Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 28.12.2010, 08:16
AttEinari AttEinari ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.11.09
Sijainti: RAahe
Viestit: 195
Perusasetus

1gen pajero pikkulaatikko pois, iso tilalle, tarvittavat osat ja vinkit?


Elikkäs ongelman ytimenä on alkuperäinen vm.90 IC- mallin pajero johon on moottorivaurion yhteydessä vaihdettu vanhemmasta pajerosta tekniikka laatikkoa myöten, eli ns. pikkuloota nyt moottorin jatkeena.

Auton mukana kuitenkin tuli alkuperäinen kone, vaihdelaatikko,taka kardaani, pari paine-asetelmaa joista toinen ainakin romurautaa,kytkinlevy joka myöskin sökö ja kaksi erilaista vauhtipyörää, toisessa hampaat muun pinnan kanssa tasalla, toisessa hampaat muusta vauhtipyörän pinnasta ulkonevat, hammaskehältään kuitenkin silmämääräisesti samaa kokoluokkaa.

Ja nyt sitten tekis mieli vaihtaa tämä alkuperäinen laatikko autoon kun nyt paikallaan olevasta laatikosta meni jakolaatikko jumiin, mutta nyt tarvisin viisaampien neuvoja:

*minkälainen on koneen ja vauhtipyörän väliin tuleva peltilevy (tämmöinen pitää kuulemma olla??)
*kytkinpaketti ilmeisesti uusittava.(soveltuuko nykyinen paikoillaan oleva, toimii vielä ainakin hyvin)
*minkälainen mahtaa oleva sopiva vauhtipyörä
*kaikki muutos työhön tarvittavat osat?

Ei hirveästi haittais jos ois kaikki osat ja vinkit käytössä kun alkaa laatikkoa sovitteleen paikoilleen

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 28.12.2010, 08:50
Gary Grand:n Avatar
Gary Grand Gary Grand on kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.04
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 2.886
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AttEinari Näytä viesti
Elikkäs ongelman ytimenä on alkuperäinen vm.90 IC- mallin pajero johon on moottorivaurion yhteydessä vaihdettu vanhemmasta pajerosta tekniikka laatikkoa myöten, eli ns. pikkuloota nyt moottorin jatkeena.

Auton mukana kuitenkin tuli alkuperäinen kone, vaihdelaatikko,taka kardaani, pari paine-asetelmaa joista toinen ainakin romurautaa,kytkinlevy joka myöskin sökö ja kaksi erilaista vauhtipyörää, toisessa hampaat muun pinnan kanssa tasalla, toisessa hampaat muusta vauhtipyörän pinnasta ulkonevat, hammaskehältään kuitenkin silmämääräisesti samaa kokoluokkaa.

Ja nyt sitten tekis mieli vaihtaa tämä alkuperäinen laatikko autoon kun nyt paikallaan olevasta laatikosta meni jakolaatikko jumiin, mutta nyt tarvisin viisaampien neuvoja:

*minkälainen on koneen ja vauhtipyörän väliin tuleva peltilevy (tämmöinen pitää kuulemma olla??)
Tuo "pelti" on 8mm paksu levy ja laatikko vedetään siihen kiinni.
Lainaus:
*kytkinpaketti ilmeisesti uusittava.(soveltuuko nykyinen paikoillaan oleva, toimii vielä ainakin hyvin)
Kytkin pitäis olla ihan sama, ainakin varaosana saa saman
Lainaus:
*minkälainen mahtaa oleva sopiva vauhtipyörä
Tuo ison laatikon vauhtipyörä oli reilusti painavampi ja aksiaalisuunnassa paksumpi. Pahus kun annoin oman koneen mukana, niin ei ole edes kuvaa ottaa. Hammaskehä tais olla samaa kokoa.
Lainaus:
*kaikki muutos työhön tarvittavat osat?

Ei hirveästi haittais jos ois kaikki osat ja vinkit käytössä kun alkaa laatikkoa sovitteleen paikoilleen
Ei ole kokemusta pikkulaatikkoisista autoista, mutta noista yllä mainitsemistani osista on.
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 28.12.2010, 09:04
AttEinari AttEinari ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.11.09
Sijainti: RAahe
Viestit: 195
Perusasetus

taidanpa ottaa kuvat nuista mun vauhtipyöristä mitä hyllyssä on niin saa jotain käsitystä oisko kumpikaan niistä oikea.

Peltilevyä ei ilmeisestikkään multa löydy. Jos jolla kulla ois kuva tästä "pellistä" niin ois hyvä, vois tarkistella nuo romuloovat vielä. Ja kun sitä ei kuitenkaan löydy niin myykää mulle semmonen
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 28.12.2010, 12:12
AttEinari AttEinari ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.11.09
Sijainti: RAahe
Viestit: 195
Perusasetus

mittailin tuossa vauhtipyöriä niin toinen oli noin 8mm(rullamitalla) vahvempi valmiiksi eli en ilmeisesti tarvitse sitä välilevyä?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 28.12.2010, 12:15
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.776
Perusasetus

Kyllä sen välilevyn sinne tarvii.

Eikös siinä isossa laatikossa ole eri pulttijako vs. pikkulaatikko. Sen takia se välilevy siellä on.
Tosin en itsekkään ihan 100% varma ole kun siitä jo vuosia kun asiaa selvittelin.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 28.12.2010, 12:18
Gary Grand:n Avatar
Gary Grand Gary Grand on kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.04
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 2.886
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mika_T Näytä viesti
Kyllä sen välilevyn sinne tarvii.

Eikös siinä isossa laatikossa ole eri pulttijako vs. pikkulaatikko. Sen takia se välilevy siellä on.
Tosin en itsekkään ihan 100% varma ole kun siitä jo vuosia kun asiaa selvittelin.
Niinkuin tuolla edempänä jo kirjoitin: Laatikko vedetään siihen 8mm levyyn kiinni.-> On välttämätön. Ja ison laatikon vauhtipyörä on paksumpi.
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Pajero 1gen 1988 puretaan osiksi Tommy_S O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 18.09.2010 16:40
Ostetaan Pajero 1gen: nelivedon keppi ja kuskin turvavyö Tommy_S O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 14.11.2009 08:57
M:Jeep Cherokeen osat pois sakari65 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 09.05.2008 14:51
TH700 pois ja 350 tilalle?? Uazmies Tekniikka & Jutustelu 8 30.05.2007 07:26
Katti pois, mitä tilalle Intiaani_Chief Tekniikka & Jutustelu 12 25.05.2004 21:46


Sivu luotu: 11:20 (GMT +2).