öljypohjan keskelle kampiakselin alle, sellaisella öljypohjan kylkeen hitsatulla jatkoputkella, niin ei olis heti täynnä pienissä kallistuksissa.
Putki sopivasti mitotettuna joko kyljestä tai päädystä sinne keskelle.

aslakki 08.10.2011 12:59

Njoooh, tuo kone on vaa nii pirun kenollaan..
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=90355
...öljytikkuki on toisella puolella konetta, missä ois kyllä paremmat puitteet paluuputkelle. Vaan aikamoinen metrin mittainen säkkyrä tulis putkesta jos sen toiselle puolelle kierrättäs...

Alunperinhän noissa on paluulle paikka lohkossa noin 50mm pohjan tiivistepinnan yläpuolella, siin on vaa vapari lohkossa 30mm valu, mikä o kone paikallaan aika ikävä/mahoton kairata.. Olis perkule vaa pitäny keksiä rööri siihe ku ol mosa irti, loppu vaa työkalut & maltti kese:(

e: Niin, ja pattiki on takaosassa eli päädystäkään ei onnaa....

Reetu 08.10.2011 18:01

Maalainen kierrättäs sen alakaut toiselle puolen kiuasta...?

aslakki 08.10.2011 18:25

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Reetu (Viesti 806860)
Maalainen kierrättäs sen alakaut toiselle puolen kiuasta...?

Vesilukot kuuluu kiljupönttöihin:p

Täytyy varmaa ekaks koittaa kierrättää joteki keulan kautta toiselle puolen konetta, jäähtyypähän vähä matkalla takas kiertoon..

Reetu 08.10.2011 18:43

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja aslakki (Viesti 806868)
Vesilukot kuuluu kiljupönttöihin:p

Täytyy varmaa ekaks koittaa kierrättää joteki keulan kautta toiselle puolen konetta, jäähtyypähän vähä matkalla takas kiertoon..

Kiljupöntöis on paineventtiilit! :D

yhistä etuakselin huohottimee ni saat paineistuksen samal vaival... :D

Ei vaan ennemmin vaaksa väärään ja alamäkeä koko matka ku paskaviemäris, tarpeeks holjal putkel vaa.

tdi 09.10.2011 02:11

lohkon valussa on varmaan paikka tuolle öljyn paluulle jos siihen sit porais ?


Sivu luotu: 14:07 (GMT +2).