![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|||
|
|||
![]() Patrollin soa korotus? apua kiitos!Ostin vm.83 patrollin (PITKÄ) ja nyt tarttis saada maavaraa peliin. Kyseisestä autosta tai maastoautoilusta en paljoakaan tiedä (viellä) mutta kädentaidot ja työstövälineet olis kohdillaan Elikkä saisinko ohjeet soa korotuksen tekemiseen! eli taka-akselin kohdistusreikien teko? , Tarviiko kartaanikulmia kääntää?, ja mitäs erikoisuuksia etupään korotuksessa pitää ottaa huomioon, lisätä, poistaa, muuttaa tai muokata Viellä sen verran että katulaillinen tars saada et tarviiko esim vakaajaa edessä? ja minkälaiset iskarit sekä iskareiden kiinnitykset? Haulla koitin hakea mutta en löytänyt riittävää inffoa itselleni olis mukavaa jos olis jopa kuvallisia ohjeita! Kiitoksia etukäteen niille jotka vaivautuu auttamaan!!
|
|
|||
|
|||
![]()
1. Kannattaa rekisteröityä tänne palstalle, mahdollisuuden saada asiallisia vastauksia paranee..
2. Mitäs kohdistusreikiä meinaat? Jousipakan keskinaulan reikiä?? Eihän siinä nyt luulis olevan mitään ihmeellistä jos pysyy kalut kädessä? Itse laitoin sinne kuusiokolokantaiset pultit jotka sorvasin sopivaksi jousipetiin poraamaani reikään. Muistaakseni. 3. Itse käänsin molempia periä ja edestä navat tietysti kanssa. Tästä on montaa koulukuntaa. Jos käännät navat, akseliputkia EI katkaista, vaan hitsisauman vierestä ajetaan muistaakseni 5-6mm syvät urat. Mulla ei tarvinut vakaajia ja iskarit sitten jostain hlöautoa riskimmästä kamppeesta. Mä laitoin eteen jotkut pitkät Mersun pikkukuorkin iskarit ja taakse jotkut OMEt lenkki-lenkki kiinnityksellä. Mittoja ja malleja en muista. Vänkärin puolelta edestä kun vähän työstää perämurikan valua niin sinne saa käymään ison taka-akselin U-pultin. Eli sitten se menee akselin ympäri, mikä on mielestäni ainut oikea tapa |
|
|||
|
|||
![]()
mites tämä lehtijousen aluslevy mikä on taka-akselissa hitsattuna pitääkö ne laikata pois ja siirtää vastapuolelle akselia vai onko jokin toinen keino?
|
|
|||
|
|||
![]()
nyt olen rekisteröitynyt t:JariS
|
|
|||
|
|||
![]()
Mä rälläköin vanhat pois ja tein jostain sopivasta palkinpätkästä uudet. Saattaishan ne vanhatkin saada jollain plasmalla siististi irti? Kannattaa katsella netistä muiden projekteja, vaikka erimerkkisiäkin, sitten ne asiat valkenee
|
|
|||
|
|||
![]()
nyt on taka-akseli siirretty mut sehän nousi niin prklsti... tuli vaan ensisilmäyksellä mieleen että mitäs insinööri tykkää
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Mahtuupahan isommat kummit alle... ![]() Ei se nyt niin korkee oo, niinkun kuvasta näät, alla 35" jurmulat... http://forums.offipalsta.com/album.p...ictureid=16794' Saax laitettua kuvaa näkyville, tai sit rehvataan, niin ihmetellään lisää, kunnei tota välimatkaakaan oo kun 30km...
Kolmas elämä menossa, ja vauhti vaan kiihtyy ![]() " Si vis pacem, para bellum..." Rahalla saa, ja maasturilla pääsee... ![]() Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!! Mitäs tähän sanois Honda-mies??? Mulla on Mese, ja se viihtyy talven tallissa ![]() Jokivarren VPK www.facebook.com/junnupaloautot Viimeksi muokannut Rompe1 : 30.12.2010 22:51 |
|
||||
|
||||
![]()
Lyhyessä patrollissa joutuu ainakin etukardaanin alapuolella olevaa poikittaistukipalkkia avartamaan että kardaani mahtuu. Tällein en omassa patrollissa tehty. Soa ei tosin ole oma tekemä ja ens viikol näkee mitä leimasetä sanoo korotuksesta kun edessä on vielä lisäkierrejousetkin. Laitahan kuvia projektista.
|
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() ![]() miten tää etupään korotuksessa.. eikö homma ole niin että vaan vänkärin puolelle tarvitaan takapään u pultit ja sit jousipakan toisellepuolelle tarttee tehdä ite se vastalautanen ja tietenkin akseliin jousipetit. kertokaas joku että kuin korkee patrolli saa olla jos sattu v mäisempi katsastusinsinööri vai onko pelkoni turhaa.. ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
onko teidän autot muuten leimattu soalle ja renkaille vai?
|
|
|||
|
|||
![]()
ja semmonen tuli viellä mieleen että tarviiko etuperää kääntää soa palikoiden johdosta niin että etuperän kartaanilaippa osottaa ylemmäs kuin originaalina vai riittääkö kartaani jos sen jättää normi kulmaan? MITÄ KANNATTAA TEHDÄ?
![]() kun ei kahteen kertaan viittis tehdä ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Jos kuitenkin käännät, niin aja vain saumat navoista auki, löytyy googgelilla hyvin kuvia.
-Osta japsi ja opit hitsaamaan- Viimeksi muokannut -Stedt- : 31.12.2010 14:52 |
|
|||
|
|||
![]()
Vakiona auton korkeus on tämä:
|
|
|||
|
|||
![]() Ei yhtä hyvää neuvoa.
Omani tein kääntämättä mitään. Etukardaanin liuku oli eka mikä muistutti laiskuudesta.
Luonnollien korroosio jelppas päätöksessä leikata kokonaan pois vaihdelaatikon palkki ja korvata se paremmalla pulttikiinitteisellä, koska jokatapauksessa sitä olis pitäny silpoa. SOA:n leimaus? Olishan se varmaan ihan hyvä, mutta mun autossa ne ei ole 4 v. aikana 3 eri konttorilla noteerannu sitä mitenkään. Kysy tollasilta sitten mitään lupia muutoksiin... |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kolmas elämä menossa, ja vauhti vaan kiihtyy ![]() " Si vis pacem, para bellum..." Rahalla saa, ja maasturilla pääsee... ![]() Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!! Mitäs tähän sanois Honda-mies??? Mulla on Mese, ja se viihtyy talven tallissa ![]() Jokivarren VPK www.facebook.com/junnupaloautot |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
isuzu campo korotus apua | tomppa78 | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 18.09.2008 20:30 |
patrollin korotus?? | korbimotors | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 09.03.2008 20:24 |
V.... Microsoft, apua kiitos! | KuningasHytti | Chit-Chat | 7 | 30.10.2006 21:51 |
Kompuran tunnistus apua, kiitos! | Scout | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 05.08.2006 17:33 |
patrollin korotus | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 09.02.2006 22:52 |