![]() |
Kansivika vai mikä??
Olis tollanen dilemma tulossa hoitoon, eli tdi moottori joka työntää vettä jäähdyttäjästä ulos.
Isoja kuplia mukana jotka ei haise pakokaasulle, <--noita kuplia ei tule jatkuvalla syötöllä pakokaasu ei haise glygoolille eikä ole harmaata, lämppäristä tulee lämmintä, kone käy nätisti, veden pinta nousee kierrosten mukaan tulvimiseen saakka, lämmöt ei nouse normaalia korkeemmalle. Voisko jumittava termostaatti tehdä tollasta, termari on meinaan alavesiletkussa ja veden kierto suunta on juurikin alavesiletkusta lohkoon. Vai mikäkö?? Terv. hämmentynyt pörönen |
Appiukon audissa sama vika, vaihdettu vesipumppu eikävika hävinny, puhko lämppärin kennonkin ennen kuin uskottiin että oli termari.
termarin vaihdon jälkeen hävis. Oli tosin bensa kone mutta vag konsernia kuitenkin.. |
ja jos VAG veheksiä, niin se paisuntasäiliö kans on yks pe..ele tekemään tollasia...
|
Miksi termari on alhaalla?
Onko siihen termarin paikkaan alavesiletkussa joku ihan aikuisten oikeasti perusteltu tekninen syy, paremmuus ylätermariin nähden? Ainakin noissa volsuissa sitä näkyy olevan. Voi se toki olla joku kokoonpanoa helpottava juttu, mutta onko taustalla joku fiksumpi idea, mitä tyhmempi rasvanäppi ei vaan tajua.
On aika v-mäinen homma vaihtaa jäähdytysneste keppana-golffiin/ventoon (1.8 ainakin) kun alakautta joutuu purkamaan pois tehostimen pumpun jalkoineen ja vielä sen pumpun jalan asennustelineen (2-osainen kiinnitys), että saa tarpeeksi tilaa termarikotelon irroittamiseksi. Lohkoon jää vedet sisään muuten, eli noin puolet kokonaismäärästä. Noissa VW:n 1.8 SPI koneissa on laturi, vesipumppu ja tehostajan pumppu koottu monesta eri osasta paketiksi, joka on pultattu lohkoon. Vesipumppu ja sen kyljessä oleva termari on sitten siellä muiden alla piilossa. Onneksi sentään noita pumppuja pyöritetään kiila- ja moniurahihnalla, eikä jakoremmillä - pysyy jakopää yksinkertaisempana. |
jäähdytysjärjestelmässä on ilmaa ja todennäköisesti myös paisari tai sen korkki viallinen. :)
|
Sivu luotu: 16:04 (GMT +2). |