![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|||
|
|||
![]() Volvo C202 lukkoja ym.Tuli hankittua tuollainen pikkupoikana haaveiltu C202 -81 Täällä varmaan joku osaa auttaa aloittelevaa harrastajaa. Muutamat asiat on herättänyt kummastusta tuossa laitteessa. Onko laitteen taka-akselilla kitkalukkoa? jos niin onko jotenkin kiristettävissä? Mitkä akselit on ja onko saatavissa lukkoja? Lukkojen laitossa tulee ilmeisesti kaikki perän sisäosat uudet? Mistä kannattaisi edullisimmin kysellä? Miksi etujarru rumpuihin menee kaksi jarruputkea ja miksi jarrutehostimia on 2? Oranssin värisistä kytkimistä yksi on neliveto ja yksi ilmeisesti voiman ulosotto, mutta mikä se "toinen pto" nappi on ja missä se sijaitsee? Mulla olisi kiinnostus laittaa hydrauliikkapumppu ulosottoon. Tarvitseeko laatikko vielä lisäosia, kun hytissä on valmius nappia myöten. Nelivetohan menee päälle alipaineella, mutta millä ulosotto kytketään? Yksi alipaine letku näyttäisi menevän peräpäähän "runkopalkin sisään", mitä ihmettä se siellä? Kovasti olisin kiitollinen jos joku viisaampi neuvoisi eikä tarvitsisi kaikkea purkaa ja katsoa. Tero
|
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
runko palkki on alipaine säiliö |
|
|||
|
|||
![]()
toi 202 on sellainen siviiliversio valp 3314:stä.siinä ei ole lukkoa takana.3314:ssä on taka-akselissa kitkalukko.akselit on englannissa valmistettuja dana 44 kopioita.näin joku aika sitten niihin sopivia loch-right lukkoja myynnissä,mut ei heti muistu mieleen missä.
ehkä vois löytyä kitkalukkojakin. |
|
||||
|
||||
![]()
Olikos tuossa 19 uraset vetarit. Jos oli, niin sit vois sopia: http://www.quadratec.com/products/16100_303.htm
|
|
||||
|
||||
![]()
Naapurilla on c202. Syksylä tuli laiteltua siitä mm. jarruja kuntoon.
Jarrujärjestelmä on läheisesti samanlainen kuin Volvon Amazonista saakka käyttämä 2-piirinen, piirit erottaa toisistaan siinä maskin takana oleva venttiili. Elikkä kun toisesta piiristä katoaa paine jarrutuksessa, venttili tunnistaa tämän paine-eron ja sulkee kyseisen puolen ja jää tähän asentoon. Näin toiminnassa on aina vähintään molemmat etujarrut ja toinen takajarru. C202 ei ole aivan näin simppeli. Tehostimilta lähtevät linjat menevät tankin päälle, jossa ilmeisesti on alb venttiilit. Tästä haarautuu sitten takajarruille putket ja eteen menee 2 putkea. Ulosottoa ei ainakaan kyseisessä kamppeessa ole, jakiksen takapäässä on pelti sen paikalla. Kytkentä tapahtuisi alipaineella, mutta venttiiliäkään ei ollut ennestään. Koska ulosotto on jakiksessa, siis käytännössä vinssiä tai paikalliskäyttöä varten, tarkoittaa että nopeus riippuu vaihteesta ja ajettaessa on siten suhteessa kardaanin kierroksiin, kuten maastoautoissa lähes poikkeuksetta. Eli laita pumppu hihnavedolla koneesta jos auraa tms suunnittelet. Se kolmas katkasija on vinssin kelan vapautusta varten. |
|
||||
|
||||
![]()
mulla on kitkalukko takana tuommosessa 202 valpissa..en tiiä onko ollu uutena vai ei..
|
|
|||
|
|||
![]()
Mulla oli haaveena laittaa hydaulinen vinssi, mutta ulosotto ei taida olla fiksu paikka vaan suoraan koneesta olis ilmeisesti parempi. Jännä homma että ohjaamo on varustettu vinssin kytkimillä vaikkei sitä olisikaan.
Suuri jarruputkien määrä ihmetyttikin kun seurailin niitä sinne tankin päälle. Mun mielestä kun ajaa autoa vähänkin kulmilleen niin pitävä pyörä ei juurikaan auta eteenpäin, eli jos olisi niin ei juurikaan virkaa. Noita lukkoperiä kun netistä katselin niin niissä on ilmeisesti pultattava hammaskehä. Jos vetarin halkaisija ja boorejen määrä täsmää niin onko vielä paljon huomioitavia asioita? Jos kurkaan perän sisään niin tulisi sitten kaikki mitattua kerralla. Tero |
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Viimeksi muokannut salamanteri : 09.02.2011 21:07 |
|
|||
|
|||
![]()
Tutkiskelin vähän nettiä ja löysin tällaista tietoa
"Typbeteckning fram: 4 HS-001-294 B Typbeteckning bak: 4 HA-001-293 B Tillverkare: Salisbury Utväxling axelväxlar: 6,17:1" Löytyyköhän noista akseleista jostainpäin jotain numeroa josta ton tyypin vois tarkistaa? Mun autossa on etuakselin napa ulospäin saman näköinen kuin takana, kun taas peedron Volvossa etu napa on isompi kuin takana. ? Mikä sun volvon vm? mulla -81 Pääosinhan noi arb ym. myydään näköjään automallin mukaan. tai ainakaan noilla tyypeillä mä en mitään löytänyt. Eikä noissa juurikaan mitään mittojakaan anneta josta voisi verrata että millä lukolla voisi alkuperäisen korvata. Vai onkos jollain joku hyvä tiedossa saitti mistä pystyis hakemaan tuolla tyyypillä korvavuuksia? Tai onkohan niin tarkka danan kopio että kävis 44:sen arb Tero |
|
||||
|
||||
![]()
onkohan sulla etunavat kiinteet ,tuossa minun vollessa on irrotettavat napalukot..1982vuosimallia mulla..
|
|
||||
|
||||
![]()
Tämän pitäisi sopia avoimeen tasauspyörästöön, Ei siis kitkalukolliseen
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/LOCK-...-/370467636157 |
|
||||
|
||||
![]()
Tuossa myynti ketjussa hieman tarkempaa tietoa akseleista.
http://forums.offipalsta.com/showthr...ight=Salisbury |
|
||||
|
||||
![]()
Volvo-mies Pylkkö varmaan osaa auttaa tuossakin. Sillä kuitenkin oli joskus ihan kilpakäytössä tuollainen pikku volvo ennen siirtymistä isompiin. Siinä oli muistaakseni ARB:t molemmissa päissä. Niin ja Kirjarinta(Rahikainen) Mika on kans innokas volvo-mies ja omaa varmaan vielä enemmän tietoa tuollaisen volvon akseliosiin.
Pylkkö: 0400 808 296 Kirjarinta: 0400 489 357 |
|
|||
|
|||
![]()
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/LOCK-...-/370467636157
Miten tää linkin lukko toimii, onko joku kitkajuttu vai mikä on ideana? Hyödyntääkö se jotenkin noita perän alkuperäisiä osia? Kiitos vinkeistä Tero |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tuossa sitten lisää noista lukoista http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=80963 Viimeksi muokannut Viipo : 14.02.2011 12:35 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Annetaan volvo c202 | jeepisti | O/M/V Muut | 0 | 22.08.2009 19:10 |
volvo c202 | tjl | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 07.10.2007 17:48 |
Volvo C202 ? | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 20.03.2006 17:19 | |
m/volvo c202-79 | O/M/V Muut | 1 | 06.11.2005 20:44 | |
M:VOLVO C202 | O/M/V Muut | 0 | 11.10.2005 19:42 |