Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 11.08.2011, 21:03
make 65 make 65 ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 11.08.11
Sijainti: uusikaupunki
Viestit: 8
Perusasetus

vitaran tärinä


mulla v2000 vitara v6,joka tärisee ajosssa.renkaaat on pois suljettu.iskarit
vaidettu ja kallistuksen vakaajat vaihdettu.tärinä on pahempi/parempi eri tiepinnoilla.myös taka jouset vaihdettu.tärinä ei tunnu ohjauksessa.mistä aletaan vikaa hakea

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 11.08.2011, 22:04
Fruehauf-CJ Fruehauf-CJ ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 13.09.05
Sijainti: Rämpsälä, Finland.
Viestit: 604
Perusasetus

Veikataan, että taka-akselilta
Onks Vitaroissa takana rumpujarrut ja oikein säädetty?
Kuluneet rummut?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 11.08.2011, 22:10
MakeG:n Avatar
MakeG MakeG ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.08.09
Sijainti: Hyvinkää
Viestit: 140
Perusasetus

Takarummut vois olla hyvä tosiaan kattoa. Jos ne on soikhiot...
Se tulee kanssa heti mieleen.
Tärinääkin on tietty monenlaista.
Nopeutuuko tärinä ajonopeuden mukaan vai tuleeko se tietyssä nopeudessa esiin?
Renkaat oli poissuljettu mutta entäs vanteet?
Voi olla kaukaa keksittyä mutta auttaisko nelipyöräsuuntaus tohon mitään?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 12.08.2011, 14:33
make 65 make 65 ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 11.08.11
Sijainti: uusikaupunki
Viestit: 8
Perusasetus

vitara v6


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja make 65 Näytä viesti
mulla v2000 vitara v6,joka tärisee ajosssa.renkaaat on pois suljettu.iskarit
vaidettu ja kallistuksen vakaajat vaihdettu.tärinä on pahempi/parempi eri tiepinnoilla.myös taka jouset vaihdettu.tärinä ei tunnu ohjauksessa.mistä aletaan vikaa hakea
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MakeG Näytä viesti
Takarummut vois olla hyvä tosiaan kattoa. Jos ne on soikhiot...
Se tulee kanssa heti mieleen.
Tärinääkin on tietty monenlaista.
Nopeutuuko tärinä ajonopeuden mukaan vai tuleeko se tietyssä nopeudessa esiin?
Renkaat oli poissuljettu mutta entäs vanteet?
Voi olla kaukaa keksittyä mutta auttaisko nelipyöräsuuntaus tohon mitään?
kulmat on säädetty ja vanteet vaihdettu.en ole varma mutta jotenkin tuntuu
että tärinä tulisi etupäästä.se alkaa jo alhaisessa nopeudessa ja ja pahimmillaan on 85km/h.jos on kärryt peräässä vika tuntuu pahemmalta.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 12.08.2011, 14:41
0201346 0201346 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 21.09.10
Sijainti: Imatra
Viestit: 311
Perusasetus

onha kardaanin ristikot kondiksessa, ja mis asennossa napalukot, jos auki ni häviääkö?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 12.08.2011, 14:56
make 65 make 65 ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 11.08.11
Sijainti: uusikaupunki
Viestit: 8
Perusasetus

auto ollut pukeilla ja laitettu käyntiin jolloin yritettiin hakea tärinä kohtaa.
tärinä tuntui noin 80km/h vauhdissa kajuutassa mutta pohjasta /alustasta ei
löytynyt tärinäkohtaa.ainoastaan vasen takarenkaassa pystyheittoa.sekin vaihdettiin mutta ei auttanut.semmoinen fiba kävi ettei huomattu koittaa neliveto päällä.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 12.08.2011, 21:30
make 65 make 65 ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 11.08.11
Sijainti: uusikaupunki
Viestit: 8
Perusasetus

mites toi napalukon toiminta todetaan.ohjaus kyllä keventyy ottaessa 4-vedon
pois päältä.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 12.08.2011, 21:52
H&K:n Avatar
H&K H&K ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.10.05
Sijainti: kuusisto, Finland
Viestit: 2.618
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja make 65 Näytä viesti
mites toi napalukon toiminta todetaan..
Kytke jakolaatikosta neliveto päälle, laita molemmista etunavoista napalukko päälle ja nosta tunkilla jompaa kumpaa etukulmaa ylös niin paljon että ainoostaan sen puolen eturengas on ylhäällä. Jos pyörii vapaasti ja sen puolen etuvetari ei pyöri niin vika on sen puolen napalukossa, jos pyörii nahkeasti niin että toisenkin puolen vetari pyörii niin vika on toisen puolen napalukossa. Jos ei pyöri lainkaan niin vika ei ole napalukossa.

T: Jussi
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 14.08.2011, 09:52
make 65 make 65 ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 11.08.11
Sijainti: uusikaupunki
Viestit: 8
Perusasetus

onkohan mulla automaattiset lukot.mutta testasin sun ohjeilla ja vetari pyöri
kun pyöritin pyörää ,mut hiukan rahnas tödennäköisesti jarrulevystä.tämän puolen satulakin on uusittu ja vika ilmeni jo ennen sitä.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 14.08.2011, 18:04
make 65 make 65 ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 11.08.11
Sijainti: uusikaupunki
Viestit: 8
Perusasetus

voisko etujarrulevyt olla kierot,kun tuntuu lämpee aika paljon ilman jarrutteluakin.toiselta puolelta vaihdettiin satula ku oli ihan jumissa koko
paketti
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 15.08.2011, 05:58
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.242
Perusasetus

Voi olla levykin kiero. Ja se saattaa tuntua polkimessakin jarrua painettaessa.

En tiiä suzukista mutta nykyään "napa" lukko joka on oikeammin mekaaninen kytkin,voi olla myös siellä etuperässä sisällä ja sillä kytketään toinen vetoakseli irti tasauspyörästöstä jolloin vetoakseleita lukuunottamatta muut etuvedon voimansiirron osat ei pyöri.

Ja se perinteinen napalukko on siinä pyörän navassa ja sillä irroitetaan se pyörä vetoakselista eli silloin ei mukana pyöri mitään.

Vai olikos tuo vitara peräti jatkuva nelikko???
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 20.08.2011, 08:35
make 65 make 65 ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 11.08.11
Sijainti: uusikaupunki
Viestit: 8
Perusasetus

no niin jarrulvyt ja palat vaihdettu ei tärinä loppunut. etu kardaanissa pientä
väljyyttä molemmissa päissä,mutta eihän se pyöri takavedolla ajaeessa.
entä pitääkö vetuvetarin pyöriä kun nostaa kulman ylös ja pyörittää rengasta
takaveto päällä.voisko se johtua automaattilaatikosta tai jakolaatikosta.ja onko tässä joku tahdistin etupereään.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Nissan Patrol 2.8td -90 tärinä patrol4x4 Tekniikka & Jutustelu 7 25.06.2010 16:36
mersu 300gd tärinä eyeless Tekniikka & Jutustelu 4 15.04.2009 21:40
Gr:n tärinä Tekniikka & Jutustelu 11 19.04.2008 17:12
xj:n tärinä..... timppa253 Tekniikka & Jutustelu 1 14.01.2007 23:54
Rockyn tärinä nelivedolla dieselmoottori Tekniikka & Jutustelu 9 28.11.2005 07:41


Sivu luotu: 19:15 (GMT +2).