Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 23.01.2011, 21:24
-Captain-:n Avatar
-Captain- -Captain- ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.10.06
Sijainti: Imatra, Finland.
Viestit: 1.191
Perusasetus

Autotrailerin muutos isommalle painolle?


tulipa seuraavanlaista mieleen: 80-luvulla tehty omavalmiste jossa tällä hetkellä 1800kg kokonaispaino (pakuVW:n 900kg akselit?) ja 2600kg vetopää. eikös nuo "vanhan säännön" aikaan rakennetut pysty aika helposti muuttamaan isommille painoille kun ei pitäs tarvita niitä yhteensopivuus todistuksia.. missähän etuvetopakussa olis mahdollisesti vähintään 1300kg akselit jotta sais tuon vetopään 2600kg hyötykäyttöön?

__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4
Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO
SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla
-Dodge Ramcharger (offi-projekti)
-Nissan Patrol SOA vm-88
-Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS"
+liuta muita harraste ajoneuvoja

WUOKSI OFFROAD
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 23.01.2011, 21:44
Rompe1:n Avatar
Rompe1 Rompe1 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 04.12.08
Sijainti: Metsämaa
Viestit: 5.006
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -Captain- Näytä viesti
tulipa seuraavanlaista mieleen: 80-luvulla tehty omavalmiste jossa tällä hetkellä 1800kg kokonaispaino (pakuVW:n 900kg akselit?) ja 2600kg vetopää. eikös nuo "vanhan säännön" aikaan rakennetut pysty aika helposti muuttamaan isommille painoille kun ei pitäs tarvita niitä yhteensopivuus todistuksia.. missähän etuvetopakussa olis mahdollisesti vähintään 1300kg akselit jotta sais tuon vetopään 2600kg hyötykäyttöön?
Laita "vanhan" Ducaton akseli, eli alle -95. 1-akselilla jopa 1900kg konaispaino!
__________________
Kolmas elämä menossa, ja vauhti vaan kiihtyy
" Si vis pacem, para bellum..."
Rahalla saa, ja maasturilla pääsee...
Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!!
Mitäs tähän sanois Honda-mies???
Mulla on Mese, ja se viihtyy talven tallissa
Jokivarren VPK
www.facebook.com/junnupaloautot
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 23.01.2011, 22:51
Reetu:n Avatar
Reetu Reetu ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.02.05
Sijainti: Ruokolahti, Finland.
Viestit: 3.536
Perusasetus

Pers tuntumalta, jos alat painoja venyttämään tai akseleita/vetopäätä vaihtamaan virallisesti toisenlaiseen, niin alkoi lappuhimo konttorilla justiinsa, oli muulin käyttöönotto milloin tahansa...
__________________
RUMARACING Esla T4
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 23.01.2011, 23:20
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.058
Perusasetus

Sinänsä riittää tuon ikäiseen että akselit kestää sen mitä kärryn valmistaja on niille halunnut. Mutta kokonaismassaa ei voi muuttaa ilman valmistajan lupaa, myös omavalmisteen valmistajan lupa siis tarvitaan. Eli jos et oo ite sitä tehny tai tiijä kuka on, niin hommasta ei tule mitään.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 24.01.2011, 08:08
Rompe1:n Avatar
Rompe1 Rompe1 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 04.12.08
Sijainti: Metsämaa
Viestit: 5.006
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Sinänsä riittää tuon ikäiseen että akselit kestää sen mitä kärryn valmistaja on niille halunnut. Mutta kokonaismassaa ei voi muuttaa ilman valmistajan lupaa, myös omavalmisteen valmistajan lupa siis tarvitaan. Eli jos et oo ite sitä tehny tai tiijä kuka on, niin hommasta ei tule mitään.
Tai pyytää paikalliselta kuorma-auton päälirakennevalmistajalta todistuksen tulevasta kestävyydestä, tai vaadittavista muutoksista.
Näin ainakin meilläpäin toimi.
__________________
Kolmas elämä menossa, ja vauhti vaan kiihtyy
" Si vis pacem, para bellum..."
Rahalla saa, ja maasturilla pääsee...
Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!!
Mitäs tähän sanois Honda-mies???
Mulla on Mese, ja se viihtyy talven tallissa
Jokivarren VPK
www.facebook.com/junnupaloautot
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 24.01.2011, 10:03
Reetu:n Avatar
Reetu Reetu ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.02.05
Sijainti: Ruokolahti, Finland.
Viestit: 3.536
Perusasetus

Jos homma noin kuulus mennä, ni leimaa sit suoraan Lappeessa, ni vältyt pitämästä oppituntia konttorin väelle...

Sumatran konttorin ohjeistuksen mukaan aina, jos muuttuu akseli tai vetopää toisenlaiseks, vaaditaan yhteensopivuustodistus.
__________________
RUMARACING Esla T4
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 24.01.2011, 13:59
matti.v:n Avatar
matti.v matti.v ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 25.04.10
Sijainti: kajjjaani
Viestit: 692
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Sinänsä riittää tuon ikäiseen että akselit kestää sen mitä kärryn valmistaja on niille halunnut. Mutta kokonaismassaa ei voi muuttaa ilman valmistajan lupaa, myös omavalmisteen valmistajan lupa siis tarvitaan. Eli jos et oo ite sitä tehny tai tiijä kuka on, niin hommasta ei tule mitään.
toi kokonaispaino homma ihmetyttää myös valmiissa kärryssä.. tuota samaa respoa kaupataan viron tehtaalla 2700kg.n massalla ja kuitenkin se suomeen tuodessa tiputetaan 2500 kiloiseksi.. vaik akselit ja vetopää kyllä riittää 2700kiloon asti..

tuolla viron sivu: http://www.respo.ee/et/Haagised/Tootegrupid/23/31/37

tuossa sama suomessa: http://www.kooproject.com/

Viimeksi muokannut matti.v : 24.01.2011 14:06 Perustelu: linkit lisätty
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 24.01.2011, 18:01
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.058
Perusasetus

Ennen oli sääntö että kaksoisakselistolla varustetulle ei saa yli 2,5 tonnin kokonaismassaa, mutta se on kumottu joskus 2003 tai jotain.

Eli kyllä se Respo määrää mitä massoja heidän kärrylleen laitetaan, eikä suomalainen maahantuoja saa niitä muuks muutella ilman Respon lupaa.

Edit: Onhan nuo mallikooditkin erit tuolla respon ja kooprojectin sivuilla, ei ne siis samoja vaunuja ole vaikka samalta voi näyttääkkin. Ja voi niissä molemmissa silti olla 2700 kg:n kamat kiinni.

Viimeksi muokannut -MaTTi- : 24.01.2011 18:05
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 24.01.2011, 20:41
matti.v:n Avatar
matti.v matti.v ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 25.04.10
Sijainti: kajjjaani
Viestit: 692
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti

Edit: Onhan nuo mallikooditkin erit tuolla respon ja kooprojectin sivuilla, ei ne siis samoja vaunuja ole vaikka samalta voi näyttääkkin. Ja voi niissä molemmissa silti olla 2700 kg:n kamat kiinni.
nii itekin ensin luulin,mut mun nykyinen kärry on 06 otettu käyttöön ja kaveri tilas nyt tuon tilalle uuden.. sitä kysyttiin jopa myyjältäkin ja kuulema kaikissa pudotetaan massa 2500 kiloon tänne tuotaessa.. virossa ei edes tunne 2500kg:n kärryjä.
ja omapaino on molemmilla sama joten sekin kertois et ei niissä suuria eroja voi olla.

sinänsä pärjään tuollakin mut 200kg olis monta laillista maasturin kuskausta lisää kun kantavuus nousis 1890> 2190

mut matti kun onneksi tietää paljon lakipykäkiä niin vastappa tuohonkin kiitos: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=80066

Viimeksi muokannut matti.v : 24.01.2011 20:42 Perustelu: typoja
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 29.01.2011, 11:33
-Captain-:n Avatar
-Captain- -Captain- ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.10.06
Sijainti: Imatra, Finland.
Viestit: 1.191
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rompe1 Näytä viesti
Laita "vanhan" Ducaton akseli, eli alle -95. 1-akselilla jopa 1900kg konaispaino!
pitää varmaanki ettii pari tommosta jossai välis ni sais sen 3500kg ku vaihtas vetopään. taitaa olla lehtijousiakseleita mut hitsaamallaha siitäki selviää

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Sinänsä riittää tuon ikäiseen että akselit kestää sen mitä kärryn valmistaja on niille halunnut. Mutta kokonaismassaa ei voi muuttaa ilman valmistajan lupaa, myös omavalmisteen valmistajan lupa siis tarvitaan. Eli jos et oo ite sitä tehny tai tiijä kuka on, niin hommasta ei tule mitään.
mistäs ne ingenjöörit tietää et kuka sen on tehnyt? vai onks se kirjattu johonki?

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Reetu Näytä viesti
Jos homma noin kuulus mennä, ni leimaa sit suoraan Lappeessa, ni vältyt pitämästä oppituntia konttorin väelle...

Sumatran konttorin ohjeistuksen mukaan aina, jos muuttuu akseli tai vetopää toisenlaiseks, vaaditaan yhteensopivuustodistus.
eikä käyny ees mieles käyttää oman kylän konttoril.. jostai syystä firman vehkeetki leimataa muualla. kyselin jo Keijolta vähä samalla ku käytin yhen puukärrin leimalla
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4
Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO
SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla
-Dodge Ramcharger (offi-projekti)
-Nissan Patrol SOA vm-88
-Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS"
+liuta muita harraste ajoneuvoja

WUOKSI OFFROAD
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 29.01.2011, 12:00
Killer-Wo:n Avatar
Killer-Wo Killer-Wo ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.01.04
Sijainti: Kemi, Finland.
Viestit: 1.652
Perusasetus

Aiheen vierestä, mutta jos nuo viron respot on alvillisia niin ovat aika edullisia jos vertaa suomen hintoihin. Tuo 3500kg respo 4600€. Ja pienen tutkimisen perusteella tuo hinta on alvillinen

Viimeksi muokannut Killer-Wo : 29.01.2011 14:08 Perustelu: pikku lisäyksiä
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 29.01.2011, 17:05
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.058
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -Captain- Näytä viesti
mistäs ne ingenjöörit tietää et kuka sen on tehnyt? vai onks se kirjattu johonki?
Ensirekisteröinnissä pitää esittää valmistajan todistus. Löytynee Trafin luolasta mikrofilmiltä tai myös konttorilta (15 vuotta säilytysvelvollisuus katsastusasiakirjoille).
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 29.01.2011, 22:54
-Captain-:n Avatar
-Captain- -Captain- ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.10.06
Sijainti: Imatra, Finland.
Viestit: 1.191
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Ensirekisteröinnissä pitää esittää valmistajan todistus. Löytynee Trafin luolasta mikrofilmiltä tai myös konttorilta (15 vuotta säilytysvelvollisuus katsastusasiakirjoille).
no tuo on yli 15 vuotta vanha et tuskin löytyy pitää varmaa kysellä tarkemmin ku käyttää vuosikatsastuksessa ens kuussa
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4
Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO
SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla
-Dodge Ramcharger (offi-projekti)
-Nissan Patrol SOA vm-88
-Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS"
+liuta muita harraste ajoneuvoja

WUOKSI OFFROAD
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Autotrailerin alustoja Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 3 14.08.2008 21:43
Myydään 2L-T vauhtipyörä isommalle kytkimelle.50€ Rekisteröimätön O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 04.07.2008 13:26
Autotrailerin vakuutukset Tekniikka & Jutustelu 2 16.08.2007 11:06
autotrailerin tuonti? -sami- Tekniikka & Jutustelu 17 15.02.2006 14:44
Jos säätäis syöttöö isommalle.......... Palde Tekniikka & Jutustelu 11 22.10.2004 17:52


Sivu luotu: 19:12 (GMT +2).