Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 05.04.2009, 20:17
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

HJ-60 vai HJ-61?


Mitäs käytännön eroja näillä kahdella on? Kumpi on kestävämpi/parempi? Olen kuullut että jommassakummassa kytketään neliveto sähkönapilla ja toisessa ihan perinteisesti kepistä. Pitänneekö paikkaansa. Mitä heikkouksia kummassakin on? Eli mihin pitäs kiinnittää huomioo, jos on ostamassa jompaakumpaa? Neuvokaa minua tietämätöntä. Aikaisemmin ei ole kokemusta kun Lada Nivasta.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 05.04.2009, 20:20
J-T J-T ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.09.05
Sijainti: Tampere, Finland.
Viestit: 1.294
Perusasetus

61 on turbo ja suorasuihku
60 on vapari ja esikammio
Molempia on saanut alipainella(napilla) kytkettävällä nelivedolla.Ja suurin vika taitaa olla se surullisen kuuluisa ruoste
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 06.04.2009, 08:40
Eskimo Eskimo ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.03
Sijainti: Kajjjaani, .
Viestit: 3.320
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja J-T Näytä viesti
61 on turbo ja suorasuihku
60 on vapari ja esikammio
Molempia on saanut alipainella(napilla) kytkettävällä nelivedolla.Ja suurin vika taitaa olla se surullisen kuuluisa ruoste
61 on turbo ja suorasuihku = hyvä veto, huono alavääntö, syö mäntiä, 200-400 tkm oksentaa renkaan männän päälle, yleensä ei huomaa ihan heti niin myös lohko uusiksi, kalliit osat koneeseen
60 on vapari ja esikammio = huono veto, hyvä alavääntö, kestää isältä pojalle, jälkiturbottamisella hyvä veto ja kesto, halvat osat koneeseen
__________________
- eskimo kaenuusta
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 06.04.2009, 08:52
Heikki L:n Avatar
Heikki L Heikki L ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.09.04
Sijainti: pornainen, Finland.
Viestit: 2.692
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja komk Näytä viesti
200-400 tkm oksentaa renkaan männän päälle, yleensä ei huomaa ihan heti niin myös lohko uusiksi.
Empä nyt ihan allekirjoita tätä. montako tapausta olet nähny missä 12ht on oksentanu renkaat alle 500tkm??????????????????

Itellä oli 470tkm ja olis vielä menny 50-100tkm mutta vaihdettiin kun kone jo oli laakeri rikon takia auki.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 06.04.2009, 12:21
Eskimo Eskimo ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.03
Sijainti: Kajjjaani, .
Viestit: 3.320
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sperman Näytä viesti
Empä nyt ihan allekirjoita tätä. montako tapausta olet nähny missä 12ht on oksentanu renkaat alle 500tkm??????????????????
Oli esim. vähän aikaa pihalla 89 hj61, johon oli varmuudella vaihdettu alle 400tkm koko pata just tuon renkaan takia!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Olisiko mennyt ylimpiin männänrenkaan uriin jo parit renkaat?
__________________
- eskimo kaenuusta
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 06.04.2009, 17:53
tjl:n Avatar
tjl tjl ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 22.07.06
Sijainti: riihimäki, .
Viestit: 1.888
Perusasetus

juu kykkä komk on oikeassa, männänrengas urat ja 500tkm niin rupee oleen kunnon välykset ylemmissä urissa.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 06.04.2009, 18:05
maakari maakari ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.09.08
Sijainti: Pörsänmäki
Viestit: 70
Perusasetus

Ihmetyttää, kun sanotaan et 61:ssä huono alavääntö! Ainakin omassa ajokissa tuntuu alavääntöä olevan sen verta hyvin ettei tarvii kytkintä luistatella. 1300 kiekan kohilla alkaa ahtopaine nousta ja veto sen mukasta.
Kerran kokeilin loivaan vastamäkeen normi renkailla ajaa vitosvaihteella tyhjäkäynnillä ja nikottelematta veti.
Nyt kun on cooleri nokalla, niin veto piristy entisestään.

Tuo männänrengas homma taitaa olla käytöstä/huollosta kiinni. Omalla ajettu 470 tkm eikä vielä ole naksahtanu Tosin eihän sitä tiedä millonka...!
Luulishan tuommosen eellä öljyn kulutuksenkin lisääntyvän tai jotain oiretta näyttävän.
Kaverilla pikkasen alle 500 tkm ajettu hojokki ja siitä meinattiin männät kesällä ulos pukata, kun rupes omistajaa pelottammaan
Jos siinä heikossa hapessa männänrengas urat, niin pitänee omaankin remonttia harkita. Mut sitä ennen vaan kovaa ajua!

Maasturia ostaessa koeajoin muutaman 60:sen mutta aika vaisu on tehopuoli ja jos 4 vaihteinen, niin on kuin vanhalla traktorilla ajas! Nyt kaikki 60 omistajat älähtää, mut tämä on mun mielipide.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 20:28 (GMT +2).