Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 05.06.2011, 22:29
Lalli bj40:n Avatar
Lalli bj40 Lalli bj40 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 25.08.10
Sijainti: Alajärvi Finland
Viestit: 605
Perusasetus

etuakselin asennusta painajainen


tarkotuksena oli laittaa lj:n suorat varret etuakselille ja vielä akselin päälle se ei oikeen vaan onnistunu ja 4x4 labsin varret joilla raidetanko akselin takapuolelle




pahasti tuli tielle tuo öljypohja eli jos meinaa laittaa pitää akselia siirtää eteenpäin 10cm


se on muuten noin 7mm lyhkäsempi tuo suora varsi mitä koukku malli



niin ja jos tässä autossa vie akselia 10cm eteenpäin pohjaan lyönnissä osuu tehostajaan



niin ja tehostajaa ei voi viedä eteenpäin koska 1cm väli nyt vinssin moottoriin




että sellanen asennuspäivä oisko jollakin ideoita

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 05.06.2011, 22:40
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.212
Perusasetus

Nii mikä tuossa ny meni pieleen kun ei kuvista selviä.???

Se että niitä raidetako taakse systeemejä yritetään asentaa raidetanko edessä malliin????

Ja mikä auto ?? 81" chevy caprise vai mikä??

Ja vielä kerran että näkeehän sen jo silmälläkin ettei akseli ole sinnepäinkään kohallaan, jos sen pitäisi osua kumityynyyn.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi

Viimeksi muokannut Bj Andy : 05.06.2011 22:47
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 05.06.2011, 22:42
DarkestMessiah:n Avatar
DarkestMessiah DarkestMessiah ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 23.10.09
Sijainti: Ylistaro, Finland
Viestit: 514
Perusasetus

Onko öljypohjan uudelleen muotoilu mahollista? Etureunasta pohjaa lähemmäs kampiakselia jne..
__________________
Suzuki = Way of Life!
'97 Subaru Legacy Outback
'99 Citroën Xantia Break 2.0 16V AT
'82 Suzuki SJ410/SJ419TDic 35" MT "Zombie Hunter"
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 05.06.2011, 22:46
Yölento Yölento ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.08.08
Sijainti: Ylä-Savo
Viestit: 1.740
Perusasetus

Miten olis siirtää pohjaanlyöntikumi siihen tehostimen kohdalle riittävän alas?
__________________
Siitä lähetään mihin etuveto jätetään.
www.kaivinkoneet.com
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 05.06.2011, 23:29
Lalli bj40:n Avatar
Lalli bj40 Lalli bj40 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 25.08.10
Sijainti: Alajärvi Finland
Viestit: 605
Perusasetus

öljypohja on aika hankala siitä vois sen 20-35mm pystyä viipaloimaan mutta sitten on öljypumppua yms takana.

tuo pohjaanlyönti kumin korottaminen kävi kyllä mielessä tai akseliin tehdä sellanen vastin joka olis hiukan korkeammalla


tehostajan nostamista tässä koko illan miettiny nostais oikeen reilusti 70mm korkeamalle niin että sektorivarren alaosa olis runkopalkin alareunan kanssa tasalla sitten tekis runkopalkkiin oikeen kunnolla tilaa sektorivarrelle


tai voi olla helpompi luovuttaa ja laittaa tangot etupuolelle akselia.


niin ja tämä autohan oli toyota bj40 ja kuvassa 3 on akselia tuotu 10cm eteenpäin keinotekoisesti koe mielessä .
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 05.06.2011, 23:58
Lalli bj40:n Avatar
Lalli bj40 Lalli bj40 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 25.08.10
Sijainti: Alajärvi Finland
Viestit: 605
Perusasetus

eikäs dynan koneessa ole sellanen matala öljypohja käykö sellasesta pohja ja öljypumppu suoraan tähän vanhempaan malliin
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 06.06.2011, 00:22
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 10.989
Perusasetus

Seuraavaks sulla on sitten raidetanko haraamassa perämurikkaan... Miks ei vois tehä normaalisti ja laittaa etupuolelle? Eikä ne tukivarretkaan akselin alla paljoo haittais.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 06.06.2011, 05:41
Lalli bj40:n Avatar
Lalli bj40 Lalli bj40 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 25.08.10
Sijainti: Alajärvi Finland
Viestit: 605
Perusasetus

etupuolta pitää harkita viime syksynä meinas olla joka reissun jälkeen raidetanko vaan vinossa kun tulee ajeltua noita metsiä pitkin enemmän kuin tietä pitkin.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 06.06.2011, 10:28
JF JF ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 14.11.03
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.786
Perusasetus

Onko moottori alunperin BJ:stä vai jostain Dynasta? Ei ihan suoraan näy missään kuvassa mutta vaikuttaisi että öljypohja on kuin kylpyamme, eli on syvä heti moottorin alkupäästä asti. B-kone kenties?

Minullahan on BJ:ssä kierrejouset, 4x4labsin varret ja raidetanko siten akselin takapuolella - ja täytyy sanoa että osien sovittaminen paikoilleen ei ollut ihan helppoa. Jouduin hiukan tinkimään haluamastani casterista (on nyt käytännössä vakio) sekä hellästi hiomalla loveamaan perän kuorta pinjonin yläpuolelta jotta tanko ei ottaisi ääriasennoissa siihen kiinni. Myös kardaanin nivelten kulmat piti huomoida osia asemoidessa. Lisäksi ongelmaksi meinasi muodostua raidetangon läheisyys rungon kanssa, joskin siihen jäi lopulta sen verran rakoa että voisin sallia hiukan lisää sisäänjoustoakin.

Moottorin öljypohja ei minulla ole lähelläkään, osin koska olen hiukan nostanut moottoria suhteessa runkoon ja osin koska öljypohja on tuossa 3B-koneessa etureunasta litteä ja laskeutuu syväksi vasta koneen takaosassa. Ohessa pari epämääräistä kuvaa.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	BJ_ohjaus_1.jpg‎
Views:	387
Size:	93,0 Kt
ID:	19406   Click image for larger version

Name:	BJ_ohjaus_2.jpg‎
Views:	320
Size:	56,5 Kt
ID:	19407  
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 06.06.2011, 10:44
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus on kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.946
Perusasetus

Joo sulla on joku tosi outo öljypohja. Mulla oli B koneessa sekä nykysessä 3Bssä öljypohja litteä edestä.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 06.06.2011, 11:27
BeeJii BeeJii ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.02.05
Sijainti: Finland.
Viestit: 119
Perusasetus

Tuohan näyttää vanhalle B-koneen ö-pohjalle. Jossain -76:ssa ainaki on vielä tuommonen
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 06.06.2011, 11:28
Rak Rak ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.03.04
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.551
Perusasetus

Raidetanko etupuolelle ja hitsaa sen alle putken akselin kiinni joka ottaa iskut vastaan?
__________________
www.OFFROADOULU.com
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 06.06.2011, 11:35
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.228
Perusasetus

Ei kait tuossa äkkiseltään ole vaihtoehtoja kuin kaksi. (kuvista pääteltynä)
Raidetanko etupuolelle tai tukivarret alapuolelle.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 06.06.2011, 11:56
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.053
Perusasetus

Ja jos ne raidetangot ei tykkää kannoista, niin pistä pikkasen suojaa eteen?
vai mistä ne käärii ittesä vinkkuraan?, kartturia ohjeistaa, ettei saa hinata
raidetangosta?
ja olisko tuossa mahdollista asemoida tuota akselia muutaman sentin taakse/eteenpäin, tuo 10 cm hyppäytys aika iso?
ja eikö tuo akselivälin "arpominen" johda siihen, että ei tarvi paljo konttorille
esitellä?

Tuo kone taitaa olla vanha b-moottori, eikö siinä pysty modaamaan pohjaa,
vaan oliko se öljypumppu tuossa etulaidassa?
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 06.06.2011, 14:27
Heikki L:n Avatar
Heikki L Heikki L ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.09.04
Sijainti: pornainen, Finland.
Viestit: 2.690
Perusasetus

Katos jollain samaa vikaa autossa
Mulla Tarvikkeen etupuolelle tulevat varret GR. patrollin jakarit akselin päällä ja 60 tehostin fj55S.sa Koneena 2H .
ropleema melkeen sama, tehostimeen haluis noi varret tormätä ja joutuu tinkiin Tavoitellusta matalasta ajokorkeudesta että saa sisään joustoa sen 15-20cm
Kone nostettu nin ylös kun mahdollista jo. ajattelin rajoittaa sisään jouston niin että varret on 10mm päässä Öljypohjasta,jousien pohjatessa.

Suunitelmana oli laittaa tavalliset kierrejousët, mutta taitaa haaveeks jäädä ja joutuu metästää coiloverit eteen tai loppuu tila kesken.
Täytyy kanssa laittaa muutama kuva ku muistaa ottaa kameran tallilta
r
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 06.06.2011, 18:19
Heikki L:n Avatar
Heikki L Heikki L ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.09.04
Sijainti: pornainen, Finland.
Viestit: 2.690
Perusasetus

Tuli vähän surkeet kuvat

Noin noita asemoin ensin, sitten heräsin todellisuuteen:Eihän tohon kasaan saa mitenkään panhardia mahtuun järkevästi, ja Vähänkin leveemmät renkaat niin pyörät kääntyy vähempi kun tossa itämaalaisessa pihakoneessa

Pakko ne varret sitten tunkee tonne akselin alle, kyllä ne vaan ikävästi siellä vastaan haroo.
Ja rungon päät rungon alle. Vituttaa vaan kun nostin jakiksen ja koneen jo ylös, ihan siks että sais täysin tasasen pohjan. Nyt joutuu hitsaan noi korvakot sinne kantotutkiks.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
lainaus mese.fi harrastesivuilta, MB painajainen pee Chit-Chat 9 19.04.2008 11:58
Raskaan kaluston kuljettajien painajainen. Bruno Chit-Chat 18 18.03.2007 16:50
Työmatka kuin painajainen Ex_inkkari Chit-Chat 19 24.05.2006 00:32
Kanabiran painajainen Kanabira Rakas Päiväkirja 1 28.09.2005 18:11
painajainen kumikana Rakas Päiväkirja 2 21.11.2003 16:44


Sivu luotu: 14:05 (GMT +2).