Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 28.06.2011, 21:15
Angelo:n Avatar
Angelo Angelo ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 11.05.08
Sijainti: Hyvinkää
Viestit: 670
Perusasetus

Arb sopivuus lantikkaan


Oliko jossain sellainen taulukko arb lukoista? Tarkoitus olis valjastaa salisburyt lukoilla, muutama putiikki tarjoaa eri lukkoja eteen. Kaiken lisäksi täyttä varmuutta ei akselin alkuperästä ole. Versioita on lehtijousilla, kierrejousilla ja forward control akseli. Kaikissa jotain pientä eroa.

Rd 20 on sopiva taakse, joku tarjosi samaa myös eteen. Salisbury on kumminkin periaatteessa dana 60, jos olisi taulukko niin voisi mitata ja verrata mittoja arbbeihin. Mutta oliko jotain taulukkoa?

Detroittia katsoin kanssa, mut ne ei taida toimia kuin toiseen suuntaan. Ashcroft teki vahvemman lukon arbin tilalle, mutta salisburyyn sitä ei saa. Onko muita ehdotuksia?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 28.06.2011, 22:25
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.242
Perusasetus

Dana 60?


Varmaan neuvoisivat Arbilta ku pommittas sihen suuntaan,oiskohan ollu ihan www.ARB.com.au se osote. Uteliaisuudesta kysynkin,onko Lantikan akseleilla jotain tekemistä Danan kanssa? Kuinka paksu on Rangen/lantikan vetari?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 28.06.2011, 22:43
Angelo:n Avatar
Angelo Angelo ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 11.05.08
Sijainti: Hyvinkää
Viestit: 670
Perusasetus

Joo, pitää laittaa sinne postia.

Lantikan omat akselit ei ole sukua danalle. Salisbury on dana 60 akseli jota on valmistettu(yllätys yllätys) salisburyssä dana spicer lisessillä, vahvempia akseleita kaipaaviin malleihin. Series 109", forward control, Defender 110", 130" ja muutama muu malli. Kuoret ilmeisesti aika samat, sisä osat hieman erillaisia. Lantikassa 24 booria, leveys saattaa olla eri. Vetari on tuossa tallissa lattialla, vois mittailla vaikka huomenna.

Salisbury on tehnyt noita Volvon akseleitakin, 202, 303 ainakin. Pitäis löytää joku arkisto mistä näkis kaikki.

Jenkeissä oli joku paja mikä laittaa dana murikan, 35 booriset vetarit ja mainostaa niitä pommin varmoina. Hintaa ainakin oli pommin verran..
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 28.06.2011, 22:34
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Jos sais mitattua lautaspyörän sijainnin suhteessa poskilaakereihin sekä poskilaakerien mitat ja vielä verrattua johonkin, niin eikös siitä selviäis? Tai kertoisko pelkästään välitys sen, mistä vehkeestä akseli on?
Ja detroit on kyllä lukossa molempiin suuntiin ja saattais sopia kaikkiin roverin salisburyihin koska tasauspyörästön kuoret pysyy ennallaan?
Ja muistikuvat kertois että roverissa käytetty salisbury on dana60 kokoluokkaa, vaikkakin vetarit on ohkasemmat. Ja lukoton tasauspyörästö olis jopa vahvempi, koska on tehty neljällä pikkurattaalla vs. danan kaksi?
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 28.06.2011, 22:51
Angelo:n Avatar
Angelo Angelo ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 11.05.08
Sijainti: Hyvinkää
Viestit: 670
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja baxxter Näytä viesti
Jos sais mitattua lautaspyörän sijainnin suhteessa poskilaakereihin sekä poskilaakerien mitat ja vielä verrattua johonkin, niin eikös siitä selviäis? Tai kertoisko pelkästään välitys sen, mistä vehkeestä akseli on?
Ja detroit on kyllä lukossa molempiin suuntiin ja saattais sopia kaikkiin roverin salisburyihin koska tasauspyörästön kuoret pysyy ennallaan?
Ja muistikuvat kertois että roverissa käytetty salisbury on dana60 kokoluokkaa, vaikkakin vetarit on ohkasemmat. Ja lukoton tasauspyörästö olis jopa vahvempi, koska on tehty neljällä pikkurattaalla vs. danan kaksi?
Välitys on 3.54, eli Rover vakio. Sen puolesta olis defenderistä. (niin kuin pitikin) Ja toi Detroit vinkki on hyvä, ne kun on huomattavasti huokeempia. Katselin vaan itse että ne kierukat kiristyy vaan toiseen suuntaan.? Mutta kun en ole käsissä hypistellyt, niin mistä sitä tietää. Mitat saa kyllä, kun purkaa. Mut mihin niitä vertaa?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 28.06.2011, 23:02
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Angelo Näytä viesti
Välitys on 3.54, eli Rover vakio. Sen puolesta olis defenderistä. (niin kuin pitikin) Ja toi Detroit vinkki on hyvä, ne kun on huomattavasti huokeempia. Katselin vaan itse että ne kierukat kiristyy vaan toiseen suuntaan.? Mutta kun en ole käsissä hypistellyt, niin mistä sitä tietää. Mitat saa kyllä, kun purkaa. Mut mihin niitä vertaa?
Mahtaisko kaikissa salisburyissä olla samat poskilaakerit? Jos on, niin ero on lautaspyörän kiinnityspinnan offset, ainakin rover-akseleissa tämä mitta on eri riippuen siitä onko tasauspyörästö rangesta vai serieksestä. Ja vielä niin päin että rangen perään saa serieksen välityksen spacerillä, mutta toisinpäin ei onnistu.
En nyt ihan heti ainakaan käsitä mitä kierukoita detroitissa olis, mutta lukossa se on molempiin suuntiin. Jopa sen verran tukevasti etten välttämättä eteen laittais? (Niinkuin valmistajakin sanoo, ainakin jos on käytössä jatkuva neliveto)
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 28.06.2011, 23:29
Angelo:n Avatar
Angelo Angelo ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 11.05.08
Sijainti: Hyvinkää
Viestit: 670
Perusasetus

No tuossa TrueTrackissä ainakin on noita mato rattaita, vai mitä ne nyt onkaan.

http://www.eaton.com/EatonCom/Produc...trac/index.htm
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 29.06.2011, 06:37
maddis maddis ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.11.09
Sijainti: Ylöjärvi
Viestit: 504
Perusasetus

Tuohan käsittääkseni vastaa Torsenia? Sen minkä itse käsitän Detroit Lockerina vetää aina vähintään hitaamman renkaan mukaan. Rengas voi pyöriä nopeammin kuin toinen, mutta ei voi käydä kuten torsenissa että toinen pyörä sutii ja toinen on pyörimättä.

Kunhan mutuilen.

Tämä lienee se 'oikea' Detroit Locker?

Viimeksi muokannut maddis : 29.06.2011 06:39 Perustelu: Linkki
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Lantikkaan varaosia Mikki O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 28.09.2011 09:41
O: 9.00-16 renkaat lantikkaan MOGGI O/M/V Renkaat ja vanteet 1 01.05.2008 23:39
Lantikkaan kaarilevikeet Tekniikka & Jutustelu 3 12.02.2006 17:15
O: lantikkaan kone O/M/V Muut 5 16.01.2006 22:09
O : Lantikkaan -74 kesärenkaat 15 " O/M/V Muut 0 24.03.2005 09:36


Sivu luotu: 21:39 (GMT +2).