![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() nissan kingcap turbotus?eli kyseessä on 87vm 2,5 dieseli,,, on aika nuhanen kulkee vaparina ja tarvis saada ees hitusen lisää voimaa... eli mikä olis passeli ahdin?
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
kait tuo lerssinen sen kertoo kuhan tämän topicin näkee....
__________________
kötköttimet on kivoja |
#3
|
||||
|
||||
![]()
ok,sitä odotellessa
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
http://www.holysmoke.fi/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=7654
tossa vähäsen ja eiköhää tuolt palstalt löydy muutakii asiaan liittyvää
__________________
kötköttimet on kivoja |
#5
|
|||
|
|||
![]()
SD:tä maltillisesti kutitellen kyllä kestää... Mut mikäli intoutuu ruuvaan enempikin, niin sit alkaa ongelmat tulla eteen. TD-sarjanen kone ois siinä mielessä pareen. Mist tossa Holy Smokenkin jutussa on.
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
sd kone on kyseessä,,, kaveri kauppasi sopu rahaan 2,4 d4d hiluxin vakio ahdinta... mahtaako semmonen toimia tuossa??? kun mitään äly tehoja ei olla hakemassa,,pikkusen pitäs vaan kulkua parantaa että pääsis ees rekasta ohi noila 31" kumeilla.... |
#7
|
||||
|
||||
![]()
kyllä sillä alkuun pääsee mutta älä ruve ahtoja enempää ruuvvaa mitä vakio hukkaportti antaa, syöttöä vähän isommalle eiköhän noillakin saa kytkimen luistamaan
![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
ok,kiitoksia tästä, siis huomenna ahtimen hakuun,kaverilta valmis setti kaikilla romuilla... täytyy jossain vaiheessa alotella rojekti topiccia... jenkeistä tulossa muutenki kaikkea kivaa...kätevä tuo www.rahtiputki.fi firma... |
#9
|
||||
|
||||
![]()
tilaa samantien tukosampi kytkin, sitä lukennu että vakio levystä tulee sulake välittömästi. oisko ollu cedricin vai terranon levy ku käypi. ja jos tarvetta toiselle sd25 koneelle ni multa löytyy 100 euron hintaan, kansi rikki mutta muuten pitäs olla tikissään
__________________
kötköttimet on kivoja |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
pidetään se kone homma korvan takana,,, terranon kytkin menee kuulemma pienellä modillä tuohon pikappiin... |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Pöh, orkkiskytkin kesti ainakin 144 hp takarattailta ihan luistamatta
![]() SD koneen isoin ongelma on lämpö, toiseksi isoin ongelma on lämpö ja kolmanen ongelman voinee arvata ? Se on lämpö. Syylärin pitää siis ehdottomasti olla tikissään kun alkaa huuhaileen turbon kanssa, samoten koko J-järjestelmän ettei pääse tulemaan lämpöeroja kanteen (kräks poks halki kuten niistä kaikista). Neljäs ongelma on vesikanavat ![]() Kuva on nelospytystä ja siinä menee kaks vesikanavaa vierekkäin kuten näet ja huomaa tuosta myös sen että toiseen kanavaan on karannu palopaineet. Tuolle alueelle ei ole kannenpulttia lähistöllä joten olet onnesi nojassa onko syl. putki tarpeeksi koholla eikä ns "painunut kellariin".. Jos enempi hifistelee niin nuo kannattais putkittaa dekkitasosta ylöspäin.. 1, 2, 3 ongelma muodostaa sitten tällaisia hiushalkeamia ![]() Tuo alkaa jo haitata Mulla olis paljonkin tarinaa aiheesta mutta fiilistellään jokusella kuvalla vielä, siinä vilahtelee koneet numero 2 ja 3 yms.. (kuvat on kivoja ja serverillä oli vielä tallessa jokunen vanha.) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Mutta mutta, en minä sano etteikö se vois kestää turbottelun.. Mulla ei ainakaan kestäny ![]() ![]() Eli ahtopaineen säätö hytistä, aina Oulussa oli joku liikennevaloissa polkemassa vieressä ja haastamassa.. Pakkohan se sit oli opettaa ![]() Onnea projektiin, mulla on vielä jemmassa YKSI ehjä kone kansineen.. Niitei saa mistään ![]() |
#12
|
||||
|
||||
![]()
juu itellään loppu kans totaalisesti into nuitten sd25 kattilan kansien kanssa.tiätty jos on rahaa ni uus kansi koneistuksineen 800 € että siittä vaa repimään huumorii! kannentiivisteitä kopallinen ja muutama kansi nii saattaa päästä sinne puoleen miljoonaan. oma oli 330 tonnii ajettu ja kannet kurlas jatkuvasti. eli todellinen miesten moottori!
__________________
kötköttimet on kivoja |
#13
|
||||
|
||||
![]()
joo eli ylikuumeneminen tappaa yleensä ottaen kaikki koneet johtuu liian pienestä turbosta ja liian isoista tehoista turboon nähden eli kun pakopainetta on nii vitusti pakolämmöt tulee ongelmaksi ja pakopaine ei paljoo yli ahtojen sais nousta. tolla hiluxin turbolla varmaan ahtojen ollessa 0.8 on jo reilusti yli 1bari pakopainetta varmaan lähemmäs 2baria ja tuosta ylöspäin rupee pakopaine hiipimään niin suureksi että ahdon lisäyksellä ei ole enää mitään merkitystä.. ja tosiaan syyläri pitää olla riittävä vakio varmaan tässä tapauksessa riittää aivan täysin. ja öljy on kanssa isossa roolissa jäähtymiseen ei tarvitse olla jumalattoman kokonen öljyn jäähdytin että saa pidettyy öljyn lämmön kurissa myös liian kuuma öljy menettää voitelu ominaisuutensa joka aiheuttaa herkästi laakeri vikoja jne.. cooleri ehottomasti
![]() ![]() ![]() ![]() ja tuo koneen tyyppi kun on samaltapuolelta hengittävä esikammio ni se tuottaa kyllä paljon lämpöö ![]() Viimeksi muokannut tdi : 19.09.2011 16:23 |
#14
|
||||
|
||||
![]()
pidetään korvan takana nuo lämpö hommat, tarkotuksena olis laittaa vanhakoppasen pajeron välijäähy ja se d4d hiluxin ahdin mistä oli aikasemmin puhetta ja maltillisilla ahdoilla...
eli mitään äly tehoja ei olla hakemassa...sais ees vääntöä reipaammin...pääsis rekoistakin ohi motarilla... mites muuten noi välitykset eroaa datsuneissa ja nissaneissa,käykö ees keskenään niinku murikat? entä onko laatikoissa eroa? kellään tietoa?
__________________
LaMaas offroad Pohjois-suomen offroad Offroad Oulu Www.Suzuki4x4club.fi www.laplandtrophy.com Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !! |
#15
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Niinkuin Tdi sanoi pakopaineet kasvaa ja pakolämmöt kasvaa liian pienellä ahtimella. Vakio turbo moottorit kestävät kun siellä on ahtoja 0,2-0,5bar. varsinkin kun ollaan tuolla 2,5 litrassa eikä missään volkkarin 1,8 "superturbo"150hp vehkeessä niin se pakokaasun tuotto on pikkusen erillaista ja sen pitää päästä pois koneesta Viimeksi muokannut nbf : 20.09.2011 13:37 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan Nissan Kingcap | t51j2h | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 06.06.2010 16:15 |
Myydään / Vaihdetaan Nissan Kingcap -87 4wd | lisitsin | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 24.02.2010 14:39 |
Myydään nissan kingcap 4x4 | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 01.02.2009 21:51 |
nissan kingcap 4wd -92 b | kalnissan | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 01.12.2007 20:43 |
m nissan kc 2.5sd turbotus setti | juksa | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 05.06.2007 20:55 |