![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|||
|
|||
![]() Tankin viritysLueskelin netistä kaikkea mahdollista jeeppiin liittyvää materiaalia ja törmäsin tähän varsin mielenkiintoiseen tarinaan. http://jeep-xj.info/HowtoFuelTank.htm Onkos palstalaisilla tietoa tai kokemusta tankin virittämisestä yo. tavalla? Polttoaineen laajeneminen voi tietysti talvella yllättää jos vie auton lämpimään talliin, mutta onko tuossa muuta riskiä tai ongelmaa.
|
|
||||
|
||||
![]()
Teoriassa, jos tankissa olisi 97l niin -20 asteesta +20 asteeseen lisääntyisi n.3,5l
(Öljyn tilavuuden kasvu: = 0,0009 x 40 x 97litraa = 3,492 litraa) Ei kait tuossa kummempaa ole kun se että teoriassa, ihan piri pintaan tankatulla tankilla ja 40 asteen lämpötilaerolla saattaisi tuolta tulla jokunen litra pois. Käytännössä, ainakin mulla ei sellaista tilannetta ole...Olen kyllä odotellut! Mulla oli v92 cherokeessä edellisen omistajan toimesta vaihdettu uusi tankki ja kertoi että se uusi tankki oli vetäny 6-7l enemmän kuin alkuperäinen. Eli ehkäpä jotkut valmistajat ovat tehneet jo uusiin tuollaisia huohotin mutkia.
|
||||
|
||||
![]()
Mulla on just tuolleen viritelty kumiletkun pätkä XJ:n tankkiin.
Reilusti yli 80L sinne nyt mahtuu. Huono puoli on että joutuu viimiset litrat liruttelemaan aika rauhakseen. Voi kyllä johtua siitä että tuo tankki on MJ:ssä ja täyttöputkikin on aika vaakatasossa. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
TD Hiluxin viritys? | hifilux | Tekniikka & Jutustelu | 32 | 13.04.2015 12:29 |
Suzukin viritys | Suzukisj410K | Tekniikka & Jutustelu | 85 | 18.03.2014 20:51 |
Viritys/tulipalo | Ipe64 | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 26.05.2006 16:55 |
-84 Veten viritys | Vuosimallit 1984-1996 | 9 | 03.03.2003 20:43 | |
Viritys | Lars | Motoring | 0 | 18.06.2002 07:24 |