![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() Alumiinibedlockit?Onko tuo jo kuolleena syntynyt ajatus? Eli olis 7x15" aluvanteet, jotka voisi pyhittää enemmän tai vähemmän pelkästään maastokäyttöön. Vanteet ovat ihan suorareunaiset eli niissä ei ole sellaista suojaavaa lippaa reunassa kuin peltivanteissa usein on. Siksi kivet ja kannot "tussauttelee" ilmaa pihalle vähän välillä (rengas ei kuitenkaan putoa pois päältä; 36x12.5" TSL ja n. 0.5kg ilmaa ja n. 2000kg painoa autossa) Voiko alumiinivanteita hitsata samaan tyyliin kuin peltivanteita? Muuttuuko rakenne jotenkin heikoksi tai vaaralliseksi? Nuo nykyiset vanteet kyllä kestää kohtuullista käyttöä, vain pintanaarmuja syntynyt 2v aikana. Ulkopuolen laippa voi olla terästä että se kestäänee hyvin mutta miten se kiinnitys vanteen puolella? Onko kukaan levittänyt alumiinivanteita kuten peltivanteita? Kits etukäteen, T ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Alulock
Jos vanteen reunassa ois tarpeeks matskua, niin ne vanteet vois porata ja kierteyttää suoraan. Zit vaan kehät joissa ois sama jako ja kiinni pultaten...
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Alumiini vanteet on AlSi7Mg tai AlSi10Mg eli hyvin hitsautuu. Esilämpöä kannattaa antaa kun ainesvahvuudet on aika suuria.
Ulkokehä ilman muuta myös alumiinista ja jotain bling blingiä mukaan. Itse tekisin esim upotukset pultin kannoille. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
uusimmassa wheelssissä tai pöwer magasinessä oli juttua aluvanteiden levityksestä ja hitsauksesta. eli ärrälle lukemaan jos osaa svanttea.
|
#5
|
||||
|
||||
![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Hyvä linkki. Tuliskohan nuo kotiin asti jos vinguttais Visaa? Onko kukaan tilaillut tuolta mitään?
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
http://www.americanracing.com/browse_atx.asp
![]() Chamber Pro with Teflon® (Series 3988) 1-piece forged black Teflon® painted alloy wheel; For Off-Road Use Only Bling Bling ja $$$$$$$$$$$$$$$
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Helicoil jengat ei tuu murheita...!
Eikun rakentelemaan... |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Tämäkin projekti alkaa valmistumaan, Offroad-tarvikkeen kautta tuli materiaalit ja eräs Oululainen konepaja hitsasi laipat vanteisiin tänään. Saumat näyttää kyllä hyviltä, mutta vähän pelottaa tuon ilmojen pysymisen osalta kun sisäkehän kylki on ihan suora taso (ei siis mitään hitsisaumalla paksunnettua uloimmaista reunusta).... kun sisälaippa on normaalia paljon paksumpaa tavaraa (8mm merialumiini) niin se hitsisaumakin jäi sinne matalammalle mitä laipan taso on.
Pitänee varmuuden vuoksi laittaa liimaa vai pitäiskö siihen vielä joku pyörötanko taivutella ja hitsata kiinni varmuuden vuoksi? Tuossa kuvassa matskut...vanteista ei vielä kuvaa kun aamulla hain ne pajalta...
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja... |
#10
|
|||
|
|||
![]()
OISKO KUITENKIN TÄÄ OLLU PAREMPI WWW.STAUNPRODUCTS.COM PYSYS MEINAAN SISÄPUOLIKIN PAIKALLAAN
|
#11
|
||||
|
||||
![]()
Tässä vähän luonnostelua paikalleen. Harmittavasti tuli ostettua liian lyhyet pultit...ja ulkokehät pitää vielä maalailla. Käsittääkseni normikäytössä beadlockit pysyy kyllä hyvin ja todella harvoin tippuvat sisäpuolelta?
ps: jos anonyymillä ei ole kokemusta bead LOCKista niin ainakin caps LOCKista on ![]()
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja... |
#12
|
||||
|
||||
![]()
__________________
-Jyrki- Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.) |
#13
|
|||
|
|||
![]()
ARVASIN TON ITSELLÄ KOKEMUSTA KYLLÄ ON SISÄREUNAN IRTOAMISESTA VANTEELTA PIENILLÄ PAINEILLA JA TOI MUUTEN SUOJAA VANNETTA
PS MUN MIELESTÄ VIESTI OLI KYLLÄ IHAN ASIALLINEN |
#14
|
|||
|
|||
![]()
Kyl se ilma mul on pysynyt peltibeadlockeissa jo kohta 4 vuotta ja hioin koko hitsisauman aikanaan sileäksi, ei se liimaa erikseen tarvii, kunhan kiristää parin päivän päästä pultit uudelleen, kun kumi asettuu...
|
#15
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kellään Jormalaisen numeroa, onnistuuko tekemään alumiinista sisäkehät? |
#16
|
||||
|
||||
![]()
saapi suomesta noin 800e kierros
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
#17
|
||||
|
||||
![]()
Staunit on hjyvät
|
#18
|
||||
|
||||
![]()
No, ei terve!
Ehkäpä noi alumiiniset sisäkehät tulee halvemmaksi. |
#19
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]()
__________________
================================== Mitä isommat renkaat,sitä pitempi matka hakea traktori. PäHäMa |
#20
|
||||
|
||||
![]()
Alumiinisisäkehät (8mm merialumiini) + alumiiniset "keskitys/tukikehät" + normirautaiset ulkokehät + pyöräteräs suojakehä ulommaiseen kehykseen + reijät oli jotain 400-500€ luokkaa Juukan keisarilta
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja... |
#21
|
||||
|
||||
![]()
Y-es, miul on pari sarjaa noita Jormalaisen kehiä niin niistä vois kyl hyödyntää hyväks havaitut ulkokehät jos vaan köykämiiniset sisäkehät sais jostain.
|
#22
|
|||
|
|||
![]()
"Alumiinisisäkehät (8mm merialumiini) + alumiiniset "keskitys/tukikehät" + normirautaiset ulkokehät + pyöräteräs suojakehä ulommaiseen kehykseen + reijät oli jotain 400-500€ luokkaa Juukan keisarilta"
Kuulostaa siltä, että kun muutaman vuoden pitelee paikalleen, niin ei tarvii availla enää, toi paskarauta ja alumiini sopii helvetin hyvin yhteen tolla kuravesisotkulla vielä lisättynä. Tuloksena on semmoinen syöpä, ettei parempaa saa aikaiseksi kun hautaamalla sen auton kokonaan maan alle. |
#23
|
||||
|
||||
![]()
Ehkä en ihan kaikkea yllä olevaa ymmärtänyt, mutta tässä projektissahan ei teräs ja alumiini juuri kohtaa...muuta kun siinä, missä 8mm pultti menee alumiinsisäkehän 9mm reijän läpi. Tuskin kovin tiukkaan tarttuu? Mutterin alle tulee luonnollisesti prikka.
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja... |
#24
|
||||
|
||||
![]()
Jossei laita rengasta ollenkaan siihen väliin?! :-)
|
#25
|
||||
|
||||
![]()
Painaako enemmän vai vähemmän ku vastaavan kokonen peltibeadlock-vanne? Aika monet nykyajan kevytmetallivanteet (toki ilman beadlock-kehiä) painaa enemmän ku vastaavan kokoset peltiset.
__________________
JulmaJii, Tappaa talossa ja puutarhassa. |