Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 20.01.2011, 13:47
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

4cyl vs 6cyl toyotan 8" takaperä?


Jenkkifoorumeista ei tahdo tulla hullua hurskaammaksi, jokaisella tuntuu olevan erilaiset tuntomerkit 4-sylinterisen perälle ja kuusisylinterisen perälle.

Eli onko suomessa aina landcruisereissa 6cyl murikat ja hilukseissa ja hiaceissa 4cyl murikat, vai onko turbottomissa cruisereissa 4cyl murikat?

Kuvissa on vierekkäin hiluksin etumurikka 4.56 välityksellä vasemmalla ja RJ:n perämurikka 4.88-välityksellä vasemmalla.

sen verran tuolla jenkkifoorumeissa sanottiin, jotta V6 murikka olisi aina neljällä ristitapilla, eli kuten kitkamurikka.

Toi RJ:n ja hiluksi carrieri on 45/80mm poskilaakereilla, kun kitkamurikat on 50/83mm poskilaakereilla.

Myös hiacessa on päällepäin samanlainen murikka kuin tuo hiluksin murikka ja pinjonin laakerit on samanlaiset kuin tuossa RJ:n murikassa. Välitykset tosin ei näissä kuorissa käy ristiin missään, kuten kuvasta näkee, on hiluksin ja hiacen lautasratas huomattavasti paksupi, kuin RJ:n murikassa, joten pinjoni on kuoressa ihan eri kohdassa.

Joku sanoi, jotta ainakin LJ:ssä on 6cyl-perä, joten onko tuo jenkkien 4cyl-6cyl asettelu kiinni välityksissä tuosta pinjonin paikasta murikassa? Entäs laakerit, 4cyl/6cyl/hipinnion? Meikäläiset kaupat kauppaa LJ/RJ takaperään eri laakereita pinjonille kuin mitä eteen hipionnion perään, kun taas amerikanmaalla 6cyl perään tulee ilmeisesti samat laakerit kuin hipinnioniin, mutta 4cyl-perään tulee eri laakerit.

Kuka se osais juurta jaksaen selvittää miten noi hommat nyt menee, jos meinaa amerikanmaalta tilata osia?

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	15012011059[1].jpg‎
Views:	321
Size:	90,4 Kt
ID:	16749   Click image for larger version

Name:	15012011062[1].jpg‎
Views:	329
Size:	92,6 Kt
ID:	16750   Click image for larger version

Name:	15012011063[1].jpg‎
Views:	301
Size:	89,4 Kt
ID:	16751   Click image for larger version

Name:	15012011064[1].jpg‎
Views:	298
Size:	90,9 Kt
ID:	16752  
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 20.01.2011, 14:42
Eskimo Eskimo ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.03
Sijainti: Kajjjaani, .
Viestit: 3.320
Perusasetus

Viisain kun unohdat ne mukit kokonaan voimansiirron osien suhteen.

Puhutaan isosta ja pienestä perästä ja niitäkin on parhaimmillaan molempia samassa autossa. Esim: PZJ-75

Taas 70-sarjalaisessa on pikkuperää ja isoa perää riippuen moottorista.
Kun taas 4-sylinterisissä 60:ssa on isoja periä.

Selkiskö?
Jos ei niin sitten ymmärsit oikein.
__________________
- eskimo kaenuusta
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 20.01.2011, 14:47
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

TG:llä ei oo ees valikoimissa Tojotan 9,5" välityksiä tai muitakaan hiluja. Noihin "pikkuperiin" eli 8" on tarjolla palikoita jos jonkinmoisia, mut määritelmänä on vain "4cyl" ja "6cyl" eikä mitään mittoja tai automalleja, joista voisi tunnistaa käypäset palikat.

Sillä vaan kyselen, jotta osais tilata oikeita osia. Moni muukin on pähkäilly saman ongelman kanssa eri topikeissa, mut mitään järkevää nyrkkisääntöä ei oo löytyny.

En viittis tilata kaksia välityksiä ja laakerisarjoja ihan vaan koemielessä, jotta kummathan näistä kävis, ja mihin nää käypi.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 20.01.2011, 14:56
Jeeper:n Avatar
Jeeper Jeeper ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: PäHäMa/FJDC
Viestit: 4.132
Perusasetus

Pinioni pidempi ja isommilla laakereilla V6:ssa.

Tuolla jotain juttua noista eroista:
http://www.off-road.com/trucks-4x4/p...roject642.html
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 20.01.2011, 15:10
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Eli vissiin toi Cruiserin murikka on sitten jotain ihan muuta, kuin jenkkien 4cyl tai 6cyl murikat, jos noin helpolla saa ollakseen ton "pikkuvälityksen" käymään tuohon toiseen murikkaan. Myös laakerit on vissiin Cruiseereissa sitten ihan erikoiset verrattuna jenkkien 4cyl ja 6cyl laakerisarjoihin?

PItää vissiin tilailla 4cyl välitykset ja laakerit ja kattoa, josko ne istuis tuohon hilux/hiace koppaan.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 20.01.2011, 15:14
Jeeper:n Avatar
Jeeper Jeeper ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: PäHäMa/FJDC
Viestit: 4.132
Perusasetus

Ei ainakaan sopinut Trail Gearin 4cyl solid pinion spacer yhteen 90-luvun puolivälin Hiluxin takaperän pinioniin...... Se spaceri olisi edelleen jouten, Kun se tuskin sopii tuohon HP-etuperäänkään
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään "safarikori" kattotelineillä, esim Toyotan maasturit Rekisteröimätön O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 5 08.12.2010 07:39
Ostetaan 1 kpl vararenkaaksi 35"-37" vanteineen Toyotan jaolla. Ruivo O/M/V Renkaat ja vanteet 1 05.01.2009 22:50
toyotan lätkäsäätöisten venttiilien "kuppien" puristus Hilari Tekniikka & Jutustelu 0 07.09.2008 09:36
M: Willys/Jeep1948-64 6cyl. 226 männänrenkaat Killman O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 30.05.2008 20:31
M: Zimin 6cyl motti. Toitsu O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 19.03.2007 12:16


Sivu luotu: 08:04 (GMT +2).