![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
||||
|
||||
![]() HJ61 eberin asennus?Noniin talvi tekee tuloaan ja olis tarkoitus eberi asentaa ruiseriin... laskeskelin että kikotin vie 10A käynnistyessään ja siihen silloin riittää 20A jännitteen alennin. 12v laitteen asentaminen 24v järjestelmään ei pitäis olla kummoinen juttu mutta poltto aineen saanti lämmittimeen on onkelma! Kertokaas mistä olette ottaneet hj:ssa aineen??? Itse kehittelin ajatusta että ottais se filtterin jälkeen jostain jotta kököt jäis pois mutta voi olla että eberin pumppu ei jaksa vetää soppaa filtterin ja siirto pumpun läpi...
|
||||
|
||||
![]()
Tiedä HJ:sta, mutta yleensähän se on dieseleissä paluulinjasta napattu.
|
|
||||
|
||||
![]()
Mää voisin jossakin välissä koittaa tulla käymään pyssykylässä ni saat kahtoa ite miten mun autossa on, ja saan samalla apinoida sulta vaikka mitä...
![]()
__________________ "Atheism: Not to do the shit that religious do to each other." http://www.eroakirkosta.fi "Netissä idioottien kanssa väittely on mahdotonta, joutuu alentumaan niiden tasolle ja ne voittaa sut kokemuksella" |
|
|||
|
|||
![]()
Taitaa hojossa imu ja paluuputki olla samoilla holleilla tankin sisällä. Eli on tankin pohjalla.
|
|
||||
|
||||
![]()
Imuputkessa on imu, sais Webasto ryystää kahta kauheemmin että sais osansa.
|
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Polttoaineen voi ottaa melkein mistä vaan, suodattimen jälkeisestä letkusta on omassa jakajapumpullisessa haaroitettu polttoaineen otto lämmittimelle. Ja on toiminut vuosia ilman ongelmia. |
|
||||
|
||||
![]()
mulla oli siinä se oma järjestelmä mutta purin sen pois koska tilan ahtaus tuli ongelmaksi! remmi laturille tuli pitkä ja laturin jalka oli siihen nähden liian leini ja anttoi perään tarpeeksi kauan vapistuaan...
nyt sitten olen pohtinut pitkään että laitanko remmi kompurran vai rupeenko vielä väsään laturin jalkaa.. kompura olis jo valmiina muutako tehä sillekkin jalka...
|
||||
|
||||
![]()
Tule toki! Kyllä minä olen aina vieraalle ruukannu kahavit keittää!
|
|||
|
|||
![]()
Mieluiten vaakatasoon se eberin lähtö, ylös lähtevissä on ollut aika kettumaisia ilmavaivoja.
|
|
||||
|
||||
![]()
hirveetä säätämistä! se eberikin pitäs laittaa pystyyn kuulemma! toimis paremmin ku vaakassa!!!
Onko nää nyt niitä asioita että mielipiteitä on yhtä monta kuin käyttäjääkin...
|
||||
|
||||
![]()
mulla oli hj:iissä imuputkessa t-haaralla toimi hyvin niinkauan kunnes webaston pumpussa takaisku alkoi vuotamaan ja veti sitä kautta ilmaa ruiskutuspumpulle oireet tuli vielä kovien pakkasten aikaan ja aluksi luulin jäätymis ongelmaksi kun oli oireet ihan saman tyyliset pari kertaa jätti tielle.
|
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Juu ja vesilähtöjen puoleinen pää saisi mieluuusti olla hieman koholla niin ei jää ilmoja vesikiertoon. |
|
|||
|
|||
![]()
Mulla oli webasto hj-61:ssä, ja polttoaine T-haaralla siirtomuompun imupuolelta, siis tankin ja siirtopumpun välistä.
Ja lähtö oli ehkä pikkasen vaakatasosta alaspäin, ja ei ollut koskaan mitään ongelmia. Hj:ssähän on vedenerotin, joten vettä ei pitäs olla.' Mulla oli 12v ylimääräinen akku, jota latasin silloin kun oli verkkovirtaa saapusalla. toimi täydellä 60 ah akulla useamman tunnin, ei loppunut sähkö kertaakaan. silloin kun ei ollut verkkosähköä, niin 24/230v invertterillä käytin akkulaturia. Jossain näin 24/12v jännitealentimen, joka osasi myös ladata 12v akkua. |
|
|||
|
|||
![]()
Mulla on normaali 20A 24V-->12V Jännitteenmuunnin joka lataa 12V akkua kun auto käy.
Hyvin pelaa. Samalta 12V 100Ah akulta on otettu mm. soitin. tupakinsytkäri. 12V-->230V invertteri jne. Ei ongelmia. Ei tapahdu "ylilataamista" kun jännitteen säädin rajaa jännitteen 13.6V Eikä tarvi viritellä ihmeellisiä laturin jalkoja koneen kylkeen. Viimeksi muokannut Mika_T : 21.09.2011 14:34 |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Onko mahdollista että se olis nuin helppoa??? Tämähän mullistaa kaike ja kaikki ylistävät mikaa!!! Sittenkään ei tarvita lisä laturia toiselle järjestelmälle!
|
|||
|
|||
![]()
Hyvin toi toimii. Oon monet kerrat ladannu mökin aurinkokennon ja sähköperämoottorin akkua Hoojiin alentimen kautta. Samahan se on käyttää eberiä suoraan alentimellakin. Tietty erillisellä akulla on aina starttivirtaa. Kannattaa ostaa sit hakkurilla toimiva alennin kun siinä on paljon parampi hyötysuhde eikä lämpene juuri ollenkaan. Reilu 30 ekee maksaa 20 amppeerinen.
|
|
|||
|
|||
![]()
Eberiin löytyy hyvät käyttö- ja asennusohjeet ihan suomenkielellä tuolta:
http://preheat.eu/index.php?page=ohjeet
|
|||
|
|||
![]() 24/12v alentimella voi joko onnistua tyydyttävästi tai sitten ei
Pikkasen pitäs selvittää enemmän tuota jännitteenalentimella lataamista:
-Nuo jännitteen alentimet eivät välttämättä ole elektronisesti ylivirtasuojattuja -> voi polttaa joko sulakkeen tai itsensä. -Ulostulojännite yleensä käytännössä max 13,5v -> ei saa koskaan akkua täyteen. (Ulostulojännitettä voi pystyä säätämään, ja yleenjä alajännitepuolen komponentit kestää väh. 16v, tai sitten voi yrittää miinuspuolelle kytkeä 2 kpl isohkoja diodeja rinnan vastakkain, niin saadaan 0,7v lisää..... Noita tarkoitukseen tehtyjä löytyy mm. http://www.ebay.co.uk/itm/BATTERY-CH...item35b1ff3db1 jos haluaa kokeilla suoraa alenninta, niin tuossa vois olla yksi vaihtoehto http://www.ebay.co.uk/itm/24V-12V-VO...item4cf73e9ee4 koska noita kytketään rinnankin http://www.ebay.co.uk/itm/24V-12V-ST...item35b1da3afc Viimeksi muokannut BJ-40/76 : 22.09.2011 20:51 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostettu eberin polttoainepumppu (8kw/24v) | -Stedt- | O/M/V Muut | 0 | 01.03.2011 14:31 |
Ostettu EBERIN KELLO | pate56 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 05.08.2009 15:24 |
Eberin hankinta ja asennus | Marcus78 | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 09.02.2009 13:20 |
HJ61 ruiskupumpun irroitus ja asennus? | kany | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 19.04.2007 22:28 |
Eberin räjäytyskuva | EPO | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 12.09.2005 19:35 |