Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.03.2011, 17:35
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Paripyörästä pariton?


Onko kellään täälä tietoa, että saako paripyöriä poistaa?
Netistä monesti näkee noita isoja lava-autoja ihan "normi" rengastuksella, jotka on alunperin ollu paripyörillä. Esim Dodge 3500, Chevyn 3500? Siis pointti oli, et saako Suomessa poistaa noita takasia?

Vähän vaikeesti selitetty, mut jos joku puhuu samaa kieltä...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.03.2011, 17:53
mehtämörö:n Avatar
mehtämörö mehtämörö ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 07.06.05
Sijainti: vantaa
Viestit: 683
Perusasetus

suurin ongelma on meljo julmat akseli massat.. Mulla oli omassa 91´ dually chevyssä taka-akseli massa 3900kg.. eli pitäs olla kantavuutta vajaa 2t per rengas jos sinkku pyörät taakse meinaa.. Ja sitte omassa huomasin et itse lavan profiili on sama mut kaaret on "avarretu". Eli voi jäädä melko isoiksi jos repii levikkeet pois, ellei sitte laita taakse jollain mörkö ET olevat vanteet
__________________
mikäs siihen nyt tuli?

No taasko se hajos
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 17.03.2011, 18:36
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Miksi haluat paripyörät pois? Mä en ainakaan ottas, koska paripyörät on miehisempää kuin yksittäin rinkulat
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 17.03.2011, 21:27
KooPee:n Avatar
KooPee KooPee ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.11.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 2.663
Perusasetus

Ollaan pari sellasta projektia tehty, muistaakseni laitettiin 425/55-19,5 renkaat...koitan loytaa duunikoneelta pari kuvaa huomenna.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 17.03.2011, 21:38
burton:n Avatar
burton burton ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.05.07
Sijainti: Lahti
Viestit: 1.320
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja KooPee Näytä viesti
Ollaan pari sellasta projektia tehty, muistaakseni laitettiin 425/55-19,5 renkaat...koitan loytaa duunikoneelta pari kuvaa huomenna.
onks toi perävaunun rengas? siis raskaan kaluston puolelta?
__________________
-BJ-40
-hilux ln110 ex
-Land Cruiser HJ-45 ex
-hilux ln65 ex

http://www.pahama.com
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 17.03.2011, 21:40
KooPee:n Avatar
KooPee KooPee ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.11.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 2.663
Perusasetus

On
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 17.03.2011, 22:33
wikke:n Avatar
wikke wikke ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.04.07
Sijainti: Kupolin alla.
Viestit: 4.039
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Miksi haluat paripyörät pois? Mä en ainakaan ottas, koska paripyörät on miehisempää kuin yksittäin rinkulat
Wou! Pakko saada paripyörät ainakin kottikärryyn. Tulee tuplasti machompi olo (Grrrr, ihan rintakarvat kasvaa jo pelkästä ajatuksesta) niitä lykkiessä ja tietää olevansa tosi äijä! Tai ainakin wannabe truckers...
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 17.03.2011, 22:47
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.323
Perusasetus



Maastorenkaat paripyöriin, niin hieno tulee. 6 kapeata rengasta voi olla vielä halvempi kuin 4 leveätä. Itseä himottais varustaa joku pikuppi Insa special trac/fedima sirocco renkailla, mahdollisimman korkeilla.



Kuorma-auto puolelta löytyy renkaita, joista löytyy kantavuutta ykkös-pyörä asennuksille. Tuossa hummerissa on tavalliset kuorma-auton yokohama 295/80R22.5 (eli 11R22.5) renkaat, niissä on kantavuutta 3000-3500 kg/kpl. Riittää hummeriin..???

Molemmat kuvat otin pirkkahallilla, hotrodrockrock showssa.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 17.03.2011, 22:54
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Onko kellään täälä tietoa, että saako paripyöriä poistaa?
Netistä monesti näkee noita isoja lava-autoja ihan "normi" rengastuksella, jotka on alunperin ollu paripyörillä. Esim Dodge 3500, Chevyn 3500? Siis pointti oli, et saako Suomessa poistaa noita takasia?

Vähän vaikeesti selitetty, mut jos joku puhuu samaa kieltä...
Varmaan toi mitä KooPee sanoi että pistät sinne leveän matalaprofiilisen rekan renkaan on helpoin tapa?

Noita 425-485 leveitä matalaprofiilisia R19.5 reiällä olevia kumeja on käytännössä kaikissa jumbo-semeissä (eli niissä pikkupyöräisissä korkeissa). Luulisi niitä löytyvän helpolla, ja kun ovat yleisiä niin ei kait sentään ihan järkkyhintaisia. Niissä kyllä kantavuus riittää heittämällä, useimmissa kärryissä taka-akselit on luokiteltu 9000kg/ akseli kantavuudelle valmistajalta. En sitten tiedä kuinka helevetillisen jäykkiä noi renkaat on, mutta eipähän tarvi pitää isoja paineita
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 17.03.2011, 23:11
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.323
Perusasetus



Heitäpä piruuttani kysymyksen tähän. Minkä merkkiset, ja minkä kokoiset renkaat?

Nuo on myyty jo, niitä olikin vain kolme kpl.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 18.03.2011, 06:04
Pertura Pertura ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.11.07
Sijainti: Vantaa
Viestit: 103
Perusasetus

Mutta mitä alkuperäiseen aiheeseen tulee, niin käsittääkseni ei saa paripyöriä muuttaa ykköspyöriksi, vissiin otteessa lukee että paripyöräakseli on kyseessä? Eli leimalle joutuu kampeamaan orkkispyörät taas alle, muutenhan ei juuri ketään kiinnosta mitkä fillarit siellä alla pyörii, kunhan vain näyttävät siltä että hommansa hoitavat. Ainoa järkevän näköinen vaihtoehto on tuo jo mainittu leveä rekkarengas, monet apupyörällisten lavat ovat todella tyhmän näköisiä jos levikkeet ottaa pois, uudemmissa taas ei irrallisia levikkeitä olekaan.

Rekkarenkaat on mun mielestä muutenkin ihan käypänen vaihtoehto jenkkipikkariin, kantavuus riittää vähän isompaankin kuormaan eikä fillareita tartte olla alvariinsa ostamassa, kun on kulutuskestävyyskin kohdillaan. Vähänhän ne ovat painavia, sekä vanteiden löytymisessä voi olla ongelmia, mutta muuten ei ole pahaa sanottavaa ainakaan oman kokemuksen perusteella. Mulla on Rampessa ollut viime syksystä lähtien alla 315/60R22.5 fillarit ja täytyy sanoa että tykkään
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 18.03.2011, 07:11
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Thumbs down

Tossa on vaan se, että usein noi jenkkevehkeitten paripyöräakselit ja srw- akselit on jotakuinkin samanlaiset, navoissa ja laakereissa vain eroja. Ja kun drw- akselit kuitenkin on luokiteltu isoille kuormille niin kuvittelisi että sen rekisteröiminen alemmalle akselimassalle tai sitten leveille yksittäisille kantavuudeltaan riittäville renkaille onnistuisi?

..tosin eihän se olisi eka kerta kun tämän maan säädöksillä olisi estetty joku yksinkertaiselta ja fiksulta tuntuva asia
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 18.03.2011, 19:26
helmapelti:n Avatar
helmapelti helmapelti ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 1.195
Perusasetus

Noi insat ton mörön alla voi kestää 5tmk. Jollei nappulat irtoo
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 00:30 (GMT +2).