Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.09.2011, 16:17
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

nissan kingcap turbotus?


eli kyseessä on 87vm 2,5 dieseli,,,

on aika nuhanen kulkee vaparina ja tarvis saada ees hitusen lisää voimaa...

eli mikä olis passeli ahdin?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.09.2011, 18:52
hazzinen:n Avatar
hazzinen hazzinen ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 04.01.06
Sijainti: Heinola, Finland.
Viestit: 927
Perusasetus

kait tuo lerssinen sen kertoo kuhan tämän topicin näkee....
__________________
kötköttimet on kivoja
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 17.09.2011, 18:57
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Talking

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hazzinen Näytä viesti
kait tuo lerssinen sen kertoo kuhan tämän topicin näkee....
ok,sitä odotellessa
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 17.09.2011, 20:49
hazzinen:n Avatar
hazzinen hazzinen ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 04.01.06
Sijainti: Heinola, Finland.
Viestit: 927
Perusasetus

http://www.holysmoke.fi/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=7654

tossa vähäsen ja eiköhää tuolt palstalt löydy muutakii asiaan liittyvää
__________________
kötköttimet on kivoja
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 18.09.2011, 12:03
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

SD:tä maltillisesti kutitellen kyllä kestää... Mut mikäli intoutuu ruuvaan enempikin, niin sit alkaa ongelmat tulla eteen. TD-sarjanen kone ois siinä mielessä pareen. Mist tossa Holy Smokenkin jutussa on.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 18.09.2011, 13:46
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jyrden Näytä viesti
SD:tä maltillisesti kutitellen kyllä kestää... Mut mikäli intoutuu ruuvaan enempikin, niin sit alkaa ongelmat tulla eteen. TD-sarjanen kone ois siinä mielessä pareen. Mist tossa Holy Smokenkin jutussa on.


sd kone on kyseessä,,, kaveri kauppasi sopu rahaan 2,4 d4d hiluxin vakio ahdinta... mahtaako semmonen toimia tuossa??? kun mitään äly tehoja ei olla hakemassa,,pikkusen pitäs vaan kulkua parantaa että pääsis ees rekasta ohi noila 31" kumeilla....
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 18.09.2011, 16:07
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.789
Perusasetus

kyllä sillä alkuun pääsee mutta älä ruve ahtoja enempää ruuvvaa mitä vakio hukkaportti antaa, syöttöä vähän isommalle eiköhän noillakin saa kytkimen luistamaan
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 18.09.2011, 16:46
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tdi Näytä viesti
kyllä sillä alkuun pääsee mutta älä ruve ahtoja enempää ruuvvaa mitä vakio hukkaportti antaa, syöttöä vähän isommalle eiköhän noillakin saa kytkimen luistamaan

ok,kiitoksia tästä, siis huomenna ahtimen hakuun,kaverilta valmis setti kaikilla romuilla...

täytyy jossain vaiheessa alotella rojekti topiccia...

jenkeistä tulossa muutenki kaikkea kivaa...kätevä tuo www.rahtiputki.fi firma...
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 18.09.2011, 18:45
hazzinen:n Avatar
hazzinen hazzinen ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 04.01.06
Sijainti: Heinola, Finland.
Viestit: 927
Perusasetus

tilaa samantien tukosampi kytkin, sitä lukennu että vakio levystä tulee sulake välittömästi. oisko ollu cedricin vai terranon levy ku käypi. ja jos tarvetta toiselle sd25 koneelle ni multa löytyy 100 euron hintaan, kansi rikki mutta muuten pitäs olla tikissään
__________________
kötköttimet on kivoja
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 18.09.2011, 20:16
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hazzinen Näytä viesti
tilaa samantien tukosampi kytkin, sitä lukennu että vakio levystä tulee sulake välittömästi. oisko ollu cedricin vai terranon levy ku käypi. ja jos tarvetta toiselle sd25 koneelle ni multa löytyy 100 euron hintaan, kansi rikki mutta muuten pitäs olla tikissään

pidetään se kone homma korvan takana,,, terranon kytkin menee kuulemma pienellä modillä tuohon pikappiin...
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 19.09.2011, 06:37
Lerssinen:n Avatar
Lerssinen Lerssinen ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.03.11
Sijainti: Oulainen
Viestit: 1.907
Perusasetus

Pöh, orkkiskytkin kesti ainakin 144 hp takarattailta ihan luistamatta

SD koneen isoin ongelma on lämpö, toiseksi isoin ongelma on lämpö ja kolmanen ongelman voinee arvata ? Se on lämpö.

Syylärin pitää siis ehdottomasti olla tikissään kun alkaa huuhaileen turbon kanssa, samoten koko J-järjestelmän ettei pääse tulemaan lämpöeroja kanteen (kräks poks halki kuten niistä kaikista).

Neljäs ongelma on vesikanavat


Kuva on nelospytystä ja siinä menee kaks vesikanavaa vierekkäin kuten näet ja huomaa tuosta myös sen että toiseen kanavaan on karannu palopaineet. Tuolle alueelle ei ole kannenpulttia lähistöllä joten olet onnesi nojassa onko syl. putki tarpeeksi koholla eikä ns "painunut kellariin".. Jos enempi hifistelee niin nuo kannattais putkittaa dekkitasosta ylöspäin..

1, 2, 3 ongelma muodostaa sitten tällaisia hiushalkeamia


Tuo alkaa jo haitata

Mulla olis paljonkin tarinaa aiheesta mutta fiilistellään jokusella kuvalla vielä, siinä vilahtelee koneet numero 2 ja 3 yms.. (kuvat on kivoja ja serverillä oli vielä tallessa jokunen vanha.)













Mutta mutta, en minä sano etteikö se vois kestää turbottelun.. Mulla ei ainakaan kestäny Tosin jotenkin luulen että kyseessä oli kuskin kaasujalka sekä


Eli ahtopaineen säätö hytistä, aina Oulussa oli joku liikennevaloissa polkemassa vieressä ja haastamassa.. Pakkohan se sit oli opettaa

Onnea projektiin, mulla on vielä jemmassa YKSI ehjä kone kansineen.. Niitei saa mistään
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 19.09.2011, 14:50
hazzinen:n Avatar
hazzinen hazzinen ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 04.01.06
Sijainti: Heinola, Finland.
Viestit: 927
Perusasetus

juu itellään loppu kans totaalisesti into nuitten sd25 kattilan kansien kanssa.tiätty jos on rahaa ni uus kansi koneistuksineen 800 € että siittä vaa repimään huumorii! kannentiivisteitä kopallinen ja muutama kansi nii saattaa päästä sinne puoleen miljoonaan. oma oli 330 tonnii ajettu ja kannet kurlas jatkuvasti. eli todellinen miesten moottori!
__________________
kötköttimet on kivoja
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 19.09.2011, 16:19
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.789
Perusasetus

joo eli ylikuumeneminen tappaa yleensä ottaen kaikki koneet johtuu liian pienestä turbosta ja liian isoista tehoista turboon nähden eli kun pakopainetta on nii vitusti pakolämmöt tulee ongelmaksi ja pakopaine ei paljoo yli ahtojen sais nousta. tolla hiluxin turbolla varmaan ahtojen ollessa 0.8 on jo reilusti yli 1bari pakopainetta varmaan lähemmäs 2baria ja tuosta ylöspäin rupee pakopaine hiipimään niin suureksi että ahdon lisäyksellä ei ole enää mitään merkitystä.. ja tosiaan syyläri pitää olla riittävä vakio varmaan tässä tapauksessa riittää aivan täysin. ja öljy on kanssa isossa roolissa jäähtymiseen ei tarvitse olla jumalattoman kokonen öljyn jäähdytin että saa pidettyy öljyn lämmön kurissa myös liian kuuma öljy menettää voitelu ominaisuutensa joka aiheuttaa herkästi laakeri vikoja jne.. cooleri ehottomasti kohtuus kaikessa tuosta kytkimen kestosta verrattuna takavetoseen ni nelevetosessa on kyllä niin paljo lujemmalla isommilla renkailla, painolla ja ku melkein kaikkia neljää pyörää pitäs pyörittää jossai rapakossa. hyvä siit tulee

ja tuo koneen tyyppi kun on samaltapuolelta hengittävä esikammio ni se tuottaa kyllä paljon lämpöö

Viimeksi muokannut tdi : 19.09.2011 16:23
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 19.09.2011, 18:17
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Talking

pidetään korvan takana nuo lämpö hommat, tarkotuksena olis laittaa vanhakoppasen pajeron välijäähy ja se d4d hiluxin ahdin mistä oli aikasemmin puhetta ja maltillisilla ahdoilla...

eli mitään äly tehoja ei olla hakemassa...sais ees vääntöä reipaammin...pääsis rekoistakin ohi motarilla...


mites muuten noi välitykset eroaa datsuneissa ja nissaneissa,käykö ees keskenään niinku murikat? entä onko laatikoissa eroa? kellään tietoa?
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 20.09.2011, 04:17
nbf:n Avatar
nbf nbf ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 13.07.11
Sijainti: jns
Viestit: 388
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja cybress Näytä viesti
pidetään korvan takana nuo lämpö hommat, tarkotuksena olis laittaa vanhakoppasen pajeron välijäähy ja se d4d hiluxin ahdin mistä oli aikasemmin puhetta ja maltillisilla ahdoilla...

eli mitään äly tehoja ei olla hakemassa...sais ees vääntöä reipaammin...pääsis rekoistakin ohi motarilla...


mites muuten noi välitykset eroaa datsuneissa ja nissaneissa,käykö ees keskenään niinku murikat? entä onko laatikoissa eroa? kellään tietoa?
Laita isompi turbo!!!! Ootko koetellu survoa 3dl lasipurkkiin kokonaista kalkkunaa? Se on myös ahtamista ja miten siinä käy? Jompikumpi hajoaa purkki tai kalkkuna tai molemmat. Toivottavasti oli riittävän selkeä metafora

Niinkuin Tdi sanoi pakopaineet kasvaa ja pakolämmöt kasvaa liian pienellä
ahtimella. Vakio turbo moottorit kestävät kun siellä on ahtoja 0,2-0,5bar. varsinkin kun ollaan tuolla 2,5 litrassa eikä missään volkkarin 1,8 "superturbo"150hp vehkeessä niin se pakokaasun tuotto on pikkusen erillaista ja sen pitää päästä pois koneesta

Viimeksi muokannut nbf : 20.09.2011 13:37
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan Nissan Kingcap t51j2h O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 06.06.2010 16:15
Myydään / Vaihdetaan Nissan Kingcap -87 4wd lisitsin O/M/V Ajoneuvot 2 24.02.2010 14:39
Myydään nissan kingcap 4x4 Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 3 01.02.2009 21:51
nissan kingcap 4wd -92 b kalnissan Tekniikka & Jutustelu 17 01.12.2007 20:43
m nissan kc 2.5sd turbotus setti juksa O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 05.06.2007 20:55


Sivu luotu: 08:54 (GMT +2).