Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Alumiinibedlockit? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=48189)

petr 17.06.2008 12:39

Alumiinibedlockit?
 
Onko tuo jo kuolleena syntynyt ajatus? Eli olis 7x15" aluvanteet, jotka voisi pyhittää enemmän tai vähemmän pelkästään maastokäyttöön. Vanteet ovat ihan suorareunaiset eli niissä ei ole sellaista suojaavaa lippaa reunassa kuin peltivanteissa usein on. Siksi kivet ja kannot "tussauttelee" ilmaa pihalle vähän välillä (rengas ei kuitenkaan putoa pois päältä; 36x12.5" TSL ja n. 0.5kg ilmaa ja n. 2000kg painoa autossa)

Voiko alumiinivanteita hitsata samaan tyyliin kuin peltivanteita? Muuttuuko rakenne jotenkin heikoksi tai vaaralliseksi? Nuo nykyiset vanteet kyllä kestää kohtuullista käyttöä, vain pintanaarmuja syntynyt 2v aikana. Ulkopuolen laippa voi olla terästä että se kestäänee hyvin mutta miten se kiinnitys vanteen puolella? Onko kukaan levittänyt alumiinivanteita kuten peltivanteita?

Kits etukäteen,

T:petri

Arska-tehtaalta 17.06.2008 13:31

Alulock
 
Jos vanteen reunassa ois tarpeeks matskua, niin ne vanteet vois porata ja kierteyttää suoraan. Zit vaan kehät joissa ois sama jako ja kiinni pultaten...

LaaLaa 17.06.2008 13:35

Alumiini vanteet on AlSi7Mg tai AlSi10Mg eli hyvin hitsautuu. Esilämpöä kannattaa antaa kun ainesvahvuudet on aika suuria.

Ulkokehä ilman muuta myös alumiinista ja jotain bling blingiä mukaan. Itse tekisin esim upotukset pultin kannoille.

niko69 17.06.2008 17:43

uusimmassa wheelssissä tai pöwer magasinessä oli juttua aluvanteiden levityksestä ja hitsauksesta. eli ärrälle lukemaan jos osaa svanttea.

Jeeper 17.06.2008 18:24

esim. tuossa hitsattava alumiini bead-lock:

http://www.ballisticfabrication.com/...p_17-1555.html

petr 18.06.2008 08:19

Hyvä linkki. Tuliskohan nuo kotiin asti jos vinguttais Visaa? Onko kukaan tilaillut tuolta mitään?

Mikki 19.06.2008 17:34

http://www.americanracing.com/browse_atx.asp

http://asp.americanracing.com/dealer...kbig/b3988.jpg
Chamber Pro with Teflon® (Series 3988)
1-piece forged black Teflon® painted alloy wheel; For Off-Road Use Only

Bling Bling ja $$$$$$$$$$$$$$$

Hippo 19.06.2008 18:10

Helicoil jengat ei tuu murheita...!

Eikun rakentelemaan...

petr 23.04.2010 09:19

1 Liiteet
Tämäkin projekti alkaa valmistumaan, Offroad-tarvikkeen kautta tuli materiaalit ja eräs Oululainen konepaja hitsasi laipat vanteisiin tänään. Saumat näyttää kyllä hyviltä, mutta vähän pelottaa tuon ilmojen pysymisen osalta kun sisäkehän kylki on ihan suora taso (ei siis mitään hitsisaumalla paksunnettua uloimmaista reunusta).... kun sisälaippa on normaalia paljon paksumpaa tavaraa (8mm merialumiini) niin se hitsisaumakin jäi sinne matalammalle mitä laipan taso on.

Pitänee varmuuden vuoksi laittaa liimaa vai pitäiskö siihen vielä joku pyörötanko taivutella ja hitsata kiinni varmuuden vuoksi?

Tuossa kuvassa matskut...vanteista ei vielä kuvaa kun aamulla hain ne pajalta...

Rekisteröimätön 23.04.2010 18:58

OISKO KUITENKIN TÄÄ OLLU PAREMPI WWW.STAUNPRODUCTS.COM PYSYS MEINAAN SISÄPUOLIKIN PAIKALLAAN

petr 23.04.2010 20:24

2 Liiteet
Tässä vähän luonnostelua paikalleen. Harmittavasti tuli ostettua liian lyhyet pultit...ja ulkokehät pitää vielä maalailla. Käsittääkseni normikäytössä beadlockit pysyy kyllä hyvin ja todella harvoin tippuvat sisäpuolelta?

ps: jos anonyymillä ei ole kokemusta bead LOCKista niin ainakin caps LOCKista on :)

ZeiZei 23.04.2010 20:46

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja petr (Viesti 663583)
ulkokehät pitää vielä maalailla.

Noihin olis hyvä harjoitella anodisointia:

http://timo.santerihapponen.net/anodisointi/

Rekisteröimätön 24.04.2010 06:54

ARVASIN TON ITSELLÄ KOKEMUSTA KYLLÄ ON SISÄREUNAN IRTOAMISESTA VANTEELTA PIENILLÄ PAINEILLA JA TOI MUUTEN SUOJAA VANNETTA
PS MUN MIELESTÄ VIESTI OLI KYLLÄ IHAN ASIALLINEN

bj45lava 24.04.2010 19:57

Kyl se ilma mul on pysynyt peltibeadlockeissa jo kohta 4 vuotta ja hioin koko hitsisauman aikanaan sileäksi, ei se liimaa erikseen tarvii, kunhan kiristää parin päivän päästä pultit uudelleen, kun kumi asettuu...

Repro 27.04.2010 18:43

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 663539)
OISKO KUITENKIN TÄÄ OLLU PAREMPI WWW.STAUNPRODUCTS.COM PYSYS MEINAAN SISÄPUOLIKIN PAIKALLAAN

Paljos tommoset kustantaa, saako Suomesta?
Kellään Jormalaisen numeroa, onnistuuko tekemään alumiinista sisäkehät?

sos 27.04.2010 18:46

saapi suomesta noin 800e kierros

Pete 27.04.2010 18:46

Staunit on hjyvät

Repro 27.04.2010 18:51

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sos (Viesti 664598)
saapi suomesta noin 800e kierros

No, ei terve!
Ehkäpä noi alumiiniset sisäkehät tulee halvemmaksi.

hutikka 27.04.2010 19:16

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 663672)
ARVASIN TON ITSELLÄ KOKEMUSTA KYLLÄ ON SISÄREUNAN IRTOAMISESTA VANTEELTA PIENILLÄ PAINEILLA JA TOI MUUTEN SUOJAA VANNETTA
PS MUN MIELESTÄ VIESTI OLI KYLLÄ IHAN ASIALLINEN

Oli ihan asiallinen joo,mut ei tarvi HUUTAA! :D:D

petr 27.04.2010 19:43

Alumiinisisäkehät (8mm merialumiini) + alumiiniset "keskitys/tukikehät" + normirautaiset ulkokehät + pyöräteräs suojakehä ulommaiseen kehykseen + reijät oli jotain 400-500€ luokkaa Juukan keisarilta

Repro 27.04.2010 20:25

Y-es, miul on pari sarjaa noita Jormalaisen kehiä niin niistä vois kyl hyödyntää hyväks havaitut ulkokehät jos vaan köykämiiniset sisäkehät sais jostain.

bj45lava 28.04.2010 07:48

"Alumiinisisäkehät (8mm merialumiini) + alumiiniset "keskitys/tukikehät" + normirautaiset ulkokehät + pyöräteräs suojakehä ulommaiseen kehykseen + reijät oli jotain 400-500€ luokkaa Juukan keisarilta"

Kuulostaa siltä, että kun muutaman vuoden pitelee paikalleen, niin ei tarvii availla enää, toi paskarauta ja alumiini sopii helvetin hyvin yhteen tolla kuravesisotkulla vielä lisättynä.
Tuloksena on semmoinen syöpä, ettei parempaa saa aikaiseksi kun hautaamalla sen auton kokonaan maan alle.

petr 28.04.2010 14:29

Ehkä en ihan kaikkea yllä olevaa ymmärtänyt, mutta tässä projektissahan ei teräs ja alumiini juuri kohtaa...muuta kun siinä, missä 8mm pultti menee alumiinsisäkehän 9mm reijän läpi. Tuskin kovin tiukkaan tarttuu? Mutterin alle tulee luonnollisesti prikka.

veijon-esso 28.04.2010 14:41

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja petr (Viesti 664770)
Ehkä en ihan kaikkea yllä olevaa ymmärtänyt, mutta tässä projektissahan ei teräs ja alumiini juuri kohtaa...muuta kun siinä, missä 8mm pultti menee alumiinsisäkehän 9mm reijän läpi. Tuskin kovin tiukkaan tarttuu? Mutterin alle tulee luonnollisesti prikka.

Jossei laita rengasta ollenkaan siihen väliin?! :-)

JulmaJii 28.04.2010 20:23

Painaako enemmän vai vähemmän ku vastaavan kokonen peltibeadlock-vanne? Aika monet nykyajan kevytmetallivanteet (toki ilman beadlock-kehiä) painaa enemmän ku vastaavan kokoset peltiset.


Sivu luotu: 17:10 (GMT +2).