![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() Autotrailerin muutos isommalle painolle?tulipa seuraavanlaista mieleen: 80-luvulla tehty omavalmiste jossa tällä hetkellä 1800kg kokonaispaino (pakuVW:n 900kg akselit?) ja 2600kg vetopää. eikös nuo "vanhan säännön" aikaan rakennetut pysty aika helposti muuttamaan isommille painoille kun ei pitäs tarvita niitä yhteensopivuus todistuksia.. missähän etuvetopakussa olis mahdollisesti vähintään 1300kg akselit jotta sais tuon vetopään 2600kg hyötykäyttöön?
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4 Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla -Dodge Ramcharger (offi-projekti) -Nissan Patrol SOA vm-88 -Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS" +liuta muita harraste ajoneuvoja WUOKSI OFFROAD |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Kolmas elämä menossa, ja vauhti vaan kiihtyy ![]() " Si vis pacem, para bellum..." Rahalla saa, ja maasturilla pääsee... ![]() Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!! Mitäs tähän sanois Honda-mies??? Mulla on Mese, ja se viihtyy talven tallissa ![]() Jokivarren VPK www.facebook.com/junnupaloautot |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Pers tuntumalta, jos alat painoja venyttämään tai akseleita/vetopäätä vaihtamaan virallisesti toisenlaiseen, niin alkoi lappuhimo konttorilla justiinsa, oli muulin käyttöönotto milloin tahansa...
__________________
RUMARACING Esla T4 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Sinänsä riittää tuon ikäiseen että akselit kestää sen mitä kärryn valmistaja on niille halunnut. Mutta kokonaismassaa ei voi muuttaa ilman valmistajan lupaa, myös omavalmisteen valmistajan lupa siis tarvitaan. Eli jos et oo ite sitä tehny tai tiijä kuka on, niin hommasta ei tule mitään.
![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Näin ainakin meilläpäin toimi.
__________________
Kolmas elämä menossa, ja vauhti vaan kiihtyy ![]() " Si vis pacem, para bellum..." Rahalla saa, ja maasturilla pääsee... ![]() Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!! Mitäs tähän sanois Honda-mies??? Mulla on Mese, ja se viihtyy talven tallissa ![]() Jokivarren VPK www.facebook.com/junnupaloautot |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Jos homma noin kuulus mennä, ni leimaa sit suoraan Lappeessa, ni vältyt pitämästä oppituntia konttorin väelle...
Sumatran konttorin ohjeistuksen mukaan aina, jos muuttuu akseli tai vetopää toisenlaiseks, vaaditaan yhteensopivuustodistus.
__________________
RUMARACING Esla T4 |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() tuolla viron sivu: http://www.respo.ee/et/Haagised/Tootegrupid/23/31/37 tuossa sama suomessa: http://www.kooproject.com/ Viimeksi muokannut matti.v : 24.01.2011 14:06 Perustelu: linkit lisätty |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Ennen oli sääntö että kaksoisakselistolla varustetulle ei saa yli 2,5 tonnin kokonaismassaa, mutta se on kumottu joskus 2003 tai jotain.
Eli kyllä se Respo määrää mitä massoja heidän kärrylleen laitetaan, eikä suomalainen maahantuoja saa niitä muuks muutella ilman Respon lupaa. Edit: Onhan nuo mallikooditkin erit tuolla respon ja kooprojectin sivuilla, ei ne siis samoja vaunuja ole vaikka samalta voi näyttääkkin. Ja voi niissä molemmissa silti olla 2700 kg:n kamat kiinni. Viimeksi muokannut -MaTTi- : 24.01.2011 18:05 |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ja omapaino on molemmilla sama joten sekin kertois et ei niissä suuria eroja voi olla. sinänsä pärjään tuollakin mut 200kg olis monta laillista maasturin kuskausta lisää kun kantavuus nousis 1890> 2190 ![]() mut matti kun onneksi tietää paljon lakipykäkiä niin vastappa tuohonkin kiitos: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=80066 Viimeksi muokannut matti.v : 24.01.2011 20:42 Perustelu: typoja |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Lainaus:
Lainaus:
![]()
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4 Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla -Dodge Ramcharger (offi-projekti) -Nissan Patrol SOA vm-88 -Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS" +liuta muita harraste ajoneuvoja WUOKSI OFFROAD |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Aiheen vierestä, mutta jos nuo viron respot on alvillisia niin ovat aika edullisia jos vertaa suomen hintoihin. Tuo 3500kg respo 4600€. Ja pienen tutkimisen perusteella tuo hinta on alvillinen
Viimeksi muokannut Killer-Wo : 29.01.2011 14:08 Perustelu: pikku lisäyksiä |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Ensirekisteröinnissä pitää esittää valmistajan todistus. Löytynee Trafin luolasta mikrofilmiltä tai myös konttorilta (15 vuotta säilytysvelvollisuus katsastusasiakirjoille).
|
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]()
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4 Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla -Dodge Ramcharger (offi-projekti) -Nissan Patrol SOA vm-88 -Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS" +liuta muita harraste ajoneuvoja WUOKSI OFFROAD |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Autotrailerin alustoja | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 14.08.2008 21:43 |
Myydään 2L-T vauhtipyörä isommalle kytkimelle.50€ | Rekisteröimätön | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 04.07.2008 13:26 |
Autotrailerin vakuutukset | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 16.08.2007 11:06 | |
autotrailerin tuonti? | -sami- | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 15.02.2006 14:44 |
Jos säätäis syöttöö isommalle.......... | Palde | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 22.10.2004 17:52 |