Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   nissan kingcap turbotus? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=88499)

cybress 17.09.2011 16:17

nissan kingcap turbotus?
 
eli kyseessä on 87vm 2,5 dieseli,,,

on aika nuhanen kulkee vaparina ja tarvis saada ees hitusen lisää voimaa...

eli mikä olis passeli ahdin?

hazzinen 17.09.2011 18:52

kait tuo lerssinen sen kertoo kuhan tämän topicin näkee....

cybress 17.09.2011 18:57

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja hazzinen (Viesti 800194)
kait tuo lerssinen sen kertoo kuhan tämän topicin näkee....

ok,sitä odotellessa

hazzinen 17.09.2011 20:49

http://www.holysmoke.fi/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=7654

tossa vähäsen ja eiköhää tuolt palstalt löydy muutakii asiaan liittyvää

jyrden 18.09.2011 12:03

SD:tä maltillisesti kutitellen kyllä kestää... Mut mikäli intoutuu ruuvaan enempikin, niin sit alkaa ongelmat tulla eteen. TD-sarjanen kone ois siinä mielessä pareen. Mist tossa Holy Smokenkin jutussa on.

cybress 18.09.2011 13:46

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jyrden (Viesti 800389)
SD:tä maltillisesti kutitellen kyllä kestää... Mut mikäli intoutuu ruuvaan enempikin, niin sit alkaa ongelmat tulla eteen. TD-sarjanen kone ois siinä mielessä pareen. Mist tossa Holy Smokenkin jutussa on.



sd kone on kyseessä,,, kaveri kauppasi sopu rahaan 2,4 d4d hiluxin vakio ahdinta... mahtaako semmonen toimia tuossa??? kun mitään äly tehoja ei olla hakemassa,,pikkusen pitäs vaan kulkua parantaa että pääsis ees rekasta ohi noila 31" kumeilla....

tdi 18.09.2011 16:07

kyllä sillä alkuun pääsee mutta älä ruve ahtoja enempää ruuvvaa mitä vakio hukkaportti antaa, syöttöä vähän isommalle eiköhän noillakin saa kytkimen luistamaan :D

cybress 18.09.2011 16:46

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tdi (Viesti 800450)
kyllä sillä alkuun pääsee mutta älä ruve ahtoja enempää ruuvvaa mitä vakio hukkaportti antaa, syöttöä vähän isommalle eiköhän noillakin saa kytkimen luistamaan :D


ok,kiitoksia tästä, siis huomenna ahtimen hakuun,kaverilta valmis setti kaikilla romuilla...

täytyy jossain vaiheessa alotella rojekti topiccia...

jenkeistä tulossa muutenki kaikkea kivaa...kätevä tuo www.rahtiputki.fi firma...

hazzinen 18.09.2011 18:45

tilaa samantien tukosampi kytkin, sitä lukennu että vakio levystä tulee sulake välittömästi. oisko ollu cedricin vai terranon levy ku käypi. ja jos tarvetta toiselle sd25 koneelle ni multa löytyy 100 euron hintaan, kansi rikki mutta muuten pitäs olla tikissään

cybress 18.09.2011 20:16

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja hazzinen (Viesti 800526)
tilaa samantien tukosampi kytkin, sitä lukennu että vakio levystä tulee sulake välittömästi. oisko ollu cedricin vai terranon levy ku käypi. ja jos tarvetta toiselle sd25 koneelle ni multa löytyy 100 euron hintaan, kansi rikki mutta muuten pitäs olla tikissään


pidetään se kone homma korvan takana,,, terranon kytkin menee kuulemma pienellä modillä tuohon pikappiin...

Lerssinen 19.09.2011 06:37

Pöh, orkkiskytkin kesti ainakin 144 hp takarattailta ihan luistamatta :)

SD koneen isoin ongelma on lämpö, toiseksi isoin ongelma on lämpö ja kolmanen ongelman voinee arvata ? Se on lämpö.

Syylärin pitää siis ehdottomasti olla tikissään kun alkaa huuhaileen turbon kanssa, samoten koko J-järjestelmän ettei pääse tulemaan lämpöeroja kanteen (kräks poks halki kuten niistä kaikista).

Neljäs ongelma on vesikanavat
http://www.kotinet.com/ari.leskinen/...uksman/syy.jpg

Kuva on nelospytystä ja siinä menee kaks vesikanavaa vierekkäin kuten näet ja huomaa tuosta myös sen että toiseen kanavaan on karannu palopaineet. Tuolle alueelle ei ole kannenpulttia lähistöllä joten olet onnesi nojassa onko syl. putki tarpeeksi koholla eikä ns "painunut kellariin".. Jos enempi hifistelee niin nuo kannattais putkittaa dekkitasosta ylöspäin..

1, 2, 3 ongelma muodostaa sitten tällaisia hiushalkeamia :D
http://www.kotinet.com/ari.leskinen/.../antiboost.JPG

Tuo alkaa jo haitata

Mulla olis paljonkin tarinaa aiheesta mutta fiilistellään jokusella kuvalla vielä, siinä vilahtelee koneet numero 2 ja 3 yms.. (kuvat on kivoja ja serverillä oli vielä tallessa jokunen vanha.)

http://www.kotinet.com/ari.leskinen/...o/konepois.jpg

http://www.kotinet.com/ari.leskinen/...o/tiiviste.jpg

http://www.kotinet.com/ari.leskinen/...ihto/kirja.jpg

http://www.kotinet.com/ari.leskinen/...man/dejavu.jpg

http://www.kotinet.com/ari.leskinen/...muutaromua.jpg

http://www.kotinet.com/ari.leskinen/...to/letkuja.jpg

Mutta mutta, en minä sano etteikö se vois kestää turbottelun.. Mulla ei ainakaan kestäny :D Tosin jotenkin luulen että kyseessä oli kuskin kaasujalka sekä
http://www.kotinet.com/ari.leskinen/...leri/boost.jpg

Eli ahtopaineen säätö hytistä, aina Oulussa oli joku liikennevaloissa polkemassa vieressä ja haastamassa.. Pakkohan se sit oli opettaa :o

Onnea projektiin, mulla on vielä jemmassa YKSI ehjä kone kansineen.. Niitei saa mistään :rolleyes:

hazzinen 19.09.2011 14:50

juu itellään loppu kans totaalisesti into nuitten sd25 kattilan kansien kanssa.tiätty jos on rahaa ni uus kansi koneistuksineen 800 € että siittä vaa repimään huumorii! kannentiivisteitä kopallinen ja muutama kansi nii saattaa päästä sinne puoleen miljoonaan. oma oli 330 tonnii ajettu ja kannet kurlas jatkuvasti. eli todellinen miesten moottori!

tdi 19.09.2011 16:19

joo eli ylikuumeneminen tappaa yleensä ottaen kaikki koneet johtuu liian pienestä turbosta ja liian isoista tehoista turboon nähden eli kun pakopainetta on nii vitusti pakolämmöt tulee ongelmaksi ja pakopaine ei paljoo yli ahtojen sais nousta. tolla hiluxin turbolla varmaan ahtojen ollessa 0.8 on jo reilusti yli 1bari pakopainetta varmaan lähemmäs 2baria ja tuosta ylöspäin rupee pakopaine hiipimään niin suureksi että ahdon lisäyksellä ei ole enää mitään merkitystä.. ja tosiaan syyläri pitää olla riittävä vakio varmaan tässä tapauksessa riittää aivan täysin. ja öljy on kanssa isossa roolissa jäähtymiseen ei tarvitse olla jumalattoman kokonen öljyn jäähdytin että saa pidettyy öljyn lämmön kurissa myös liian kuuma öljy menettää voitelu ominaisuutensa joka aiheuttaa herkästi laakeri vikoja jne.. cooleri ehottomasti :D kohtuus kaikessa:rolleyes: tuosta kytkimen kestosta verrattuna takavetoseen ni nelevetosessa on kyllä niin paljo lujemmalla isommilla renkailla, painolla ja ku melkein kaikkia neljää pyörää pitäs pyörittää jossai rapakossa.:D hyvä siit tulee ;)

ja tuo koneen tyyppi kun on samaltapuolelta hengittävä esikammio ni se tuottaa kyllä paljon lämpöö :D

cybress 19.09.2011 18:17

pidetään korvan takana nuo lämpö hommat, tarkotuksena olis laittaa vanhakoppasen pajeron välijäähy ja se d4d hiluxin ahdin mistä oli aikasemmin puhetta ja maltillisilla ahdoilla...

eli mitään äly tehoja ei olla hakemassa...sais ees vääntöä reipaammin...pääsis rekoistakin ohi motarilla...


mites muuten noi välitykset eroaa datsuneissa ja nissaneissa,käykö ees keskenään niinku murikat? entä onko laatikoissa eroa? kellään tietoa?

nbf 20.09.2011 04:17

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja cybress (Viesti 800873)
pidetään korvan takana nuo lämpö hommat, tarkotuksena olis laittaa vanhakoppasen pajeron välijäähy ja se d4d hiluxin ahdin mistä oli aikasemmin puhetta ja maltillisilla ahdoilla...

eli mitään äly tehoja ei olla hakemassa...sais ees vääntöä reipaammin...pääsis rekoistakin ohi motarilla...


mites muuten noi välitykset eroaa datsuneissa ja nissaneissa,käykö ees keskenään niinku murikat? entä onko laatikoissa eroa? kellään tietoa?

Laita isompi turbo!!!! Ootko koetellu survoa 3dl lasipurkkiin kokonaista kalkkunaa? Se on myös ahtamista ja miten siinä käy? Jompikumpi hajoaa purkki tai kalkkuna tai molemmat. Toivottavasti oli riittävän selkeä metafora :D

Niinkuin Tdi sanoi pakopaineet kasvaa ja pakolämmöt kasvaa liian pienellä
ahtimella. Vakio turbo moottorit kestävät kun siellä on ahtoja 0,2-0,5bar. varsinkin kun ollaan tuolla 2,5 litrassa eikä missään volkkarin 1,8 "superturbo"150hp vehkeessä niin se pakokaasun tuotto on pikkusen erillaista ja sen pitää päästä pois koneesta


Sivu luotu: 20:08 (GMT +2).