![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() tojotan jarrukilvet poistoon mutta....etualeksin kasausrosessi meneillään, ja samalla tietysti hävitän jarrukilvet. vaan onko sillä noin 3mm kilven paksuutta mitään käytännön merkitystä siellä napaputken ja pölysuojan välissä??? jotenkin jäi sellanen mielikuva aiemman rojektin osalta että en olisi mitenkään kompensoinut tuota kilven poistoa, eikä ollut mitään ongelmia. ja aika monta muutakin tojoa tiedän olevan käytössä että osat on lyöty nippuun pistaen vain jarrukilpi, ja nekin liikkuvat ja toimivat vallan mainiosti. jossakin vanhassa topicissa muistelen että joku oli tehnyt/teettänyt kilvenkorvikepalat että orkkismitat täsmää, ja näkyyhän tuollaisia olevan ulkomaanelävien sivuilla myynnissäkin. vai osaako joku oikein hienosti ja hyvin perustella miksi siellä osien välissä pitäisi se kilven paksuus säilyttää jollakin täytekikkareella??
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Katsastussetäpä pyytää ne sinne takas.
![]() _______________________________________________ Toyota Land Cruiser KJ90 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Pyöreästä 20l öljypöntön kannesta saa peltisaksilla ja nippusiteillä hyvät jarrukilvet katsastuksen ajaksi.
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Ainaki pronssiholkki siirtyy 3 mm lähemmäs murrosta, jos mahtuu, ja jarrulevy menee 3 mm sivuun jarrusatulan keskeltä, jos ne jättää pois ne rinkulat. Näin äkkiseltään tuommoset tuli mieleen.
______________________ Minä mistään mitään tiedä. Miesten lelut on kookkaita. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
A-P BJ, HJ ja SJ. Kuvia: http://aph.1g.fi/kuvat/ |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Minul ei ole niitä jarrukilpiä mutta olen rälläköinut vanhasta kilvestä sen osan irti joka tulee siihen väliin. Hipolla oli ainakin niitä laippoja myynnissä joskus.
Just ton muutaman millin takia tein sitten ff takaakselillekkin vanhoista takajarrukilvistä ton laipan (kuvassa vasemmalla) kun on levyt takana. Oli kyllä ilman tota vasemman puolen laippaa muutaman vuoden ja tuskin se muuta haittasi takana kun että pölysuoja (kuvassa oikeella) oli hiukan eri kohdassa ja saattoi päästä sitä kautta paskaa navan taakse. ![]() Edited by - mikjus on 20/08/2007 09:39:47 |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Jarrukilpien hyödyllisyydestä tai hyödyttömyydestä kertoi tuttu seuraavaa: oli jostain "viritetystä" autosta jättänyt kilvet pois jäähdytysmielessä, eikä ollut sadekelillä meinannut saada autoa pysähtymään.
Ihan huhupuhetta mutta olisi jännä kokeilla. Itse ajattelin jättää kilvet, ja taakse jopa kötöstellä jonkunlaiset levyjarruja suojaamaan. Sinne ei käsittääkseni tarvitse kuitenkaan jättää sitä alkuperäistä palaa muun kuin tiivisteen takia, jonka olen jo muutenkin korvannut teollisuusmallin stefalla (15€) kun Toyotan riistohinta (50€) moisesta vulkanoinnin ihmesuorituksesta ei oikein miellyttänyt. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Miten se nyt tänä päivänä on,saako niitä jarrukilpiä jättää pois ?
|
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/0CAB6...uperusteet.pdf Sivu 14 alareunassa.
__________________
Harbor Cruisers |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Valmistajat ei niitä asenna, joten puuttuvat!!!
Ja sen jälkeen huomataan, jotta TALVELLA kerääntyy jäätä ja ja jarrut jää jumiin, minkä takia asennetaan kilvet... Eli aika selkeetä???? ![]() ![]() ![]() ![]() Terveisiä Renaultille!!!!
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#11
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
kauimmainen pyörän navasta laskettuna? ulkomuistista: Siis Pallo, siis se olkalaakerien mukaan kääntyvä malja ja siihen tulee tuo pyöränlaakerien sisäkoolin pidike kiinni suoraan, poislukien mahdollinen pareritiiviste, siis tuon pyöränlaakerien sisäkoolin pidikkeen vetonivelen päässä on tuo pronssiholkki (nyt ei yhtään enempää k.o holkista) Ja seuraava on tuo jarrukilpi ![]() -> tuon jarrukilven tms poisjäänti ei vaikuta tuohon olka-akseliin ja sen helaan yhtään mitään. Toki tuo paskasuoja ei ole täysin viraton, kun jarrulevy on KUUMA, niin roiskevesi ei pääse vääntämään sitä....... |
#12
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Mutta ei se mitään kun laki sanoo aika selvästi niistä jarrukilvistä,hitsi käteen tai uusia hankkimaan. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
O:Toyota 8" vetarit, lj välitys, hilux jarrukilvet | make-lj | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 15.11.2006 21:01 |
M:Jarrukilvet ym. | ava | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 29.10.2006 13:31 |
neuvo kuvien poistoon?!!! | cam68 | Chit-Chat | 16 | 03.04.2006 10:27 |
M jarrukilvet | O/M/V Muut | 0 | 29.12.2004 11:47 | |
O:HJ60/BJ42 Jarrukilvet | Killer-Wo | O/M/V Muut | 14 | 15.12.2004 15:56 |