Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 29.05.2011, 20:20
Pörö:n Avatar
Pörö Pörö ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.06
Sijainti: Lappi TL
Viestit: 2.028
Perusasetus

Kansivika vai mikä??


Olis tollanen dilemma tulossa hoitoon, eli tdi moottori joka työntää vettä jäähdyttäjästä ulos.
Isoja kuplia mukana jotka ei haise pakokaasulle, <--noita kuplia ei tule jatkuvalla syötöllä
pakokaasu ei haise glygoolille eikä ole harmaata,
lämppäristä tulee lämmintä,
kone käy nätisti,
veden pinta nousee kierrosten mukaan tulvimiseen saakka,
lämmöt ei nouse normaalia korkeemmalle.

Voisko jumittava termostaatti tehdä tollasta, termari on meinaan alavesiletkussa ja veden kierto suunta on juurikin alavesiletkusta lohkoon.

Vai mikäkö??

Terv. hämmentynyt pörönen

__________________
PERKELE!
Lahjattomat lukottaa
Pääsponsori---> Joki-Pub
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 29.05.2011, 20:23
Heikki L:n Avatar
Heikki L Heikki L ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.09.04
Sijainti: pornainen, Finland.
Viestit: 2.692
Perusasetus

Appiukon audissa sama vika, vaihdettu vesipumppu eikävika hävinny, puhko lämppärin kennonkin ennen kuin uskottiin että oli termari.
termarin vaihdon jälkeen hävis.
Oli tosin bensa kone mutta vag konsernia kuitenkin..
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 30.05.2011, 06:17
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

ja jos VAG veheksiä, niin se paisuntasäiliö kans on yks pe..ele tekemään tollasia...
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 29.08.2011, 09:30
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.381
Perusasetus

Miksi termari on alhaalla?


Onko siihen termarin paikkaan alavesiletkussa joku ihan aikuisten oikeasti perusteltu tekninen syy, paremmuus ylätermariin nähden? Ainakin noissa volsuissa sitä näkyy olevan. Voi se toki olla joku kokoonpanoa helpottava juttu, mutta onko taustalla joku fiksumpi idea, mitä tyhmempi rasvanäppi ei vaan tajua.

On aika v-mäinen homma vaihtaa jäähdytysneste keppana-golffiin/ventoon (1.8 ainakin) kun alakautta joutuu purkamaan pois tehostimen pumpun jalkoineen ja vielä sen pumpun jalan asennustelineen (2-osainen kiinnitys), että saa tarpeeksi tilaa termarikotelon irroittamiseksi. Lohkoon jää vedet sisään muuten, eli noin puolet kokonaismäärästä.

Noissa VW:n 1.8 SPI koneissa on laturi, vesipumppu ja tehostajan pumppu koottu monesta eri osasta paketiksi, joka on pultattu lohkoon. Vesipumppu ja sen kyljessä oleva termari on sitten siellä muiden alla piilossa. Onneksi sentään noita pumppuja pyöritetään kiila- ja moniurahihnalla, eikä jakoremmillä - pysyy jakopää yksinkertaisempana.
__________________
Jukka
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 29.08.2011, 10:16
Nostokurki:n Avatar
Nostokurki Nostokurki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.09.09
Sijainti: Siilinjärvi, pohjois-savo, Suomi
Viestit: 1.310
Perusasetus

jäähdytysjärjestelmässä on ilmaa ja todennäköisesti myös paisari tai sen korkki viallinen.
__________________
Kuka muka on niin laiska, että jättää lauseen ke
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Kansivika vai normaalia? JariKoo Tekniikka & Jutustelu 9 28.03.2009 07:23
2 C-T kansivika? HDJ-80 Tekniikka & Jutustelu 2 13.05.2007 18:06
M: Daihatsu Rocky 2,8 D -89 (kansivika) O/M/V Ajoneuvot 3 26.12.2006 11:09
tunnistus apua, mikä vinssi mikä kartaani? Hiprakka Tekniikka & Jutustelu 12 03.12.2005 18:30
Koteloa vaihdettaessa mikä kestää ja mikä hajoaa mika Hardware 0 26.12.2001 14:04


Sivu luotu: 15:48 (GMT +2).